• Anonym (Besvikna Föräldrar)

    Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff

    En utredare kontaktade mig för sista gången angående fallet av min sons död av överdos.

    Den sista kontakten vi skulle ha utanför den nedlagda utrednignen.

    För ett par månader sedan fick jag reda på att den syntetiskt framställda drog min son dog av tillverkades av ett bolag i Malmö.
    Den marknadsfördes på flashback och ett par män i Malmö tillverkade den helt lagligt.
    De hade ändrat en molekyl i en liknande drog som var läkemedelsklassad, men med den ändrade molekylen var oklassad och kunde därför säljas lagligt innan den blev klassad som olaglig.

    Jag fick helt öppet försäljarnas personnummer för att jag fick ett mål hos skatteverket att läsa av utredaren;

    Vi kan kalla försäljarna bolagsägaren "Adrian" och kemisten "Fredrik" för att göra det enkelt.

    Adrian drev bolagt/en, flera av skatteskäl.
    Vad jag förstått av den lååånga arkivakten fick Adrian skatteverket emot sig, skatteverket lyckades inte bevisa skattebrott, men kunde iaf tillfälligt stoppa försäljningen.

    Fredrik visste mycket väl att den nya syntetiska drogen skulle var oberäknelig och leda till döden för vissa brukare då den var helt otestad.
    Även efter flera dödsfall fortsatte de sälja drogen i flera år.

    Flashback visste om dödsfallen, men fortsatt ta emot stora mängder annonspengar och dödsfallen fortsatte.

    Min son är död och jag är fortfarande i chock av hur helt empatilösa Adrian, Fredrik och Flashback betett sig under flera år, trots att de visste om hur lätt det var att överdosera på syntestiska droger.

    Jag är i chock för att alla dessa personer, skatteverket, utredarna på olika myndigheter med fler VET vilka dessa personer är.

    På Adrians personnummer kan jag se att han bor kvar i sverige och på Fredrik kan jag efter ett obekräftat samtal förstå att han först försökte sätta upp försäljning av droger i Holland och sedan flyttat till Malta.

    MAo dessa samvetslösa personer solar och har det bra medans min son är död.

    Sveriges lag är inte sträng nog för hur mycket jag vill straffa dessa personer!

    En jävligt arg, förbannad och ledsen förälder som undrar hur man kommer åt dessa helt hänsynslösa personer som tjäner pengar på andra personers liv och hälsa!

    Är så fruktansvärt beviken på det svenska samhället där INGEN tar något ANSVAR!

  • Svar på tråden Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff
  • mari123
    Friger skrev 2021-05-07 13:45:05 följande:
    Avskyr det där sättet att tänka. Undanflykter för att försvara att något inte fungerar.

    Allt går att lösa. Frågan är bara hur?

    Kan på rak hand komma på flera möjliga vägar. Säkert du också om du tänker efter.
    Maila regeringen om dina idéer! En god början.
  • Anonym (sanningen)
    Kexsmula skrev 2021-05-06 14:49:49 följande:
    Fy fan vilket jävla okänsligt inlägg och din signatur är synnerligen osmaklig. Visst, sonen valde att ta det men valde fanimig inte att dö!
    Från någon som förlorat en anhörig till droger så är det ju tyvärr en sanning - utan användare ingen drogförsäljning.

    Om alla lät bli att testa den där första gången så slipper man vara en del av att andra drabbas, att man själv kan drabbas och att många anhöriga får lida
  • Friger
    mari123 skrev 2021-05-07 13:48:35 följande:

    Maila regeringen om dina idéer! En god början.


    Dom har misslycktas under lång tid och har fel inställning. Dom måste bort. Jag gör mitt bästa för att rösta bort dom. Får någon annan chansen att göra ett bättre jobb.
  • Friger
    mari123 skrev 2021-05-07 13:48:35 följande:

    Maila regeringen om dina idéer! En god början.


    Dom har misslycktas under lång tid och har fel inställning. Dom måste bort. Jag gör mitt bästa för att rösta bort dom. Får någon annan chansen att göra ett bättre jobb.
  • mari123
    Friger skrev 2021-05-07 14:42:32 följande:
    Dom har misslycktas under lång tid och har fel inställning. Dom måste bort. Jag gör mitt bästa för att rösta bort dom. Får någon annan chansen att göra ett bättre jobb.
    Jag röstar också för att få bort dom! Vet inte om det just vad gäller "knarkfrågan" går att göra så mkt? MEN en massa annat.
  • Anonym (.)
    Anonym (Pundare) skrev 2021-05-06 17:11:45 följande:
    Tål man inte att höra sanningen och att folk är ärliga så skapar man inte en tråd här. Det fattar vem som helst.

    Istället för att skylla sin sons död på försäljarna (som delvis är skyldiga) så borde hon inse att hennes son gjorde sitt frivilliga val när han valde att stoppa i sig knarket. Att bara sitta och skylla på försäljarna håller inte men här i Sverige är det ju bekvämt att skylla ifrån sig på andra hela tiden.
    Jag håller med dig. Och då har jag själv missbrukat.

