• Clueless4

    Känner mig förföljd och aldrig får man någon ro heller..

    Precis haft en 3 år lång process i en vårdnadstvist som jag haft parallellt med en orosanmälan på mitt X, men som bara helst plötsligt har skiftats fokus mot mig istället då Xet slutade svara Socialen eller åka på möten,

    Nu har jag då fått av domstol ensam vårdnad men Xet har nån vecka på sig att överklaga.
    Har varit på möten själv och även om jag avskytt varenda mikrosekund, så har jag hållt masken.
    Fick erbjudande om nån dag i veckan få familjebehandlare som jag tog emot.
    Har haft nätverksträffar, nu idag har Socialen ringt och meddelat att dom tänker skicka vidare deras utredning som hamnar inom LVU, bara för att jag som enligt mig själv en normalt funtad förälder skulle reagerat med att få sitt barn placerat i ett familjehem. 🤨🤨🤨

    Allt för att jag inte är så bra på att förklara känslor, Känns som en häxjakt mot mig hela tiden.
    Är så less på allt just nu.. blir bara irriterad men kan framförallt inte förstå varför en orosanmälan på mitt X helt plötsligt kan bara skifta fokus mot mig istället..??

    #BringTheAsteroid

  • Svar på tråden Känner mig förföljd och aldrig får man någon ro heller..
  • Clueless4

    Nej inte än, men dom vill.
    Har gett dom förslag på att flytta hem och ta hjälp av morsan ( farmor) men de tog dom inte emot.
    Har nyss gjort klart en långdragen vårdnadstvist, och nu kommer detta som inte var akut, men deras samarbete med mig och mitt nätverk har varit torftig på dom sista veckorna.
    Och nu har man blivit varslad också från jobbet, aldrig en lugn stund.

  • molly50
    Clueless4 skrev 2023-06-14 12:03:46 följande:

    Nej inte än, men dom vill.
    Har gett dom förslag på att flytta hem och ta hjälp av morsan ( farmor) men de tog dom inte emot.
    Har nyss gjort klart en långdragen vårdnadstvist, och nu kommer detta som inte var akut, men deras samarbete med mig och mitt nätverk har varit torftig på dom sista veckorna.
    Och nu har man blivit varslad också från jobbet, aldrig en lugn stund.


    Ok. Hoppas ni kan komma fram till en lösning som är till det bästa för barnet.
  • Clueless4

    Bästa är att vara kvar med mig, Vi (jag och mitt nätverk) är oroliga för att hans ändå otroliga framsteg trots att han ligger lite bakom andra i sin ålder kommer att gå åt fel håll om han omplaceras.
    Soc svar på våran fråga (mitt nätverk och jag)
    Fick mig att undra vad dom pysslar med.
    Våran fråga var: - vad händer nu om då han blir hämtad av soc för att frakta till ett annat hem, och vill inte följa, stretar emot, skriker och skrålar halsen av sig?
    Deras svar: -Ja de får vi ta då!

  • molly50
    Clueless4 skrev 2023-06-14 12:54:17 följande:

    Bästa är att vara kvar med mig, Vi (jag och mitt nätverk) är oroliga för att hans ändå otroliga framsteg trots att han ligger lite bakom andra i sin ålder kommer att gå åt fel håll om han omplaceras.
    Soc svar på våran fråga (mitt nätverk och jag)
    Fick mig att undra vad dom pysslar med.
    Våran fråga var: - vad händer nu om då han blir hämtad av soc för att frakta till ett annat hem, och vill inte följa, stretar emot, skriker och skrålar halsen av sig?
    Deras svar: -Ja de får vi ta då!


    Men vad har de för anledning tör att vilja omhänderta honom då?
  • Clueless4

    Påstår att jag försummar och vanvårdar mitt barn.
    Har fått en 46 sidor utredning där många orosanmälningar inte har ens kommit till min kännedom.
    Tycker att jag är för torftig mot honom och att jag aldrig ger han en kram när jag lämnar på fritids, vadå?
    Jag är torftig mot alla, även mina bröder,syster, morsa, farsa(styv), kompisar, arbetskamrater m.m
    Min farsa har lämnat mig utan att höra av sig när jag var liten och därav är de garanterat varför jag är torftig.

