• ahlbergg

    Russinen - hjälp!

    Hej, 
    Behöver hjälp! Vår gräsmatta har blivit övertagen av Ryssgubbe och framför allt runt hela altankanten. Har levt på hoppet senaste åren, sen vi flyttade in, att den ska ge sig men det gör den aldrig. Jag har försökt söka runt hur jag bäst ska kunna bli av med den men hittar inga bra tips, trots att det är en invasiv art. Har läst mig till att rötterna kan växa sig 1,6 meter djupt så att gräva bort dem går tyvärr bort.

    Ber ödmjukt om hjälp med tips på hur jag ska kunna bli av med dem 🙏

  • Svar på tråden Russinen - hjälp!
  • ahlbergg

    Fick tydligen inte skriva Ryssgubbe i rubriken då det blev autocorrect till Russinen 🙃
    Bifogar bilder som referens.

  • Polyrytm

    Ryssgubben? Va, har Putin invaderat er trädgård?!

  • Fröken Allvar

    Tack för skrattet. 
    "Russinen hjälp!"
    Haha. Tyvärr har jag aldrig sett den gula fienden tidigare så är inte till mycket hjälp. Lyssna på bra musik och fortsätt leva på hoppet? 

  • ahlbergg

    Tack för att ni bibehåller min (än så länge) något positiva inställning Glad Så fort och fel det kan bli!
    Kan lämna en uppdatering om att sambon försökte ge sig på dem med ogräsättika och det har tagit mer död på gräsmattan än de hatade plantorna. Nedre delen av plantan har dött men den övre delen med blomman fortsätter växa och frodas genom sina döda lemmar mot marken. 


    Fortsättning följer, om jag inte ger upp och fortsätter att lyssna på bra musik Drömmer

Svar på tråden Russinen - hjälp!