Samla hela familjen?
Min son fyller 3 i sommar, jag har undvikit kalas tidigare för att hela familjen avskyr varandra. Men han börjar uppskatta den typen utav uppmärksamhet nu o jag vet att ett kalas hade varit kul för honom i år.
Svärmor har trasiga relationer med svärfar o hans fru, samt med min mamma och pappa. Även om hon beter sig tokigt ibland o förstör sina egna relationer med folk så tänker jag inte utesluta henne, hon är viktig för min son precis som alla andra. Men hur ska det gå ihop?
Min svärmor lever ensam o har bara ett barn (min sambo), vilket gör att hon hade varit en outsider bland min svärfars familj o min egen familj. Alla är riktigt barnsliga o beter sig dåligt till o från, vilket gör att jag oroar mej för smygtaskiga beteenden o tråkigheter. Vill inte behöva ta del av sån negativ energi på min sons kalas liksom.
Hur gör ni andra med starkt separerade familjer? Även om vi undviker ett kalas i år så kommer skolavslutningar, ev konfirmation, student osv. Så en familjefest kommer ju att ske förr eller senare.