• Elvan

    Min granne har djurförbud

    Min granne har djurförbud .
    Men mina andra grannar har påstått att Min katt gå in till dom med djurförbud. 
    Igår lyckades jag se att han kutade in där och jag ropade på han då.
    Men han kom inte.
    Vad ska jag göra åt detta. ?
    Vart ska man vända sig  

  • Svar på tråden Min granne har djurförbud
  • mammatill6

    Vad menar du var man ska vända sig? Du måste hålla ordning på din katt och se till att de inte går in dit?

  • Jenam248

    Vad menar du med djurförbud? Att de inte vill ha djur där eller att de inte får ha djur där?

    Svårt att kontrollera en katt på annat sätt än att hålla den inne eller i koppel...

  • Elvan
    Jenam248 skrev 2023-03-16 11:27:34 följande:

    Vad menar du med djurförbud? Att de inte vill ha djur där eller att de inte får ha djur där?

    Svårt att kontrollera en katt på annat sätt än att hålla den inne eller i koppel...


    Polisen va in och hämtade deras inavlade katter. Där av att de har djurförbud. 
    Min katt är utekatt och vägrar att vara inne längre än vad han vill.  han gör sina behov ute och kommer in och sover äter och går ut .. 
  • Mortiscia80

    Djurförbud innebär att din granne inte får ha egna djur. Andras djur får däremot röra sig på hens tomt i den mån grannen tillåter det. Om du inte vill att din katt ska vara där får du antingen ta ut den i koppel hädanefter eller ha den som innekatt. Det är ditt ansvar var din katt befinner sig, inte grannens.

  • Elvan
    enmamma skrev 2023-03-16 12:11:14 följande:

    Din katt är förhoppningsvis IDmärkt.


    Absolut. 
    Sedan han vile ut kastrerade jag han och idmärkte han.
  • Tristelle

    Jag fattar nog inte grundfrågan. Varför vill du "vända dig" någonstans? Vad vill du uppnå?

Svar på tråden Min granne har djurförbud