    Men, det har verkligen ingenting med Sverige att göra! Skylla ifrån sig kan folk i hela världen göra, knappast något typiskt svenskt.
  • Anonym (Hmm lämna ut uppgifterna offentligt)

    Om de har sålt skiten i flera månader tom år och folk har avlidit, borde man inte kunna stämma dem civilrättsligt för vållande till annans död, tom mordförsök?

    Vet någon om det finns prejudikat på detta?

    Isf får fallet gå upp ända upp först tingsrätten, hovrätten och sedan högsta domstolen.

    Då lär de få sina fiskar varma med alla papper som verkar finnas innan då allt samlas upp offentligt!

    Jag rekommenderar dig att försöka hitta fler föräldrar och stämma dem för vållande till annans död eller mordförsök i Sverige beroende på preskriptionstiden!

    Stå på er! Kram

  • Anonym (Hmm lämna ut uppgifterna offentligt)

    Har läst på lite - Hur är det möjligt att detta kan säljas publikt utan straff!
    Det är som att sälja hemmabryggd sprit utan kontroll, och det är straff direkt.

    Lägg ut deras uppgifter på en annan sida och och länka dit!

  • Anonym (My)
    Anonym (sanningen) skrev 2021-05-07 14:16:06 följande:
    Om alla lät bli att testa den där första gången så slipper man vara en del av att andra drabbas, att man själv kan drabbas och att många anhöriga får lida
    Just så
  • Anonym (Besvikna Föräldrar)

    Tack för ert stöd <3

    Efter att varit så ledsen så många år är det skönt att börja känna riktig ilska mot dessa helt hjärtlösa personer!

    Vi fick oväntade hjälp från både skatteverket och bolagsverketför att se vilka saker och bolag personerna haft för sig.

    Det känns bättre att faktiskt veta, för jag kan iaf verkligen, verkligen inte sluta tänka på alla dessa försäljningar som pågått i flera år. Hur många som nästan dörr och resten.


    Tydligen har "de sålt bort" bolaget kemisten hade - - tydligen så finns det även ett moderbolag i Staffanstorp som haft något med det sålda bolaget från, någo om att betala mindre skatt som ha sa på skatteverket, men bolaget har ett riktigt namn i sig så det får jag inte skriva här. Tydligen någon ekonomikille som står för penningtvätt.

    Fick tipset att titta i något som sparar gamla hemsidor "way back mamchine" alreadyaccountedfor  se - de har tydligen stängt ned hemsidan med.

    Så tydligen är det så man gör för att slippa straffen i Sverige! Sälja bolag, slippa ansvaret, lägga ned sina alla spår så går man fri!

    Jag är SÅ ARG!

  • Anonym (roof)

    Om jag går in på Ikea och köper en kniv som jag skär av mej mina handleder med och förblöder ska mina anhöriga stämma Ikea då?

    Faktiskt inget illa menat utan bara en tankeställare.

  • Anonym (SW)

    Beklagar verkligen :( Läskigt med såna där nya droger , ofta är de ju ännu farligare än gamla ?beprövade? trots att de inte är olagliga än.

    Har själv haft vänner som har dött av överdoser.. en dog av tabletter och alkohol..

    Vet inte om du kan göra något mer än att dela med dig av historien tyvärr men skickar massa kramar!

  • Anonym (Abc)

    Det enda man kan göra är kanske att anmäla till kemikalieinspektionen.

    www.kemi.se/lagar-och-regler/reach-forordningen

    För jag antar att de inte registrerat sin kemikalie vilket borde vara ett brott. Sen kanske straffet är milt men allt som är en nagel i ögat på dom är väl bra?

  • Kexsmula
    Anonym (roof) skrev 2021-10-13 22:48:04 följande:

    Om jag går in på Ikea och köper en kniv som jag skär av mej mina handleder med och förblöder ska mina anhöriga stämma Ikea då?

    Faktiskt inget illa menat utan bara en tankeställare.


    Jag förstår helt och hållet vad du menar och håller dessutom med om att det inte är langarens fel att någon dör av en överdos (även om jag tycker de har en del av ansvaret, vet även att langare kan åka dit för mord/dråp i många länder, känner dock inte till lagstiftningen i Sverige), men det är väl ändå lite klumpigt att diskutera det i en sådan här tråd som är startad av en sörjande förälder? Det känns klumpigt som fan, vid närmare eftertanke.

    Till TS: Jag beklagar av djupet av mitt hjärta att eran son dog, kan inte ens föreställa mig den smärta och ilska ni känner. Vet att det inte känns bättre för er, men jag är helt säker på att han har det bra nu och vakar över er. <3
  • Kexsmula
    Anonym (Punisher) skrev 2021-10-14 20:04:22 följande:

    Det finns saker man kan göra och inte göra. Mitt råd, är att ta saken i egna händer. Hur du väljer att tolka det får stå dig fritt. Men planera länge och väl, rent krasst så har du inget att förlora. 

    Se filmen Punisher eller Acts of Vengeance så kan du kanske få en bild av vad man, om man vill, kan göra. 

    Inget jag rekommenderar, men det är en lösning. 


