• ElissaLevin

    Vad är det för utslag ??



    4 mån bebis fick smaka sylt igår från mitt finger alltså PUTTE lite ? dessa utslag kom sedan på kvällen, kan de bero på sylten ? Allmänna tillstånd bra! man blir orolig ! Va på bvc idag dom svara ? avvakta o se om de försvinner om några dagar ? dom vet alltså inte va dessa utslag beror på. 
  • Svar på tråden Vad är det för utslag ??
  • Jag är bara jag

    Hmmm... Skeptisk till sylten pga mängden. Så allergiska/överkänsliga brukar inte bebisar vara av endast smaksensationer. Ser mer ut som värmeutslag. Inte bytt tvättmedel eller babytvål eller liknande? Smörj med Bepanthen exem. Funkade bra tyckte vi som hade en liten med mycket känslig hud.

  • ElissaLevin

    Jag tog fram åkpåsen igår ? han låg i den i vagnen nerknölad?. Tror du det kan bero på de att han blev för varm ? hade han imorse också i åkpåsen 

  • Jag är bara jag
    ElissaLevin skrev 2022-11-11 14:35:00 följande:
    Jag tog fram åkpåsen igår han låg i den i vagnen nerknölad. Tror du det kan bero på de att han blev för varm ? hade han imorse också i åkpåsen 
    Skulle kunna vara ja. Här där jag bor är det på tok för varmt för åkpåse nu, men ni kanske har kallare? Oavsett får man tänka på att de små liven blir snabbt varma om de ligger nerstoppade där i. Inne i en affär tex måsta man dra ner och öppna upp kläderna.
  • ElissaLevin

    hade han på balkongen ?. De va kallt ute o blåsigt! Inte så kallt att de är frost ute ,, bor i Göteborg! 

  • Jag är bara jag
    ElissaLevin skrev 2022-11-11 14:55:16 följande:
    hade han på balkongen . De va kallt ute o blåsigt! Inte så kallt att de är frost ute ,, bor i Göteborg! 
    Vi har +11 idag så så mycket kallare kan det inte varit. Och blåst skyddar både vagn och åkpåse mot. Jag lutar nog åt värmen ändå. Då försvinner utslagen rätt snabbt. 
  • Ida83

    Det beror kanske inte på sylten, men snälla varför ger du en fyra månaders bebis sylt? Vad onödigt. Finns så många fina och bra smaker för din bebis att uppleva och utforska men skippa sådan skit under den första tiden eller året. De kommer att få tillräckligt med sådant framöver ändå.

  • ElissaLevin

    Det va bvc sköterskan som sa allt du äter kan du ta på fingret o låta han smaka ! Skulle aldrig falla mig in att ge en sked skylt eller sötsaker överhuvudtaget ! Men jag ville bara testa med fingret som dom sa att man kunde göra 

  • Maymom

    Om du hade vinteråkpåsen redan nu kan det definitivt ha varit värmeutslag. Har ju varit väldigt milt i gbg.

    Jordgubbar är ju vanligt att vara allergisk mot, om det var det i sylten. Jag hade skippat sylt om jag var du, massa socker. barnet behöver ju inte smaka allt du äter, bara de saker som känns ok för en bebis. 

Svar på tråden Vad är det för utslag ??