• Okm96

    Hund bet min familj

    Hej, jag har två hundar ena 3 år som är världens snällaste lugnaste hund brukar få beröm över hur välupfostrad hon är. har en annan hund på 11 månader som är ganska vild vägrar lyssna verkar inte förstå saker.

    11 månader hunden har alltid varit på och rykt ihop med min andra så vi har fundera på omplacera men senaste tiden har det blivit bra och jätte mycket förbättring mellan dem.

    idag gick jag ut en snabbis och fick samtal om att min hund 11 månader attackerat familjen. bokstavligen hela familjen. 


    han hade attackerat min 3 åriga hund så min far hade stoppat det då har han hoppat på min pappa bitit honom på bröstet hoppat på min mamma bitit henne på magen och sedan attackerat min syster och hennes 7 åriga dotter. Alla i familjen har svåra bit skador va liksom ett blodbad.

    han har aldrig gjort något sånt förstår inte varför, han attackerade min andra hund så dom stoppade det o han fick fnatt 

    vad fan gör man förstår de hemskt men jag älskar honom liksom de min hund?

  • Svar på tråden Hund bet min familj
  • Anonym (Tyvärr)

    Avlivning. Jag skiter i alla tumme ner som jag får på den här kommentaren men en sådan hund har bara ett alternativ.

  • Anonym

    Avliva. 
    Det är ditt ansvar att inte fler människor blir skadade. 
    Om du bli anmäld får du betala skadestånd och hamnar i brottsregistret

  • Anonym (yeahbaby)

    Jag tror att alla förstår detta taffliga försök. En hund som skapat blodbad med svåra bitskador skulle inte vara TS beslut att avliva.

  • Xlr8

    Det verkar tämligen märkligt. 
    Varför gå i mellan, låt dom klara upp det själva och bestämma rangordningen. 
    Sen bita i bröst å mage????
    Känns som det inte är hela historien, hade varit intressant att få sett hur människorna agerande.

    Bland ras? Understimulerad? Ras(er)?
    Hur vana är människorna hundar och vad har dom gjort. Absolut minimum borde vara att hålla hunden borta från barn och vid lämpligt ålder görs en MH eller BPH. 

    Tänk efter före, för sen går det inte.

  • Anonym (Ajajajajbuff)

    Missade du när Trollmor la dig eller? Slet du dig när hon band fast er i svansen?

Svar på tråden Hund bet min familj