• Anonym (Jannike)

    Otrohet

    Nån mer som har ett fast förhållande men har kk samtidigt?

  • Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (nej)
    wolf666 skrev 2023-09-05 11:09:47 följande:

    Min fru har tydligen haft en älskare under flera års tid har jag fått veta. Under den här tiden har hon inte velat ha sex med mig. Nu vet jag inte hur jag ska göra?


    Vet du inte vad du ska göra eller vet du vad du ska göra men kan inte hitta styrkan att göra det?

    En person som bedragit dig under flera år har ju varken respekt för dig eller älskar dig speciellt mycket, ska man verkligen ha en relation med en sån människa?

    Hon kommer såklart säga till dig att hon ångrar sig, men du ser ju själv vad otrogna människor säger bakom ryggen på sin partner i denna tråd... tycker du det låter som att de låter speciellt ångerfulla?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-05 11:23:28 följande:
    Har ni fortfarande inte pratat? Det finns fortfarande tid.
    Kanske.
    Har du visat din partner dina teorier? Det finns tid, kanske
  • Anonym (Trött)
    Anonym (nej) skrev 2023-09-05 11:30:55 följande:
    Har du visat din partner dina teorier? Det finns tid, kanske
    Jag vet att jag är bra. Men att du leker Copy-Cat blir bara pinsamt för dig.
  • Anonym (nej)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-05 12:53:34 följande:
    Jag vet att jag är bra. Men att du leker Copy-Cat blir bara pinsamt för dig.
    Tja, om du nu är så bra och det du gör så bra så borde väl din partner oxå tycka det är bra... så vad är problemet?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (nej) skrev 2023-09-05 13:05:57 följande:
    Tja, om du nu är så bra och det du gör så bra så borde väl din partner oxå tycka det är bra... så vad är problemet?
    Nu har du börjat hallucinera. Jag har ingen partner. Jag har heller inga problem. Men jag är orolig för dig.
  • Anonym (nej)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-05 13:14:35 följande:
    Nu har du börjat hallucinera. Jag har ingen partner. Jag har heller inga problem. Men jag är orolig för dig.
    Jaha du är bara lite allmänt moraliskt handikappad, jag förstår....
  • Anonym (Trött)
    Anonym (nej) skrev 2023-09-05 13:21:35 följande:
    Jaha du är bara lite allmänt moraliskt handikappad, jag förstår....
    Jag lägger ingen vikt vid mig själv. Jag är mer orolig för dig i det här läget. Prata med någon kvalificerad vårdpersonal. Eller be någon släkting om hjälp.

    Hoppas det går braSolig
  • Tyra myra
    wolf666 skrev 2023-09-05 11:09:47 följande:

    Min fru har tydligen haft en älskare under flera års tid har jag fått veta. Under den här tiden har hon inte velat ha sex med mig. Nu vet jag inte hur jag ska göra?


    För det första ni borde sätta er ner och prata med varandra. 

    Börja inte med känslorna utan försök komma fram till vad ni vill med framtiden

    Fråga er sedan hur kommer vi dit vi vill.

    Vill ni hålla ihop eller gå skilda vägar?

    Om ni behöver hjälp, vänd er till familjerådgivningen eller motsvarande

    Lycka till
  • Anonym (Trött)
    Tyra myra skrev 2023-09-05 14:47:24 följande:
    För det första ni borde sätta er ner och prata med varandra. 

    Börja inte med känslorna utan försök komma fram till vad ni vill med framtiden

    Fråga er sedan hur kommer vi dit vi vill.

    Vill ni hålla ihop eller gå skilda vägar?

    Om ni behöver hjälp, vänd er till familjerådgivningen eller motsvarande

    Lycka till
    Men....hans fru har ju redan tydligt vad hon vill? Hon har ju knullat med en annan man? Är då då han som ska jobba med sig själv? Ändra sig själv?
  • Tyra myra
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-05 14:55:30 följande:
    Men....hans fru har ju redan tydligt vad hon vill? Hon har ju knullat med en annan man? Är då då han som ska jobba med sig själv? Ändra sig själv?  
    Det handlar om hur han konstruktivt tar sig an den information han fått.
  • Anonym (en tid)
    wolf666 skrev 2023-09-05 11:09:47 följande:

    Min fru har tydligen haft en älskare under flera års tid har jag fått veta. Under den här tiden har hon inte velat ha sex med mig. Nu vet jag inte hur jag ska göra?


    Mycket möjligt att du vetat om detta men valt att inte rota i det förens du inte kunde undvika acceptera det som ett faktum. Mycket vanligt...
  • prospicientia
    Anonym (Behöver förklara en sak) skrev 2021-08-14 10:19:01 följande:

    En stor grej med otrohet som gör det sexigt är att det är otrohet. Det är fel, omoraliskt och riskabelt. Det är en stor del av grejen.

    Att ha en öppen relation, swinga, inte bry sig om maken får reda på det, ha en olycklig relation, dåligt sexliv, inte känna sig sedd osv osv. Det sabbar glädjen med otrohet. Otrohet skall vara utan ursäkter annat än att man är en otrogen slampa som gillar att vara otrogen.

    Otrohet är som bäst om man faktiskt är lycklig, älskar sin man, har ett bra sexliv, skulle gråta floder om maken själv vänstrade och verkligen riskerar sabba hela jäkla livet om det kommer fram. Där är tjusningen med otrohet.

    För det måste man svika, riskera sabba och verkligen känna att man gör något jävligt fel. Annars kan man inte förstå hur sexigt det är.


    Många av oss män attraheras starkt just av detta med att det görs utan ursäkter och utan dåligt samvete. Det är något jävligt sexigt med det. Ursäkter och undanflykter förtar lite av nöjet när jag får kontakt med en kvinna. Hon kan visst då få gråta ut med mig om jag får göra detsamma med henne, men att använda saker som en trasslig livssituation eller ett dåligt förhållande som ursäkt för vad som görs känns jävligt osexigt.
Svar på tråden Otrohet