• Molybden

    Påverkar provera tempen?

    Hej!

    Jag har PCOS och har börjat äta Provera för att försöka få en regelbunden menscykel utan en massa mellanblödningar.

    Jag tempar för att hålla koll på om jag får ägglossning och undrar om tempen kan påverkas av Provera?

  • Svar på tråden Påverkar provera tempen?
  • Anonym (Erika)

    Hej, gammal tråd men undrar hur det blev med din temp under provera-kuren? Ska själv börja äta provera och tempar också för att hålla koll på äl.

  • Molybden
    Anonym (Erika) skrev 2021-10-19 23:18:50 följande:

    Hej, gammal tråd men undrar hur det blev med din temp under provera-kuren? Ska själv börja äta provera och tempar också för att hålla koll på äl.


    Hej, tempen gick upp som om jag hade haft ägglossning (fick ingen ägglossning) när jag tog provera.
  • Anonym (Erika)

    Okej, hur snabbt efter? Tog min första tablett igår kväll och hade redan imorse fått tempohöjning. Hade tecken på ägglossning igår så vet inte om det är det eller om det redan är proverna som höjt tempen.

  • Molybden
    Anonym (Erika) skrev 2021-10-20 08:47:15 följande:

    Okej, hur snabbt efter? Tog min första tablett igår kväll och hade redan imorse fått tempohöjning. Hade tecken på ägglossning igår så vet inte om det är det eller om det redan är proverna som höjt tempen.


    Den gick upp redan dagen efter för mig.
Svar på tråden Påverkar provera tempen?