• mamma 86

    Fult att ha foto på sitt/sina barn på väggarna?

    Har nyligen flyttat och tänkt att nu får jag faktiskt få upp saker på väggarna. Har många fina bilder på mitt barn (nu tonåring). Det är allt från skolfoto, egentagna bilder och bilder tagna av professionell fotograf.

    läste en gammal tråd där majoriteten tyckte att det var sk tacky att ha barnens bilderbok väggarna, likaså tex bröllopsfoto. Vardagsrummet verkar vara värst att ha dessa i, andra rum kunde vara mer ok.

    Så nu är jag nyfiken. Har ni bilder på era barn på väggarna? Färg/svartvit? förstoringar eller inte? Vilket rum?

    Ni som tycker det är hemskt/fult varför tycker ni det?

    Vad har ni för bilder/konst på väggarna i ett vardagsrum? 

  • Svar på tråden Fult att ha foto på sitt/sina barn på väggarna?
  • Anonym (B)

    Verkligen inte. Jag skäms däremot att jag inte har några bilder på barnen. 


    har fotoböcker. Känner mig dålig pga detta. 

  • mamma 86
    Anonym (C) skrev 2023-02-16 08:26:11 följande:

    Men vad spelar det för roll vad andra tycker om vad du har på väggarna i ditt hem


    Anonym (Ditt) skrev 2023-02-16 08:33:20 följande:

    Det är ju ditt hem och du som ska bo där, hur kan andras åsikter spela in då? Tacky eller inte ha det du vill o trivs i!



    Var skrev jag att andras åsikter spelar in för mina val? Skrev att nu är jag nyfiken. Jag blev förvånad över hur många som tyckte det var helt förkastligt att ha sina barns foto på väggarna 
  • Anonym (B)

    Och dom passar inte in i inredningen. vill inte ha en massa tavlor med bilder på, betyder inte att dom är oviktiga. 


    bara inte snyggt 😂 låter elakt att säga. men det dåliga samvetet beror på att så många andra har dessa tavlor på barnen. 

  • Tooja
    Anonym (B) skrev 2023-02-16 13:08:08 följande:

    Verkligen inte. Jag skäms däremot att jag inte har några bilder på barnen. 


    har fotoböcker. Känner mig dålig pga detta. 


    Haha, samma hemma hos oss, vi har inte heller några foton på barnen uppe och skäms nästan lite för det. har gjort slag i saken och köpt antika ramar och framkallat vackra foton på dem, men inte satt upp ännu. 
  • Anonym (Hella)

    Har inga kort på barnen uppe. Har funderat på om det gör mig till en dålig förälder...

    En massa fula skolfotobilder på barnen tycker jag är, ja, fult. Men fina fotografier är ju fint. Själva grejen att ha foton på barnen på väggen ser jag inget konstigt med. Många vi känner har det. 


    På väggarna i vardagsrummet har vi konst, en stor vävnad, spegel, vägglampa och musikinstrument. 

  • Anonym (I trappan)

    Vi har en trappa som är inbyggd. Massa vit väg. Där hänger vi foton på barnet, djur och på mig och partnern. De kommer ju omöjligen över tid bli helt enhetliga, men har vita eller svarta ramar. Blandat färg och svartvitt. 


    Bröllopsfoton har vii sovrummet, flera mindre i en collage ram. I hallen har vi en större tavla, men det är taget i en stor allé och vi går på lite avstånd i den. Alltså ingen pussbild. Allén är i sig vacker, känns inte så hysteriskt bröllopsbildig som de andra. 

  • linani

    Att ha några inramade småfoton i sovrummet är väl inget konstigt. Men skolfoton i trappan, svartvita stora bröllopsbilder i vardagsrummet, eller lite "drömska" studiobilder på ungarna faller inte in under god inredningssmak eller allmänt snyggt. Men såklart kan man ha det ändå, om det är vad man själv gillar och tycker är fint.

    På mina väggar har jag målad konst och några litografier köpta på auktion (prisvärt!). Med rådande 70-talstrend har jag på sistone blivit sugen på någon diskret väggbonad (alltså textilantverk, inte broderade ordspråk).

  • Anonym

    Vi har inga foton på väggarna.. Har alltid tyckt att det ser märkligt ut

  • Anonym (LÖ)

    Det kan vara fint om alla foton är svartvita med samma ramar i samma färg, annars kan du ju ställa fotona i fotoramar På en byrå eller skänk eller liknande. på väggen i trappan om du har en sådan är fint. Jag tycker inte det är tacky

    Jag har själv inga foton på familjen eller barnen alls framme men jag verkar inte va den enda i tråden som tur är 

  • lövet2

    Jag har inga tavlor eller affischer på väggarna. Bokhyllor, almanackor och foton av barnen är det som pryder mina väggar. Ja, någon spegel också förstås.

  • svadia
    It is a matter of personal preference whether or not you want pictures of your children on the walls of your home. Some people enjoy displaying their family memories and cherish their children's growth over the years. Others may prefer to keep these photos in albums or in more private spaces. In the end, the decision depends on your own taste and the atmosphere you want to create in your accommodation.
    There is no right or wrong answer when it comes to displaying family photos on the walls. If you love the pictures of your children and they bring you joy, then you should feel free to display them however you want, be it in color or black and white, big or small, in the living room or another room.
    For those who find it unappealing, their reasons may vary. Some may find it too personal to share with visitors, while others may find it clashes with their decor style. In the end, it's important to remember that everyone has different preferences and opinions, and it's your home, so you should be free to decorate it however you want.
    As for other types of pictures or artwork, people often display a variety of items in their living rooms. This can include landscapes, abstract art, or cultural and historical images. Ultimately, the choice of artwork or pictures for your walls should reflect your personal taste and interests, and complement the overall style and theme of your home.
  • Anonym (Jenny)
    svadia skrev 2023-03-27 11:47:40 följande:
    It is a matter of personal preference whether or not you want pictures of your children on the walls of your home. Some people enjoy displaying their family memories and cherish their children's growth over the years. Others may prefer to keep these photos in albums or in more private spaces. In the end, the decision depends on your own taste and the atmosphere you want to create in your accommodation.
    There is no right or wrong answer when it comes to displaying family photos on the walls. If you love the pictures of your children and they bring you joy, then you should feel free to display them however you want, be it in color or black and white, big or small, in the living room or another room.
    For those who find it unappealing, their reasons may vary. Some may find it too personal to share with visitors, while others may find it clashes with their decor style. In the end, it's important to remember that everyone has different preferences and opinions, and it's your home, so you should be free to decorate it however you want.
    As for other types of pictures or artwork, people often display a variety of items in their living rooms. This can include landscapes, abstract art, or cultural and historical images. Ultimately, the choice of artwork or pictures for your walls should reflect your personal taste and interests, and complement the overall style and theme of your home.
    AI?
  • linani
    Anonym (Jenny) skrev 2023-03-30 20:01:53 följande:
    AI?
    Jaaa såklart är det, nu förstår jag... det förklarar det oerhört märkliga svaret! 
    Åh gud en helt ny värld av tråkigt trollande har öppnat sig. 
Svar på tråden Fult att ha foto på sitt/sina barn på väggarna?