• Anonym (Kristian)

    Får inte veta hur tjejen jobbar

    Jag har bett min tjej om hennes jobbschema då hon jobbar kväll, nätter helger etc,, jag jobbar bara dag, men hon har senaste tiden inte velat dela sitt schema med mig, jag får fråga varje dag hur hon jobbar imorgon, tröttsamt och man glömmer. Vi lever i tvåsamhet, ska man inte få veta hur ens partner jobbar? Känns skumt

  • Svar på tråden Får inte veta hur tjejen jobbar
  • Anonym (Hmm)

    Vet hon det själv eller byter de schema ofta? Hon kanske känner sig övervakad av dina frågor och därför inte vill berätta längre? Eller så träffar hon någon annan, så klart. Sluta fråga om hennes jobbtider, om du vill umgås med henne så fråga om det passar dag x, y eller z. Lite som när ni dejtade.

  • Anonym (Maria)

    Jag hade inte accepterat att inte få veta schemat. Verkar stört. Och hade jag nekat en partner detsamma så hade situationen också där känts jättekonstig.

  • Anonym (Jenny)

    Bor ni ihop? Eller ses ni ofta/dagligen?
    Om ni bor ihop tycker jag att hon borde meddela dig sitt schema, tex inför varje vecka. Hur hon gör det spelar ingen roll, jag vet inte om du med "dela sitt schema" menar att hon ska dela sin kalender i mobilen med dig, och det kanske känns fel för henne. 
    Om ni ändå inte ses ofta tycker jag inte att hon behöver meddela dig - det hade jag tyckt känts lite kontrollerande.
    Min kille jobbar kvällar ibland, men om vi ändå inte ska ses på ett par dagar så meddelar inte han mig det, och jag frågar inte heller. 

  • Lynx123

    Det beror kanske lite på situationen. Om det är samma schema varje vecka vet du ju utan att fråga. Eller känner du att det är något fuffens på gång? Tänker också att du kanske frågar lite för mycket, så att hon upplever dig som kontrollerande eller svartsjuk. Eller bara lite tjatig. Måste du verkligen fråga varje dag?

  • Anonym (...)

    Jag har en bekant vars exman gjort så. Min bekant var ständigt besviken för att hon aldrig visste om han skulle äta middag hemma eller dra iväg. Det gick väl an så länge det bara var de två men sen fick de barn och då blev allt ohållbart. De skilde sig när hon fick nog. 

    När hon efter otaliga försök att prata med honom om det, kom det till slut fram att han gillade att ha en viss "frihet". De hade en gemensam kalender de skrev upp i men han valde medvetet att inte skriva i den, för att "det blev så inrutat och tråkigt". 
    Hon insåg också vartefter att han ibland ljugit om att han skulle jobba och stack iväg på roligheter istället, medan hon var fast hemma med barnen.

    Han tränade flera gånger i veckan men när hon också ville det så var det så otroligt svårt att få loss tid. Hon ville tex ha två kvällar då hon kunde sticka iväg och träna en timme och hon ville bestämma tex ti och to. Han klarade inte av det - att binda upp sig själv mellan kl 20-21 efter att barnen somnat, för att hon skulle få gå och träna! Hon fick verkligen gräla till sig detta. 

    Han var helt enkelt väldigt ego, och ville inte "bjussa" på tid som han kanske kunde ha till något annat för egen del. 

    TS: jag vet förstås inte hur din partner är men kan det vara något liknande? Att vilja ha lite luckor öppna om det dyker upp nåt kul? Eller känner hon som att du ska kontrollera lite för mycket? Det är rätt rimligt att man vet när ens partner jobbar för man ska ju synka detta med middag, matshopping mm. 

  • Anonym (Oj)
    Anonym (...) skrev 2023-02-28 08:33:29 följande:

    Jag har en bekant vars exman gjort så. Min bekant var ständigt besviken för att hon aldrig visste om han skulle äta middag hemma eller dra iväg. Det gick väl an så länge det bara var de två men sen fick de barn och då blev allt ohållbart. De skilde sig när hon fick nog. 

    När hon efter otaliga försök att prata med honom om det, kom det till slut fram att han gillade att ha en viss "frihet". De hade en gemensam kalender de skrev upp i men han valde medvetet att inte skriva i den, för att "det blev så inrutat och tråkigt". 
    Hon insåg också vartefter att han ibland ljugit om att han skulle jobba och stack iväg på roligheter istället, medan hon var fast hemma med barnen.

    Han tränade flera gånger i veckan men när hon också ville det så var det så otroligt svårt att få loss tid. Hon ville tex ha två kvällar då hon kunde sticka iväg och träna en timme och hon ville bestämma tex ti och to. Han klarade inte av det - att binda upp sig själv mellan kl 20-21 efter att barnen somnat, för att hon skulle få gå och träna! Hon fick verkligen gräla till sig detta. 

    Han var helt enkelt väldigt ego, och ville inte "bjussa" på tid som han kanske kunde ha till något annat för egen del. 

    TS: jag vet förstås inte hur din partner är men kan det vara något liknande? Att vilja ha lite luckor öppna om det dyker upp nåt kul? Eller känner hon som att du ska kontrollera lite för mycket? Det är rätt rimligt att man vet när ens partner jobbar för man ska ju synka detta med middag, matshopping mm. 


    Helt otroligt att hon skaffade barn med honom.
  • Anonym (Signatur)
    Anonym (...) skrev 2023-02-28 08:33:29 följande:

    Jag har en bekant vars exman gjort så. Min bekant var ständigt besviken för att hon aldrig visste om han skulle äta middag hemma eller dra iväg. Det gick väl an så länge det bara var de två men sen fick de barn och då blev allt ohållbart. De skilde sig när hon fick nog. 

    När hon efter otaliga försök att prata med honom om det, kom det till slut fram att han gillade att ha en viss "frihet". De hade en gemensam kalender de skrev upp i men han valde medvetet att inte skriva i den, för att "det blev så inrutat och tråkigt". 
    Hon insåg också vartefter att han ibland ljugit om att han skulle jobba och stack iväg på roligheter istället, medan hon var fast hemma med barnen.

    Han tränade flera gånger i veckan men när hon också ville det så var det så otroligt svårt att få loss tid. Hon ville tex ha två kvällar då hon kunde sticka iväg och träna en timme och hon ville bestämma tex ti och to. Han klarade inte av det - att binda upp sig själv mellan kl 20-21 efter att barnen somnat, för att hon skulle få gå och träna! Hon fick verkligen gräla till sig detta. 

    Han var helt enkelt väldigt ego, och ville inte "bjussa" på tid som han kanske kunde ha till något annat för egen del. 

    TS: jag vet förstås inte hur din partner är men kan det vara något liknande? Att vilja ha lite luckor öppna om det dyker upp nåt kul? Eller känner hon som att du ska kontrollera lite för mycket? Det är rätt rimligt att man vet när ens partner jobbar för man ska ju synka detta med middag, matshopping mm. 


    Så jäkla rätt åt honom att han nu säkert får ha varannan vecka med barnen och då bli helt inrutad och behöva ta allt ansvar. (nej jag menar inte att barnen är ett straff) men helt hans egoism ledde till att han får ta ansvar ensam
  • Anonym (H)

    Kanske för att du vill umgås varje ledig minut..?

Svar på tråden Får inte veta hur tjejen jobbar