• mandude

    Vill någon bli min kompis :(

    Är en man 38 år som är ensam, Jag har inga nära vänner å när jag försöker så funkar det i typ 1 dag sen blir jag ignorerad.
    Samma sak på jobbet :(

  • Svar på tråden Vill någon bli min kompis :(
  • Fröken Allvar

    Det kan vara bra att veta lite mera om dig. Vad tycker du om att göra ? Vad vill du göra tillsammans med den kompis du söker? Varför tror du inte att det fungerar? 

  • mandude

    Vet inte vad problemet är , Jag försöker vara trevlig och rolig, men det slutar alltid med att det blir stelt å jag märker att folk undviker mig så mycket det går. Har märkt på jobbet att om jag sitter ensam i tex fikarummet å det kommer in en person så säger personen inget utan går ut igen. Alla andra som går förbi varandra så slänger dom ett skämt elr något, men när jag går förbi någon så titta dom bort. Har varit så sen högstadiet å jag vet inte vad jag ska göra.

    Om jag går på dejt så funkar det väldigt bra å vi ha en trevlig kväll så visst kan jag. Men jag vill inte fortsätta träffas eftersom jag skulle inte klara av att träffa andra mäniskor ihop med dejten, blir vi fler så bli jag tillbaka dragen diräkt. 

    Jag älskar naturen å skulle helst vilja bosätta mig i skogen själv eftersom jag kommer aldrig in i någon gemenskap.

  • Fröken Allvar

    Okej. Dina tankar på att bo i skogen känns mer som en flykt? Du behöver inte umgås med folk om du tycker att det är jobbigt. Det som händer på ditt jobb skulle göra mig ganska ledsen om det hände mig. Jag tycker att det verkar som om du har blivit utfryst sedan högstadiet. Det låter hemskt. En ond cirkel? Jag kan delvis relatera då det händer mig ibland i en grupp, och det är tror jag jobbigare för den som har dåliga erfarenheter sedan tidigare. Du berättade ingenting om vad du skulle vilja göra tillsammans med vänner men om du tycker om naturen skulle du kunna söka upp gruppaktiviteter i naturen. Ha inte höga krav på dig själv utan kolla av lite hur andra gör för att ta kontakt och se om något av dessa sätt kan fungera för dig också. Vi har alla olika sätt att relatera på.

  • mandude
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 20:38:04 följande:

    Okej. Dina tankar på att bo i skogen känns mer som en flykt? Du behöver inte umgås med folk om du tycker att det är jobbigt. Det som händer på ditt jobb skulle göra mig ganska ledsen om det hände mig. Jag tycker att det verkar som om du har blivit utfryst sedan högstadiet. Det låter hemskt. En ond cirkel? Jag kan delvis relatera då det händer mig ibland i en grupp, och det är tror jag jobbigare för den som har dåliga erfarenheter sedan tidigare. Du berättade ingenting om vad du skulle vilja göra tillsammans med vänner men om du tycker om naturen skulle du kunna söka upp gruppaktiviteter i naturen. Ha inte höga krav på dig själv utan kolla av lite hur andra gör för att ta kontakt och se om något av dessa sätt kan fungera för dig också. Vi har alla olika sätt att relatera på.


    Jag är absolut utfryst! Jag var hos läkaren för ett tag sedan för å se om jag har asperges eftersom jag läste om det å väldigt mycket passade in, men han sa att jag hade en liten tendens åt det hållet å det va inget mer att utreda.

    Jag har funderat på att gå med i en fotogrupp eftersom jag vill lära mig att fota :) Jag är inte ute efter att bli världens poppis utan bara en vän att lita på och som vill umgås med mig.

    Vet att jag inte är världens smartaste å ha svårt att formulera mig och även att fatta ibland vad andra mäniskor menar..

    Jag vill fika med min kompis även gå på bio elr gå i skogen :)

    Att jag vill ut i skogen å bo själv ser så mysigt ut elr bästa drömmen är ju såklart att ha en tjej med, men svårt att hitta en tjej som inte vill ha ett stort umgänge tyvär
  • Fröken Allvar
    mandude skrev 2023-04-18 20:45:30 följande:
    Jag är absolut utfryst! Jag var hos läkaren för ett tag sedan för å se om jag har asperges eftersom jag läste om det å väldigt mycket passade in, men han sa att jag hade en liten tendens åt det hållet å det va inget mer att utreda.

    Jag har funderat på att gå med i en fotogrupp eftersom jag vill lära mig att fota :) Jag är inte ute efter att bli världens poppis utan bara en vän att lita på och som vill umgås med mig.

    Vet att jag inte är världens smartaste å ha svårt att formulera mig och även att fatta ibland vad andra mäniskor menar..

    Jag vill fika med min kompis även gå på bio elr gå i skogen :)

    Att jag vill ut i skogen å bo själv ser så mysigt ut elr bästa drömmen är ju såklart att ha en tjej med, men svårt att hitta en tjej som inte vill ha ett stort umgänge tyvär
    Fotogrupp låter perfekt. Naturfoto kanske vore något för dig. Jag upplever inte att du har svårt att förstå vad jag menar i alla fall. Vi har liknande intressen. Du kanske inte bor i närheten av mig men om du gör det så skulle jag gärna träffa dig. Det är bara att du skriver i PM om du vill det. Tyvärr är jag lite bränd av olika människor här på Familjeliv så jag vill egentligen inte skriva till fler, utan det är just ses som gäller i sådana fall. 🙂
  • FuckGoggleAskMe

    Prata med en psykolog, terapeut, livscoach eller liknande, de kan säkert ge dig bra råd. Du kan behöva lite tips.

    Generellt sett ska man inte försöka vara rolig och trevlig, för då känns det inte äkta. Man ska visa en genuin sida av sig själv som folk tycker är ok. Man ska hellre sitta och säga Usch jag skulle vilja bosätta mig i skogen och odla svamp (för då kan du prata med andra om det) än att säga Vem tror du vinner Melodifestivalen? om man inte är intresserad av det. 

Svar på tråden Vill någon bli min kompis :(