• Emmmzzz

    Har magkänslan rätt ?

    Hur ska jag förklara detta på ett enkelt sätt?. Börjar med lite bakgrundsinformation. 


    Jag har på jobbet varit med i ett projekt med en ganska stor grupp. Under maskin tester har man ju då träffat mycket folk under längre perioder. 


    Nu är testerna klara och dom flesta har kunnat återgå till sina normala arbetsuppgifter. 


    Har den senaste 14 dagarna börjat märka ett annat beteende från en kollega. 


    Han har närmat sig på ett helt annat sätt. Skjutsat mig från ett möte bland annat. Bett mig sitta bredvid honom på möten vi haft. Börjat komma upp extra många ggr till min avdelning utan att ha ett ärende. Nu har det intensifierats. I veckan som var börja han skriva varje dag i teams under arbetstid. Frågat hur det varit och sen försökt muntrat upp mig när jag sagt att det varit tråkigt t.ex. Pikade om att jag tyckte att han skulle komma upp och hälsa på för att muntra upp istället. Vilket han gjorde. Han har lagt handen på min rygg tex. Skickar memes till varandra osv. I fredags skrev han ?Jag åker hem nu, trevlig helg !? 


    Sen skrev han direkt när han kom hem. 


    Igår (lördag) hörde han av sig flera gånger under dagen. Det är ju en del sexuella anspelningar mellan oss. 


     


    Vad betyder allt detta ? Har min magkänsla rätt att han är intresserad typ?


    Hur tolkar ni detta ? 


    Jag känner ju någon slags attraktion, någon slags spänning osv. 


     Hjälp en singel mamma på 32 år som inte dejtat eller träffat någon på typ 5 år ! 

  • Svar på tråden Har magkänslan rätt ?
  • Anonym (S)

    Ja han verkar intresserad. Men snälla, gå riktigt långsamt fram! 

  • Tecum

    Klart att han är intresserad, varför skulle han annars agera så? Frågan är av vad, bara sex eller en relation?

  • Tukt

    Det finns ju en del som är intresserade, och visar intresse. Men för den saken skull inte är ute efter mer än spänningen i det momentet.
    Så något enkelt svar lär du inte få.

  • Anonym (Hall)

    Jag var kär i en yngre tjej på jobbet. Minns ett par gånger som hon såg mig rakt i ögonen när vi satt mitt emot varann. Det kändes annorlunda, som att hon var attraherad. Vi jobbade ofta tillsammans, bara vi två. Och vi pratade om allt och retades med varann.
    Mot slutet så tyckte jag hon förändrades, det kändes som att hon ville vara nära på ett annat sätt.
    Jag trodde att hon var intresserad.
    Jag försökte senare när vi inte längre jobbade ihop. Men hon tackade nej.

  • Anonym (Hall)
    Tukt skrev 2023-03-07 07:10:46 följande:

    Det finns ju en del som är intresserade, och visar intresse. Men för den saken skull inte är ute efter mer än spänningen i det momentet.
    Så något enkelt svar lär du inte få.


    Menar du att TS inte lär få nåt enkelt svar från användare här på FL?
  • Anonym (Hall)
    Tecum skrev 2023-03-05 20:03:44 följande:

    Klart att han är intresserad, varför skulle han annars agera så? Frågan är av vad, bara sex eller en relation?


    Det är en han, så det är solklart vad han vill ha.
  • Anonym (,,,)

    Ja det är väl övertydligt att det är någon form av intresse? Hur kan du ens vara osäker på det? 
    Om ni kör sexuella anspelningar  så är det väl sex han vill ha. Vad vill du ha? 

  • Anonym (Hall)
    Emmmzzz skrev 2023-03-05 18:08:55 följande:
    Har magkänslan rätt ?

     


    Jag känner ju någon slags attraktion, någon slags spänning osv. 


     


    Så kände jag också med den yngre tjejen. Jag kunde inte sluta tänka på henne. Jag visste inte om hon var intresserad, men jag trodde att hon kanske var det. Men att hon var blyg då jag var så mycket äldre.
    Jag hade fel. Dom flesta här visste att hon inte var intresserad. Min syster också.
  • Tukt
    Anonym (Hall) skrev 2023-03-07 07:19:47 följande:
    Menar du att TS inte lär få nåt enkelt svar från användare här på FL?
    Snarare flera "enkla" svar som ändå inte säger något. Bra bolla idéer när en är osäker, men det är inte alltid man kan få ett svar på en situation i verkligheten, utifrån oss medlemmar på Familjeliv.
  • Anonym (Hall)
    Tukt skrev 2023-03-07 07:37:34 följande:
    Snarare flera "enkla" svar som ändå inte säger något. Bra bolla idéer när en är osäker, men det är inte alltid man kan få ett svar på en situation i verkligheten, utifrån oss medlemmar på Familjeliv.
    Jag tycker inte att det var en bra idé när jag skrev om den yngre tjejen jag var kär i. Jag var osäker, och de flesta som svarade var inte där för att hjälpa.
  • Tukt
    Anonym (Hall) skrev 2023-03-07 07:58:42 följande:
    Jag tycker inte att det var en bra idé när jag skrev om den yngre tjejen jag var kär i. Jag var osäker, och de flesta som svarade var inte där för att hjälpa.
    Nu svarade jag TS, inte dig. Så kan inte uttala mig om din situation.
  • Anonym (S)
    Tukt skrev 2023-03-07 08:05:01 följande:
    Nu svarade jag TS, inte dig. Så kan inte uttala mig om din situation.
    Snälla väck inte draken.....
  • Emmmzzz

    Han skriver fortfarande varje dag. 


    senast idag smög det fram att han hade koll på när jag fyllde. Kanske inte är en stor sak. 


    svarade med att jag vart glad av att han visste det. Svaret tillbaka vart en puss mun smiley. Hur ska jag tolka att han kollat upp min födelsedag och puss smileyn? Ska jag ens tolka det. Kanske bara ska ?go with the flow??


    ja jag kanske kan räkna ut vad han vill åt. Men allt vi pratar om handlar Ju inte om det. Nä jag förstår att användare på familjeliv inte vet vad han vill. Det jag önskade härifrån var olika synvinklar eller människor som vart med om liknande. 


    I min mage pirrar det iaf när han hör av sig. Självfallet tänker jag på honom och längtar tills vi hörs igen. 
    Nögon kanske har tips på hur man kan luska fram vad han vill utan att fråga rakt ut så vi inte riktigt är där en känns det som ? 

    // TS

Svar på tråden Har magkänslan rätt ?