• jjohannnnsson

    Extrem ångest

    Hejsan!

    Innan jag går in på problemet vill jag ge lite backstory.

    Jag träffade en kille sep/okt 2020 på en fest där vi hade gemensamma vänner och det tog inte lång tid innan jag blev intresserad. Jag fick hans snap av en kompis och började skriva lite för att lära känna han. Inget seriöst då jag inte ville gå för fort fram och jag ville vara helt säker på om det skulle kunna bli vi. 

    Snabbspolning fram till november 2020 då jag hade min 25års fest. Jag hade bjudit in alla mina vänner och den här killen i hopp om att jag kunde sätta in en stöt. Jag är väldigt awkward när det kommer till att flörta så jag kan verka helt obrydd från utsidan. Det var en riktigt rolig fest tills jag ser han hångla upp min kompis kusin mot väggen. När jag såg det blev jag jätteledsen och arg. Jag kände att allt hopp försvann. Det är ingen ide att bry sig så jag torkade tårarna och fortsatte festa. Den här killen och hans polare lämnade festen men kom sedan tillbaka efter nån timme. Hela sällskapet fortsatte ha kul resten av festen.

    Jag och den här kille fortsatte skriva trots vad jag såg på min 25års fests och efter ett tag bjöd jag med han på andra fester. På en fest i slutet på nov början av dec 2020 slutade det med att vi hade sex för första gången. Efter några filmdejter insåg jag att jag började få känslor för honom. Den sista dejten samlade jag modet och berättade hur jag kände och det visar sig att han har varit intresserad av mig sen 2015. Vi bestämde oss för att starta ett förhållande.


     


    Det leder mig till vart vi är idag.

    Vi bor ihop och jag älskar han väldigt mycket. Däremot kan jag inte hjälpa att undra om han hade sex men den där tjejen han hånglade upp på min 25års fest. Jag har försökt trycka bort dessa tankar så gott det går men det har varit extremt jobbigt. Jag beslutade mig för inte så länge sen att fråga hans bästa vän om han visste om min pojkvän hade haft sex med den där tjejen. Hans kompis svarade att han inte hade det och då kändes det lugnare. Efter ca ett halvår pratade vi och då frågade jag om han hade haft sex med tjejen. Jag tänke det skadar ju inte att fråga, jag vet ju redan svaret.


     


    Hans svar fick mitt hjärta att sjunka. Det visar sig att under tiden han och hans polare var borta från festen så åkte de iväg och hade de sex. Jag blev chokad och visste inte var jag skulle ta vägen eller vad jag skulle säga. Jag hade under hela vårat förhållande varit övertygad om att han inte hade haft sex med henne.


     


    Jag vet att han inte har gjort något fel då vi inte var tillsammans när det hände. Det är dock väldigt svårt för mig eftersom det var så långt efter jag fick veta sanningen. Jag känner mig bedragen, ledsen,arg och äcklad. Jag har extrem ångest och det har nått den gränsen att jag känner mig svimmfärdig varje gång jag tänker på det. Jag skakar medans jag skriver detta inlägg. Jag vill inte prata med min pojkvän om detta då han inte gjort något fel och jag kännar mig elak om jag tar upp det men jag kan inte hålla det inne nå mer. All stress gör att jag inte har någon sexlust alls. För när vi ska ha sex tänker jag bara på henne. Hon är smal och snygg med långt hår medans jag är mullig och inte alls lika snygg. Frågorna som poppar upp i huvudet är. Var hon bättre i sängen än vad jag är? Fick hon orgasm? Kom han i henne? Jag låter så svartsjuk men jag vill inte vara så här.


     


    Vad ska jag göra? Jag orkar inte leva så här. Det är på gränsen att jag vill ta livet av mig


     


    Har någon annan varit med om något liknande och kan ge råd? All hjälp uppskattas.

  • Svar på tråden Extrem ångest
  • Anonym (En annan)

    Jag tror att din ångest och kontroll över att veta handlar om bakomliggande psykiska problem, som inte kommer lösas av att du får veta heller. 

    Mitt ända råd är att ta kontakt med psykolog via vc. 
    Inte älta det med din pojkvän eller hans vänner, det startar bara ännu mer ångest och dålig relation. 
    Dock tycker jag att du ska vara ärlig med din pojkvän när du får ångest rus och säga det att du har börjat få ångest och att det är jätte svårt och jobbigt. 

  • jjohannnnsson

    Jag är diagnostiserad med bipolär typ 2 och GAD (generaliserat ångest syndrom). Käkar mediciner men ångesten kryper sig in ändå.

  • Anonym (En annan)

    Jag förstår men då är kanske samtals stöd ett bra komplement för att få hjälp med tankarna och ångesten. 
    Det kan lätt bli infekterat i relationen om man börjar lägga upp förmycket för sin partner. 
    Men att vara ärlig med ATT du har ångest, inte exakt varför, är viktigt. 

Svar på tråden Extrem ångest