• nigl

    Letrozol och ägglossning

    Är det någon som tagit Letrozol och vill dela sina erfarenheter?


    Jag fick Letrozol utskrivet av läkare för att trigga ägglossning för jag försöker bli gravid och min mens är heeelt galen så det är helt omöjligt att följa. 


    Spotting senaste halvåret som jag aldrig tidigare haft
    Utebliven mens flertal gånger 
    Långa cyklar

    Ska enligt läkare ha ägglossning CD 12-17 men hade ingen temperaturhöjning då och har alltid negativa ägglossningstest så det är ingen idé att ta. Är på CD 22 nu. Ska jag tolka det som att det inte blev någon ägglossning den här månaden då? 


    Hämtade ut mina Letrozol i april och började först nu. Märkte att tabletterna går ut redan i augusti!? Brukar det vara så kort livslängd på dem eller har jag fått en riktigt gammal uppsättning bara?

  • Svar på tråden Letrozol och ägglossning
  • Nomen123
    nigl skrev 2024-01-06 21:54:04 följande:
    Ja det finns inte ord för hur mycket jag längtar efter att få göra ett ultraljud nu, men det känns så långt borta nu. Första veckan i februari har jag bokat in ett privat tidigt ultraljud. Vet inte hur jag ska orka denna väntan och oron 😅

    Åh låter jobbigt, speciellt med illamåendet. Mitt drar väl igång inom kort. Ska också försöka komma igång med gymmandet i veckan 🙌🏼
    Förstår verkligen det, känns som det blir mer verkligt när man får se om det finns något liv där inne.. när har du bf enligt uträkning? 😊
  • nigl
    Nomen123 skrev 2024-01-07 08:19:18 följande:
    Förstår verkligen det, känns som det blir mer verkligt när man får se om det finns något liv där inne.. när har du bf enligt uträkning? 😊

    Precis. Så skönt för dig att det är den här veckan du får se! Får du extra koller i och med IVF eller hur funkar det? 😊

    Enligt NC är det 12 september som går efter ägglossning, andra appar så är det upp till en vecka tidigare då de räknar från mensen, så vi får väl se på ultraljudet 🥰 när har du? 

  • Nomen123
    nigl skrev 2024-01-07 10:14:53 följande:

    Precis. Så skönt för dig att det är den här veckan du får se! Får du extra koller i och med IVF eller hur funkar det? 😊

    Enligt NC är det 12 september som går efter ägglossning, andra appar så är det upp till en vecka tidigare då de räknar från mensen, så vi får väl se på ultraljudet 🥰 när har du? 


    Jag ska dit imorgon på ultraljud och sen är det inget förräns vecka 12.. via Barnmorskan. så om allt ser bra ut imorgon så ringer jag barnmorskan efter det. 🥰

  • nigl
    Nomen123 skrev 2024-01-08 19:48:24 följande:

    Jag ska dit imorgon på ultraljud och sen är det inget förräns vecka 12.. via Barnmorskan. så om allt ser bra ut imorgon så ringer jag barnmorskan efter det. 🥰


    Hur har det gått idag? 😍
  • Nomen123
    nigl skrev 2024-01-09 16:17:10 följande:
    Hur har det gått idag? 😍

    Heej 💐
    det har gått så himla bra.
    Fick de vårt lilla hjärta där inne med ett tickande hjärta ❤️ ögonen fylldes av tårar. Hon mätte det till 8+4 så några dagar fram.. 🙏❤️ så tacksam!! 


    gullig du är som frågar ❄️🤍

  • nigl
    Nomen123 skrev 2024-01-09 19:06:26 följande:

    Heej 💐
    det har gått så himla bra.
    Fick de vårt lilla hjärta där inne med ett tickande hjärta ❤️ ögonen fylldes av tårar. Hon mätte det till 8+4 så några dagar fram.. 🙏❤️ så tacksam!! 


    gullig du är som frågar ❄️🤍


    Åååh vad härligt att höra! Vilken känsla och vilken lättnad 😍 så glad för dig! 
  • Nomen123
    nigl skrev 2024-01-10 21:31:42 följande:
    Åååh vad härligt att höra! Vilken känsla och vilken lättnad 😍 så glad för dig! 
    Tack snälla va fin du är ❄️ hoppas Såå att det går bra för dig också 🥰
  • nigl
    Nomen123 skrev 2024-01-12 23:07:03 följande:
    Tack snälla va fin du är ❄️ hoppas Såå att det går bra för dig också 🥰
    Tack snälla 😍 känns så overkligt fram till ultraljudet. Men illamåendet börjar så sakteliga krypa fram nu.. 
  • Nomen123
    nigl skrev 2024-02-06 19:52:16 följande:

    Heej! Hur går det för dig? Hur mår du? 😊🌸


    Meeen Heeej. 


