• CharlotteT

    Flaska och amning

    Hej! Väntar vårt första barn med beräknad ankomst i början av oktober. 

    En sak vi diskuterade är det här med nappflaskor. Jag ska försöka och amma, men undrar om man bör inhandla 2-3 flaskor samt ersättning ifall amningen inte kommer igång eller det inte funkar av andra anledningar? 

    Vi vill försöka undvika och köpa på oss alltför mycket som vi kanske inte kommer använda. 

  • Svar på tråden Flaska och amning
  • Anotherone

    Eftersom det finns säkert 10-15 olika märken på flaskor och nappar så kan ni inte säkra upp för alla situationer. Utan köp hem en flaska och en napp så att ni har något att testa vid behov. Bor ni hyfsat nära ICA eller ett apotek så kan ni snabbt komplettera om det blir aktuellt.

  • svansmamman

    Vi fick minst en handfull olika flaskor i gratispaketen man kan beställa, så det skulle jag faktiskt tipsa om! Då får du några olika varianter och kan testa dig fram. Gällande ersättning hade jag inte köpt på mig något innan. Skulle du behöva stöd på BB finns ersättning att få där. Skulle du behöva eller vilja ge ersättning när ni kommit hem finns det att köpa snabbt och enkelt i alla mataffärer. Så om jag var du hade jag beställt hem de gratispaket man får som gravid samt även avvakta med ersättningen tills när/om det blir aktuellt. 


    Lycka till med allt! ❤️

  • CharlotteT
    svansmamman skrev 2023-05-29 21:29:39 följande:

    Vi fick minst en handfull olika flaskor i gratispaketen man kan beställa, så det skulle jag faktiskt tipsa om! Då får du några olika varianter och kan testa dig fram. Gällande ersättning hade jag inte köpt på mig något innan. Skulle du behöva stöd på BB finns ersättning att få där. Skulle du behöva eller vilja ge ersättning när ni kommit hem finns det att köpa snabbt och enkelt i alla mataffärer. Så om jag var du hade jag beställt hem de gratispaket man får som gravid samt även avvakta med ersättningen tills när/om det blir aktuellt. 


    Lycka till med allt! ❤️


    Vart kan man få tag på gratispaket? 

    Tack! Allt är så nytt och förvirrande 😄
  • svansmamman
    CharlotteT skrev 2023-05-30 16:02:49 följande:
    Vart kan man få tag på gratispaket? 

    Tack! Allt är så nytt och förvirrande 😄

    Libero, Lloyds apotek, babyproffsen, one million babies och babybag (via MVC/BB) vet jag finns. Kanske finns det ännu fler, men vi fick en hel drös med flaskor, nappar, krämer, filtar och annat smått och gott. Helt perfekt med lite av varje, och dessutom helt kostnadsfritt. 


    Jag förstår dig, det var precis likadant för mig. Nu är jag gravid med en hoppsan (sonen blir snart 1 år) och jag kan sakna det där pirret och ovissheten. Kanske kommer det för mig med längre fram, men det är ändå något speciellt att vara gravid med sitt första barn. 🥺😍

Svar på tråden Flaska och amning