• Norpan2

    Sabina eller Stephanie

    Vilket namn är finast och varför?

    ?,,och vilken stavning är finast Stephanie eller Stefanie?

    TackSam för feedback :) 

  • Svar på tråden Sabina eller Stephanie
  • Norpan2
    Dessanheterjag skrev 2023-05-25 19:31:19 följande:

    Sorry men båda är hemska namn! 


    Vilket är minst hemskt då? :)
  • Anonya

    Stefanie är finast tycker jag. Svårt ändå med stavningen, barnet kommer få svara på det ofta. Ganska långt också.

  • Norpan2
    Anonya skrev 2023-05-25 21:16:45 följande:

    Stefanie är finast tycker jag. Svårt ändå med stavningen, barnet kommer få svara på det ofta. Ganska långt också.


    Det är inte till ett barn. Det är till mig själv. Vill ändra namn. Är vuxen.
  • trollhona
    Norpan2 skrev 2023-05-25 18:54:44 följande:
    Sabina eller Stephanie

    Vilket namn är finast och varför?

    ?,,och vilken stavning är finast Stephanie eller Stefanie?

    TackSam för feedback :) 


    Skulle föreslå en kombination, Sabine.

    Annars Sabina, Stephanie är ok men långt namn så det kommer bli "Steffi" väldigt ofta.
  • Stello

    Som att välja mellan pest eller kolera....förlåt. Stephanie låter som en barbiedocka/bimbo/mindre begåvad och Sabina är ett namn som jag inte klarar av pga att jag aldrig träffat en trevlig sån.... Tänker dessutom på Sabrina tonårshäxan.  Det får bli Stephanie om jag måste välja! Det är minst illa.

  • Norpan2
    trollhona skrev 2023-05-26 11:38:14 följande:
    Skulle föreslå en kombination, Sabine.

    Annars Sabina, Stephanie är ok men långt namn så det kommer bli "Steffi" väldigt ofta.
    För tyskt / danskt...
  • Norpan2
    Stello skrev 2023-05-26 13:02:00 följande:

    Som att välja mellan pest eller kolera....förlåt. Stephanie låter som en barbiedocka/bimbo/mindre begåvad och Sabina är ett namn som jag inte klarar av pga att jag aldrig träffat en trevlig sån.... Tänker dessutom på Sabrina tonårshäxan.  Det får bli Stephanie om jag måste välja! Det är minst illa.


    Sabrina är ett helt annat namn. Fult i mitt tycke. 
  • GGN

    Stephanie föredrar jag för det har attityd. Sabina är töntigt och jag tycker dessutom det är fult. Vet inte varför...

  • Memmisen

    Stephanie, helt klart. Har en kompis från Marocko som heter så. Tycker den stavningen är mer varm 😍 Tycker det är jättefint o skit i va de andra skrivit. I slutändan ska du inte göra någon än dig själv nöjd.

  • Mrs Moneybags

    Beskriv ditt utseende och ålder så ska vi komma med namnförslag. Skrattande

    Av de två namnen tycker jag Sabina. Stephanie låter lite som en figur ur en Harlequinroman. Varför inte Stefania? 

  • sabina02

    Haha vad weird det var att läsa den här tråden :D

    Jag är nöjd med mitt namn (heter alltså Sabina)! Det är ganska lagom ovanligt utan att vara svårt att uttala. Funkar på många språk. Det gör väl iofs Stephanie också :)

    Jag har faktiskt fått höra dock "andra Sabinor jag träffat har varit... bitches, men inte du"... XD

Svar på tråden Sabina eller Stephanie