    jag mår bra, illamående till och från men det känns som att det börjar bli bättre. Har lite små symtom här och där man det är helt klart hanterbart. går in i vecka 14 på fredag, det går så fort.. ❤️
    igår var jag på Kub test och fick se den lilla, så himla häftigt och mysigt ❤️ allt var bra och jag fick låg risk för kromosomavvikelser 🙏

    hur går det för dig? 🌷

  • nigl
    Nomen123 skrev 2024-02-07 19:26:38 följande:

    Meeen Heeej. 


    jag mår bra, illamående till och från men det känns som att det börjar bli bättre. Har lite små symtom här och där man det är helt klart hanterbart. går in i vecka 14 på fredag, det går så fort.. ❤️
    igår var jag på Kub test och fick se den lilla, så himla häftigt och mysigt ❤️ allt var bra och jag fick låg risk för kromosomavvikelser 🙏

    hur går det för dig? 🌷
    //


    Nej men titta vilken liten sötnos 😍 så himla himla häftigt! Och vad skönt att du mår så bra. Vecka 14, tiden bara flyger iväg ju! Härligt att det gick så bra på Kuben! 


    Jag mår oerhört illa men har fått tabletter utskrivet som faktiskt fungerar någorlunda så det kunde varit värre 😊 annars är det tröttheten som är värst. Gick in i vecka 11 idag och var på tidigt ultraljud för en vecka sedan och fick se den lilla krabaten 🥺❤️  känns så skönt att veta att allt så långt ser fint ut! 

  • Nomen123
    nigl skrev 2024-02-12 16:51:15 följande:

    Nej men titta vilken liten sötnos 😍 så himla himla häftigt! Och vad skönt att du mår så bra. Vecka 14, tiden bara flyger iväg ju! Härligt att det gick så bra på Kuben! 


    Jag mår oerhört illa men har fått tabletter utskrivet som faktiskt fungerar någorlunda så det kunde varit värre 😊 annars är det tröttheten som är värst. Gick in i vecka 11 idag och var på tidigt ultraljud för en vecka sedan och fick se den lilla krabaten 🥺❤️  känns så skönt att veta att allt så långt ser fint ut! 


    Eller hur, det går galet fort alltså 🥰

    men är du redan i vecka 11? 💖😊 hade du gått några veckor då när du plussade? 🥰 mysigt att få se på ultraljud att det ser bra ut 🙏
  • nigl
    Nomen123 skrev 2024-02-12 17:14:29 följande:
    Eller hur, det går galet fort alltså 🥰

    men är du redan i vecka 11? 💖😊 hade du gått några veckor då när du plussade? 🥰 mysigt att få se på ultraljud att det ser bra ut 🙏
    Nej jag blev bara framflyttad 3-4 dagar på ultraljudet så det ska stämma 😍 är 10+1 nu då, så vecka 11. Tiden har hittills gått otroligt långsamt för att vi håller det hemligt. Har ni börjat berätta än? Känns som magen redan börjat ploppa fram? 
  • Nomen123
    nigl skrev 2024-02-13 18:44:56 följande:
    Nej jag blev bara framflyttad 3-4 dagar på ultraljudet så det ska stämma 😍 är 10+1 nu då, så vecka 11. Tiden har hittills gått otroligt långsamt för att vi håller det hemligt. Har ni börjat berätta än? Känns som magen redan börjat ploppa fram? 
    Då förstår jag 🥰
    jag förstår din känsla, jag tycker att tiden går både snabbt och långsamt samtidigt 😅
    ja nu vet alla i familjerna om det, lite blandat det där känner jag.. det var mysigt att hålla de som en hemlighet för bara oss också Men självklart mysigt att dela med andra. mina närmaste vänner vet också ❣️
    haha ja, redan? 😊 kände mig konstant svullen i de veckor du är i nu så magen kändes så stor.. jag hoppas lite på att den snart kommer fram.. blir lättare att klä sig då 😊
  • nigl
    Nomen123 skrev 2024-02-15 03:26:07 följande:
    Då förstår jag 🥰
    jag förstår din känsla, jag tycker att tiden går både snabbt och långsamt samtidigt 😅
    ja nu vet alla i familjerna om det, lite blandat det där känner jag.. det var mysigt att hålla de som en hemlighet för bara oss också Men självklart mysigt att dela med andra. mina närmaste vänner vet också ❣️
    haha ja, redan? 😊 kände mig konstant svullen i de veckor du är i nu så magen kändes så stor.. jag hoppas lite på att den snart kommer fram.. blir lättare att klä sig då 😊

    Ja såklart! Längtar bara till alla vet så jag slipper dölja symtomen för det är utmattande. Tur att kunna jobba hemma majoriteten 😊 blev alla glada? Vi har berättat och förklarat lite för vår 2,5 åring så hon nämner ju bebis ibland så det är väl bara en tidsfråga innan det läcker ut 😅

    Ja redan.. Men som du säger är det ju mestadels svullnad, men hur som helst lite svårt att gömma alltid.. 

    Har ditt illamående släppt? Längtar så 

Svar på tråden Letrozol och ägglossning