    De kanske har andra barn också och därmed något att förlora?
  • Aniiee

    TS, hur många gånger har du startat den här tråden? Jag säger inte att du inte får, jag säger bara att jag får deja vu.


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Anonym (Dålig liknelse)
    Anonym (roof) skrev 2021-10-13 22:48:04 följande:

    Om jag går in på Ikea och köper en kniv som jag skär av mej mina handleder med och förblöder ska mina anhöriga stämma Ikea då?

    Faktiskt inget illa menat utan bara en tankeställare.


    Det där var en dålig liknelse. Det här är en bättre liknelse: Om du går in på Ikea för att köpa en kniv (en kniv är farlig i sig men det är medveten om) men när du skall fileea fisk med den så är det inte en kniv utan en elektrisk motorsåg som far runt okontrollerbart när du försöker använda den och dödar dig. Då borde dina anhöriga stämma IKEA.

    Killen ville bli hög eller bakad, inte dö. Han köpte en produkt i tron om att bli hög eller bakad av den, inte att dö.

    Det är samma som du går och köper en flaska vin, du vet att vin är farligt, och dricker man för mycket kan man faktiskt dö, men det är en flaska du tror du kan hantera det. Fast istället för vin är det blekmedel som smakar vin. 
  • Kexsmula
    Aniiee skrev 2021-10-14 22:26:58 följande:

    TS, hur många gånger har du startat den här tråden? Jag säger inte att du inte får, jag säger bara att jag får deja vu.


    Det är väl skitsamma? Har man läst och inte är intresserad är det bara att scrolla vidare, det finns säkert nya människor som om inte annat får upp ögonen om detta med nya internetdroger och hålla ett extra öga på sina barn, informera dem att bara för att något inte är olagligt innebär det inte att det är skitfarligt och kanske till och med farligare än riktiga droger. Det finns också ett visst värde i ?name and shame? de personer som tillverkade och blev rika på att sälja något som många unga faktiskt DOG av - utan att de blev straffade.
  • Anonym (Två fel gör inte ett rätt)
    Anonym (Besvikna Föräldrar) skrev 2021-05-06 14:26:43 följande:
    Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff

    En utredare kontaktade mig för sista gången angående fallet av min sons död av överdos.

    Den sista kontakten vi skulle ha utanför den nedlagda utrednignen.

    För ett par månader sedan fick jag reda på att den syntetiskt framställda drog min son dog av tillverkades av ett bolag i Malmö.
    Den marknadsfördes på flashback och ett par män i Malmö tillverkade den helt lagligt.
    De hade ändrat en molekyl i en liknande drog som var läkemedelsklassad, men med den ändrade molekylen var oklassad och kunde därför säljas lagligt innan den blev klassad som olaglig.

    Jag fick helt öppet försäljarnas personnummer för att jag fick ett mål hos skatteverket att läsa av utredaren;

    Vi kan kalla försäljarna bolagsägaren "Adrian" och kemisten "Fredrik" för att göra det enkelt.

    Adrian drev bolagt/en, flera av skatteskäl.
    Vad jag förstått av den lååånga arkivakten fick Adrian skatteverket emot sig, skatteverket lyckades inte bevisa skattebrott, men kunde iaf tillfälligt stoppa försäljningen.

    Fredrik visste mycket väl att den nya syntetiska drogen skulle var oberäknelig och leda till döden för vissa brukare då den var helt otestad.
    Även efter flera dödsfall fortsatte de sälja drogen i flera år.

    Flashback visste om dödsfallen, men fortsatt ta emot stora mängder annonspengar och dödsfallen fortsatte.

    Min son är död och jag är fortfarande i chock av hur helt empatilösa Adrian, Fredrik och Flashback betett sig under flera år, trots att de visste om hur lätt det var att överdosera på syntestiska droger.

    Jag är i chock för att alla dessa personer, skatteverket, utredarna på olika myndigheter med fler VET vilka dessa personer är.

    På Adrians personnummer kan jag se att han bor kvar i sverige och på Fredrik kan jag efter ett obekräftat samtal förstå att han först försökte sätta upp försäljning av droger i Holland och sedan flyttat till Malta.

    MAo dessa samvetslösa personer solar och har det bra medans min son är död.

    Sveriges lag är inte sträng nog för hur mycket jag vill straffa dessa personer!

    En jävligt arg, förbannad och ledsen förälder som undrar hur man kommer åt dessa helt hänsynslösa personer som tjäner pengar på andra personers liv och hälsa!

    Är så fruktansvärt beviken på det svenska samhället där INGEN tar något ANSVAR!


    Först och främst vill jag framföra min sympati till din sorg, ingen förälder skall behöva genomgå denna process. Jag har anmält detta inlägg pga av det uppgifter som finnes bland kommentarerna. Det är ärekränkning och framföra personuppgifter och sammankoppla dem med brott. Det är faktiskt tydligt skrivet i lagen. Det är Polisens uppgift och sköta detta och Envar som tror att man äger rätten och hänga ut människors identitet på detta sätt: Skäms Era troll! 
Svar på tråden Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff