• Kesella

    Önskar tips på pojknamn

    Hej, 
    jag behöver namntips! vi väntar en pojke och har ingen aning om vad han ska heta, 
    Gärna lite ovanliga men inte ?påhittade? namn. Jag gillar namn som Stellan, Viggo

    Tack för input!  

  • Svar på tråden Önskar tips på pojknamn
  • OlgaElvira

    En av mina yngre släktingar som gillade samma typ av namn som du, namn som inte är ?hittepå? och som inte ligger på topplistan just nu.
    De ville ha förslag på lite äldre typ av namn. De använde sig av ratsit. De filtrerade på personer över 90 år, där hittade den typ av namn devar ute efter. Det valde till slut Sixten, så nu finns deten liten 5-årig Sixten i släkten.
    En lite mer udda metod ör att läsa dödsannonser och se namn på avlida äldre än 85 år t.ex.
    Eller om man är ute efter namn som ges till yngre i ett överklassområde, t.ex. Djursholm, då söker man på det.

  • Kesella

    Tack för smart tips! Känns som jag läst alla namnlistor på nätet, kollat igenom hela kalendern mm men detta var nytt! 

  • trollhona
    Kesella skrev 2023-06-06 22:17:34 följande:
    Önskar tips på pojknamn

    Hej, 
    jag behöver namntips! vi väntar en pojke och har ingen aning om vad han ska heta, 
    Gärna lite ovanliga men inte ?påhittade? namn. Jag gillar namn som Stellan, Viggo

    Tack för input!  


    Ger samma tips som ovan, kolla dödsannonser så ser du vilka namn spå är på väg att trenda ut.

    Övriga namnförslag
    Ossian, Tord, Kurt, Ivar, Bengt, Hans, Helmer, Sune, Stig, Göran
  • Torna

    Vi tyckte om Astor, Noel, Jasper, Elvin bla 😊

    Men blev inget av det då ett annat namn dök upp av en ren slump och vi båda fastnade för det direkt 🥰

  • Kesella

    Känns lite mörkt att koll dödsanonnserna men jag
    scannar alla tidningar och böcker jag kommer över Skrattande

    Ingen Liam, Noah eller Kevin. Gillade förslaget Noel, får se vad mannen säger om det! 

  • Pehrmedh
    Torna skrev 2023-06-08 19:36:06 följande:

    Niko/ Nico och Mion tycker jag är fina också 😊


    Vad sägs om Macron?
  • Killerpamcake

    Väntar också en pojke med liknande preferenser, är också fast i att namnet ska gå att uttalas på "svenskt" vis. Har själv ett namn vars korrekta uttal är mer engelskt, bryr mig inte om alla felsägningar och stavningar personligen men vill ändå inte utsätta barnet för det.. Foten i munnen
    Anyhow, dessa har hamnat på vår lista..

    Cassian
    Sion
    Tor
    Theoden
    Oden
    Tyr
    Neo

  • MySecret

    Allan, Didrik, Rolf, Rune, Johannes, Staffan, Robert, Marcus, Bastian, Gottfrid, Gunnar, Egil, Torsten 

Svar på tråden Önskar tips på pojknamn