• Lizzyzz

    Mensliknande blödning!? Hjälp!!

    Hjälp!! Jag tog ett grav test imorse som visade starkt positivt. Ca 3h senare får jag lite mensvärk och en mensliknande blödning. Jag började stor gråta direkt då jag i Januari fick reda på ofost graviditet. Jag vet ju hur missfall ser ut och detta ser ut som mens?!  Vad gör jag? det är Fredag och kvinnohälsovården/gyn har inga telefon tider. Jag har sån panik och oro.. jag vill inte drabbas av sånt här en gång till Gråter

  • Svar på tråden Mensliknande blödning!? Hjälp!!
  • Ylva34

    Åk in till kvinnoklinikens akut tänker jag och hör med en sjuksköterska där och sen om du ska träffa läkare.

    Lycka till. 

  • hurtänktedunu
    Lizzyzz skrev 2023-04-14 15:06:52 följande:
    Mensliknande blödning!? Hjälp!!

    Hjälp!! Jag tog ett grav test imorse som visade starkt positivt. Ca 3h senare får jag lite mensvärk och en mensliknande blödning. Jag började stor gråta direkt då jag i Januari fick reda på ofost graviditet. Jag vet ju hur missfall ser ut och detta ser ut som mens?!  Vad gör jag? det är Fredag och kvinnohälsovården/gyn har inga telefon tider. Jag har sån panik och oro.. jag vill inte drabbas av sånt här en gång till  // Gråter


    Inte för att vara så men har du precis plussat och nu börjat blöda så förstår jag inte vad du tror att kvinnokliniken ska kunna göra? Är det så tidigt kommer ju inget synas ändå och är det ett missfall så är det ju. Inget man kan göra åt det alls. 
  • Pimpinellan

    Det måste inte vara missfall, men för att veta helt säkert få du boka ett VUL v.8. Privat då. Vården gör det inte som rutin vid osäkerhet. Vården gör öht ingenting vid misstänkta m.f. Endast om man blöder oerhörda mängder, mår allmänt dåligt, får extrema smärtor eller feber bör man kontakta vården vid m.f.

  • callmepreggoornot
    Lizzyzz skrev 2023-04-14 18:50:49 följande:

    Gud så okänslig.. Hade ju hellre pratar med dem förstår du väll? för rådfrågning osv!


    Ingen här har varit okänslig. Du kan alltid ringa 1177 men som folk nämnt, det är inte något som går att göra. Antingen är det en tillfällig blödning eller så är det missfall och inget av det går att utreda i dagsläget :/
  • Lizzyzz

    Jag förstår att man inte kan göra något åt det eller se något såhär tidigt, har ju som sagt varit i en liknande sits där jag fick vänta och vänta för att få svar. Menar bara att jag gärna hade ringt dem för uttrycka min oro osv. Time will tell 

  • callmepreggoornot

    Då kan du ringa 1177. Ringer du kvinnoklinken sägs det ungefär som i tråden och du kan tycka (många gör) att det är okänsligt och bli mer ledsen.

Svar på tråden Mensliknande blödning!? Hjälp!!