• Mesk

    Söker mitt drömställe

    Jag vill flytta. Idag bor jag i Uppsala och är rätt trött på naturen häromkring. Jag är aktiv med hund och vill hitta det ultimata stället för oss. Jag är ute efter ett lugnare tempo. Tänk er bullerbyn-känsla. Vacker natur (som både kan vara hav/berg eller djupa skogar och öppna fält) samt milslånga grusvägar. Men gärna närhet till vatten, behöver inte vara hav. Utan kan vara älv eller dyl. 


    Jag kan tänka mig att bo i en liten stad/by eller på landet utanför en större stad. Men jag vill helst att det skall vara ett place där man är öppen för olikheter. Kan inte bo i en håla där man är nasse och hatar hbtqi-personer. 


    Finns stället jag söker? 

  • Svar på tråden Söker mitt drömställe
  • Fröken Allvar

    Bra fråga. Mitt intryck av de som är öppna på ytan inte alltid är det under ytan. Så även om det finns lite hippiehubbar här och var i landet så är det otydliga regelverk i dessa som kan göra det lättare för dig att trivas i EPA-land trots allt.

    Jag antar att du har körkort och bil. Kör runt lite i Sverige, sätt dig på pizzeriorna och fiken och avlyssna samtalen, kanske ge dig i slang med någon som är öppen. Fin natur har hela Sverige. 

  • Mentat
    Mesk skrev 2023-04-24 10:36:11 följande:
    Söker mitt drömställe

    Jag vill flytta. Idag bor jag i Uppsala och är rätt trött på naturen häromkring. Jag är aktiv med hund och vill hitta det ultimata stället för oss. Jag är ute efter ett lugnare tempo. Tänk er bullerbyn-känsla. Vacker natur (som både kan vara hav/berg eller djupa skogar och öppna fält) samt milslånga grusvägar. Men gärna närhet till vatten, behöver inte vara hav. Utan kan vara älv eller dyl. 


    Jag kan tänka mig att bo i en liten stad/by eller på landet utanför en större stad. Men jag vill helst att det skall vara ett place där man är öppen för olikheter. Kan inte bo i en håla där man är nasse och hatar hbtqi-personer. 


    Finns stället jag söker? 


    Spontan tanke: Någonstans i eller runt Umeå eller Luleå. Gott om natur och närhet till vatten. Norrland kommer att ha gott om jobb att erbjuda framöver dessutom.
Svar på tråden Söker mitt drömställe