• Maddis17

    Vill bli toppmodell

    Jag har fått höra hur bra jag ser ut och att jag verkligen har en superfin kropp. Jag har haft dåligt självförtroende och har inte tyckt det själv, så jag är verkligen ingen skrytmåns snarare tvärtom. Men nu har jag börjat få självförtroendet och börja drömma om att bli en toppmodell.

    Men vart ska jag vända mig till och skicka in mina bilder? Jag är 1,60 lång väger 44 kg och har fin kropp. Någon som vet

  • Svar på tråden Vill bli toppmodell
  • plättarmedsylt

    Misstänker att TS också är samma tjej som startade en tråd om att hon knullar en annan kille medan pojkvännen, som är lastbilschaffis, är ute på jobb. Den personen hade också nicket Maddis, om jag minns rätt. 

  • Silverjenny
    nénuphar skrev 2020-05-12 18:19:23 följande:

    Bygger varumärket hårt...


    Det där instagramkontot hon ska bygga sin krets av följare med kommer att bli poppis särskilt bland den äldre manliga populationen.. redan kändis på familjeliv!

    Hon blir en grym förebild för short model-rörelsen
  • nénuphar
    Silverjenny skrev 2020-05-12 18:28:25 följande:

    Det där instagramkontot hon ska bygga sin krets av följare med kommer att bli poppis särskilt bland den äldre manliga populationen.. redan kändis på familjeliv!

    Hon blir en grym förebild för short model-rörelsen


  • Amfitrite2
    Persikaplommon skrev 2020-05-12 17:33:50 följande:
    Fotomodell kan man absolut vara som 160 cm lång.

    Finns flera typer av modeller och fotomodeller :

    fashion, glamour, fitness, bikini, fine art, body-part, promotional, and commercial print models.

    Men just toppmodeller är fashion / catwalk modeller och de måste vara långa givetvis.
    Ja OK, men hon frågade ju om "topmodell". Sedan finns det ju även andra typer av reklamjobb (både stillbilder för annonser och reklamfilm), där man kan ha alla möjliga utseenden. Det är inte nödvändigtvist den snyggaste som får jobbet - ibland kan de t.ex. vilja ha någon som ser ut som vem som helst för att alla ska kunna identifiera sig, eller någon som ser ut som en rund och mogen hemmafru om det t.ex. ska vara reklam för ett tvättmedel, eller ett kakmix.
  • plättarmedsylt
    No Logo skrev 2020-05-13 22:44:52 följande:

    Americas Next Top Model hade en säsong med korta, dvs under 170, modeller. De var mellan 165 och 170 cm.

    en.m.wikipedia.org/wiki/America%27s_Next_Top_Model_(season_13)


    Som någon annan har nämnt, längden är nog inte TS största problem.
  • Persikaplommon
    Amfitrite2 skrev 2020-05-13 00:04:37 följande:

    Ja OK, men hon frågade ju om "topmodell". Sedan finns det ju även andra typer av reklamjobb (både stillbilder för annonser och reklamfilm), där man kan ha alla möjliga utseenden. Det är inte nödvändigtvist den snyggaste som får jobbet - ibland kan de t.ex. vilja ha någon som ser ut som vem som helst för att alla ska kunna identifiera sig, eller någon som ser ut som en rund och mogen hemmafru om det t.ex. ska vara reklam för ett tvättmedel, eller ett kakmix.


    Absolut , men du skrev fotomodell, och inte toppmodell.

    Kanske riktiga korta tjejer läser också tråden som vill bli modeller och har mer realistiska drömmar.
  • Persikaplommon
    No Logo skrev 2020-05-13 22:44:52 följande:

    Americas Next Top Model hade en säsong med korta, dvs under 170, modeller. De var mellan 165 och 170 cm.

    en.m.wikipedia.org/wiki/America%27s_Next_Top_Model_(season_13)


    Det är skillnad att vara med i dokusåpan Topmodel och att vara en Topmodell på riktigt.

    Och Nicole Fox som vann den säsongen är 170 cm.
  • No Logo
    Persikaplommon skrev 2020-05-14 07:27:42 följande:

    Det är skillnad att vara med i dokusåpan Topmodel och att vara en Topmodell på riktigt.

    Och Nicole Fox som vann den säsongen är 170 cm.


    Man kan också tolka mitt inlägg som att tom i en one-off undantagstävling var den kortaste 165.
Svar på tråden Vill bli toppmodell