  • molly50
    Clueless4 skrev 2023-06-14 14:04:33 följande:

    Påstår att jag försummar och vanvårdar mitt barn.
    Har fått en 46 sidor utredning där många orosanmälningar inte har ens kommit till min kännedom.
    Tycker att jag är för torftig mot honom och att jag aldrig ger han en kram när jag lämnar på fritids, vadå?
    Jag är torftig mot alla, även mina bröder,syster, morsa, farsa(styv), kompisar, arbetskamrater m.m
    Min farsa har lämnat mig utan att höra av sig när jag var liten och därav är de garanterat varför jag är torftig.


    Ok. Men mamman då? Vart finns hon?
    Och om du vet med dig att du har problem med att visa känslor så kanske du skulle försöka ta tag i det problemet?
  • Anonym (B)
    Clueless4 skrev 2023-06-05 02:47:38 följande:

    Varför skulle jag betala för att dom bokar en kontroll? 
    Han är ca plus minus nån cm 100 isch (minns inte) och väger typ 35.
    Och varför dom anser han har en hög övervikt fattar jag inte då hans klasskompis är minst lika lång och dessutom större än min grabb.


    Vård för barn är väl gratis?

    Siffrorna hoppas och antar jag att de inte stämmer. Ca 100 cm är normal längd för en treåring medan 35 kg är normal vikt för ett barn i mellanstadiet. 
  • Clueless4
    Anonym (B) skrev 2023-06-14 18:01:57 följande:
    Vård för barn är väl gratis?

    Siffrorna hoppas och antar jag att de inte stämmer. Ca 100 cm är normal längd för en treåring medan 35 kg är normal vikt för ett barn i mellanstadiet. 
    De stämmer, mina siffror var inte riktigt med där. Verkliga siffrorna är 120.1 cm, 36 kg
  • Clueless4

    Uppdatering då!!

    Har fått advokat, min son har fått en advokat.
    Möten har skett, bokad träff på Förvaltningsrätten, fick ett besked i fredags 1 timma före dagens avslut och början på semester.
    Vid FR då ämbetet frågar hur akut allt är och om familjehem finns klart.
    Nej det är inte akut och ett familjehem finns inte klart, de var tydligen inte lätt att hitta ett familjehem sa chefen för Soc och små gigglar direkt efteråt.
    I mina tankar så får jag bara WTF? , seriöst?
    de är inte akut men tydligen så akut att man måste till FR fort.
    Vad trodde dom egentligen? att jag skulle ta min son och tältet och sticka djupt i fjällen?, nog för att jag gillar natur och camping men så duktig är jag inte för överlevnad en längre tid.
    FR beslutar till Soc fördel, mina papper har inte kommit än.
    Men nästa gång jag träffar någon från Soc ska jag tacka för en sabbad semester.
    Jag känner ingen semester ro just nu, att en varsel inte var nog.

  • Anonym (...)
    Clueless4 skrev 2023-05-22 20:50:01 följande:
    """Vad ditt ex gör eller får för följder har inte med dig att göra."""

    Varför får jag då en övergång av hennes orosanmälningar mot mig istället????????????????????????????????????????????

    Min orosanmälan är klar, för länge sen den oron är borta.. den finns inte idag. jag har numera Dörrkedja på lägenhetsdörren som han inte når.. 
    Orosanmälan gäller barnets situation. Ni båda föräldrar ingår i "barnets situation" så givetvis undersöks hela barnets miljö (= båda hemmen). Det måste du väl ändå veta om ni har hållit på med detta i flera år?
  • Clueless4
    Anonym (...) skrev 2023-07-01 21:25:02 följande:
    Orosanmälan gäller barnets situation. Ni båda föräldrar ingår i "barnets situation" så givetvis undersöks hela barnets miljö (= båda hemmen). Det måste du väl ändå veta om ni har hållit på med detta i flera år?
    Jag gjorde en uppdatering och de är meddelande från 40 dagar sen du hakar dig fast på?
Svar på tråden Känner mig förföljd och aldrig får man någon ro heller..