• Anonym (ts)

    Förvara skurhinken vid toalettstolen?

    Jag och sambon har en liten diskussion och jag tycker det skulle vara intressant att höra hur andra tänker. 

    Var skulle ni förvara skurhinken? 

    1. Inne i badrummet vid sidan av toalettstolen. (den får plats precis mellan toalettstolen och väggen)

    2. I en städskrubb på helt andra sidan huset. 

    Skurhinken används dels (så klart) till att skruva golven men också till att torka upp i badrummet efter dusch.  

  • Svar på tråden Förvara skurhinken vid toalettstolen?
  • Anonym (ts)
    Anonym (wat) skrev 2022-05-25 22:09:01 följande:

    Måste ni spola vatten överallt när ni duschar?


    som jag skrev innan:
    Anonym (ts) skrev 2022-05-25 21:52:40 följande:
     För mig är det dock inga problem att hantera det lilla vatten som blir med en handduk men jag har en sambo som kliver ut och låter en halv ocean rinna av utanför duschen och små barn som skapar en sjö utanför vid varje dusch/bad.
    Små barn är svåra att kontrollera och varför min sambo dundrar rakt ut och tar mig sig halva duschen kan jag tyvärr inte svara på...
    Anonym (Lea) skrev 2022-05-25 22:01:09 följande:

    Under de förusättningarna hade jag definitivt lämnat kvar hinken och moppen i badrummet. Men jag hade ställt moppen med fluffet uppåt och luftigt, så att den torkar snabbt. Kanske invid elementet om det gick. 


    Hm ja. Eller så får kanske enbart hinken bo inne i badrummet, hinken är ju det som är jobbigast att släpa på ändå. Elementet är precis vid toaletten.. Vi har verkligen världens sämsta badrum, hade jag vetat hur jäkla dumt den planlösningen skulle fungera hade jag aldrig köpt det här huset... Värdelöst badrum och ologisk placering av garderober/förvaring...


    Anonym (Donna) skrev 2022-05-25 22:01:39 följande:
    Oj, så mycket vatten... men luktar det inte unket med en fuktig mopp i badrummet?

    När jag tvättat golv ställer jag ut moppen med själva moppen uppåt på tork, sen får det stövla sig ner i vridanordningen i väntan på nästa omgång.

    Vi har inte moppen i badrummet. 


    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2022-05-25 22:18:21 följande:
    Man brukar kunna skruva av mopphuvudet, det kanske kan torka någon annanstans. Och det vore bra om ni kunde göra om i badrummet med kanten där, kan ju inte vara praktiskt att inte kunna skrapa ner vattnet i brunnen. Ta bort kanten, den gör ju ändå ingen nytta.

    Om inte annat så bör det gå att ta bort själva "tygbiten" man skurar med så det är ju absolut en bra lösning. Det hjälper ju visserligen inte själva förvaringsdilemmat med hink/skaft, men ja, det blir ju en annan diskussion. Det går inte att ta bort kanten, då får vi ta bort duschväggarna också. Man skulle kunna säga att det är lite som en duschkabin fast utan botten. 

  • Anonym (ts)
    Gameofthrones skrev 2022-05-25 23:23:00 följande:

    Under diskhon? 


    Tyvärr tar sopkorgarna upp hela utrymmet där. 
  • Anonym (N)

    Skurhinken står alltid i städskrubben. Gillar inte stök. Golvet torkar vi med en handduk. 

  • Anonym (?)

    Jag kanske är trög, men varför ställer ni den inte i duschen om det är där den används?

  • Anonym (ts)
    Anonym (?) skrev 2022-05-27 17:28:47 följande:

    Jag kanske är trög, men varför ställer ni den inte i duschen om det är där den används?


    Där står barnens badbalja, pall och pottor så det är rätt trångt som det är (liten dusch) men jag vet inte, kanske går det att knö in skurhinken. Jag vill helst undvika att det rasar ut saker när man tex ska ta ut en potta hehe... 

    Just nu tycker jag den står bäst i städskrubben trots avståndet men sambon vill flytta in den i badrummet. 
  • Anonym (789)

    Jag hade valt att förvara skurhinken i städskrubben och hittat en annan lösning till badrummet. Tex tagit bort kanten och använt raka. Vi har klinker och vattnet åker ut över halva golvet. Vi kör bara med raka. Resten torkar.

    En skurhink med mopp i mitt badrum, nej för bövelen nån måtta får det vara på galenskaperna.

  • Anonym (ts)
    Anonym (789) skrev 2022-05-27 20:07:55 följande:

    Jag hade valt att förvara skurhinken i städskrubben och hittat en annan lösning till badrummet. Tex tagit bort kanten och använt raka. Vi har klinker och vattnet åker ut över halva golvet. Vi kör bara med raka. Resten torkar.

    En skurhink med mopp i mitt badrum, nej för bövelen nån måtta får det vara på galenskaperna.


    Det går inte att ta bort kanen eftersom väggarna sitter fast i den kanten. Då får vi ta bort hela "kabinen" och då kommer det bli riktigt blött. 

    Nej jag håller med, vi har den inte i badrummet. 
  • Anonym (nej!)

    Nej, jag skulle inte låta den stå framme vid toastolen. Vill ha det stilrent det där ser ju bara skräpigt ut. Men detta är en fråga om smak och tycke. Alla är olika där men sen tycker jag inte det känns särskilt hygieniskt, speciellt inte om det finns män som inte kan pricka rätt.

  • Anonym (Donna)
    Anonym (nej!) skrev 2022-05-28 15:18:45 följande:

    Nej, jag skulle inte låta den stå framme vid toastolen. Vill ha det stilrent det där ser ju bara skräpigt ut. Men detta är en fråga om smak och tycke. Alla är olika där men sen tycker jag inte det känns särskilt hygieniskt, speciellt inte om det finns män som inte kan pricka rätt.


    Äh, har man badbaljor och pottor stående på toa så gör eg inte en skurhink så stor skillnad. Och är inte mer ohygieniskt heller.
    Sen, om vuxna män inte kan träffa rätt så är det något fel på dem.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2022-05-25 21:58:42 följande:
    Och det betyder att den tar alldeles för lång tid på sig att torka, och kan mögla i mitten om ni har otur. Den ska helst hänga fritt för att kunna torka på ett hyfsat bra sätt.
    Vad är normal torktid? Jag inser att jag använder moppen (en sådan "platt" med duk och inte en med långa "remsor") väldigt ofta så det finns inte en chans att den hinner torka mellan.

    Jag torkar tex golvet efter varje måltid barnen äter, efter dom badat och minst någon gång per dag då det skett någon olycka med en vas/vattenglas mm som kastats i golvet. Utöver den stora skurningen av huset som sker lite mer sällan.
  • Fliselisan

    Om jag hade den att torka upp duschvatten med så ja i badrummet, men jag skulle nog tycka det var för fult och torka med något annat istället så jag slapp ha den fula hinken där inne. 

Svar på tråden Förvara skurhinken vid toalettstolen?