• PelloBello

    Vecka 33. Illamående, mensvärk, sammandragningar

    Jag vet inte alls hur jag ska tänka.

    I vanliga fall har bebis sin ommöblering varje morgon och kväll.

    Men i förrgår kväll rörde hos sig knappt alls.

    Tänkte arätt hon kanske kommer igång när jag går och lägger mig. Men kände inget mer och somnade. Vaknade på morgonen och morgongymnasiken uteblev den med.

    Körde stora barnet till skolan på morgonen och kände inga rörelser då heller som jag brukar.

    När jag kom hem och var redo att ringa förlossningen kände jag små buffar. Resen av dagen bestod av sammandragningar, små buffar, ilande ner i underlivet och mensvärk som kom med 3 minuters mellanrum. Endast längst nere i magen.

    Jag gissar att hon fixerade sig då. Men rörelserna var lika svaga och knappa som innan.

    Värken och sammandragningarna fortsatte hela dan och jag började må illa.

    Till kvällen släppte allt. Hon bökade en liten sväng men inte alls som innan. Men hon rörde sig iaf.

    Sov vanligt hela natten.

    Imorse uteblev gymnastiken igen. Men konstant mensvärk nere i magen och ryggen och fruktansvärt illamående som kommer i samband med värken. Värken kommer och går. Magen är mjuk när jag ligger ner men blir stenhård direkt jag ställer mig upp.

    Vid halv 10 rörde hon sig mycket och tydligt. Det var första gången idag. Sedan va hon still en timme, ett par små buffar. Still en timme, tydligare rörelser.

    Är det här normalt när bebisen fixerar sig?

    Vsrkengpng jag tar upp telefonen och tänker att nej nu ringer jag förlossningen, så rör hon sig.

    Vet inte om ihållande mensvärk och illamående är normalt eller ens värt att ringa om?!

  • Svar på tråden Vecka 33. Illamående, mensvärk, sammandragningar
  • Lilant

    Förmodligen bara en fixering, men du ska ringa in och berätta att du har fått minskade foster rörelser helst överdriva med att du inte känt alls för att dom ska ta dig seriöst :)

  • Anonym (Anonym)

    Jag var med om typ exakt samma sak i v 33, skillnaden är att min bebis inte har fixerat sig än men upplevde samma gällande övriga symtom och minskade rörelser. Jag avvaktade och så småningom kom bebisen igång igen. Sedan hände samma sak en vecka senare. Avvaktade igen och efter två dagar rörde hon sig typ som vanligt. Nämnde det här för barnmorskan igår och hon tyckte att jag absolut skulle ringt in till förlossningen för att rådfråga så nästa gång kommer jag göra det.

  • PelloBello
    Anonym (Anonym) skrev 2021-03-03 09:09:08 följande:

    Jag var med om typ exakt samma sak i v 33, skillnaden är att min bebis inte har fixerat sig än men upplevde samma gällande övriga symtom och minskade rörelser. Jag avvaktade och så småningom kom bebisen igång igen. Sedan hände samma sak en vecka senare. Avvaktade igen och efter två dagar rörde hon sig typ som vanligt. Nämnde det här för barnmorskan igår och hon tyckte att jag absolut skulle ringt in till förlossningen för att rådfråga så nästa gång kommer jag göra det.


    Min har också kommit igång normalt igen. Eller hon rör sig faktiskt lite mer än innan nu. Men känner att hon ligger lite lägre, så säker åkt ner i bäckenet. Har fortfarande förvärkar till och från och mycket sammandragningar.

    Pratade med en bm på min doktor appen igår, enligt henne fullt normalt allting.
Svar på tråden Vecka 33. Illamående, mensvärk, sammandragningar