• kentkanin

    Hur känns det att slippa jaga män?

    Hur känns det att slippa jaga män?

  • Svar på tråden Hur känns det att slippa jaga män?
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Gubbe) skrev 2019-03-31 15:38:47 följande:
    Jag vet inte. Min nuvarande tjej är jag nog inte kär i, men samtidigt så är sexet bra, och hon tar hand om mig och jag vill gärna ha barn innan 40.

    Om det inte var så att hon kom med en hög andra osäkerheter och problem så skulle jag nog varit kär också.

    Egentligen är jag nog övertalad. Hon säger att hon älskar mig och ligger på för att vi skall föytta ihop och att jag skall fixa förlovningsringar osv. Jag känner mest ?åh nej? men samtidigt en nyfikenhet kring det okända om man säger så.
    Jag tycker att du borde göra slut, hon förtjänar någon som älskar henne. Istället tar du upp hennes tid, du som endast verkar bry dej om att få en avkomma samt tillverkningen av den. Du bryr ju dej knappast mycket om henne om du lurar henne för att få sex och kanske ett barn och dessutom stjäl hennes tid hon kunde lägga på någon som känslomässigt ger tillbaka det hon ger dej. Du gör ju hela hennes och din tillvaro till en lögn!

    Jag hade blivit både förbannad och fruktansvärt sårad om någon jag älskade ville skapa en seriös relation med mej bara för att få sex, men lurade mej att tro att jag var älskad tillbaka. Bättre att ha ett kk-förhållande i så fall!

    Vad säger du när hon säger att hon älskar dej?
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Gubbe) skrev 2019-03-31 15:38:47 följande:
    Jag vet inte. Min nuvarande tjej är jag nog inte kär i, men samtidigt så är sexet bra, och hon tar hand om mig och jag vill gärna ha barn innan 40.

    Om det inte var så att hon kom med en hög andra osäkerheter och problem så skulle jag nog varit kär också.

    Egentligen är jag nog övertalad. Hon säger att hon älskar mig och ligger på för att vi skall föytta ihop och att jag skall fixa förlovningsringar osv. Jag känner mest ?åh nej? men samtidigt en nyfikenhet kring det okända om man säger så.
    Jag tycker att du borde göra slut, hon förtjänar någon som älskar henne. Istället tar du upp hennes tid, du som endast verkar bry dej om att få en avkomma samt tillverkningen av den. Du bryr ju dej knappast mycket om henne om du lurar henne för att få sex och kanske ett barn och dessutom stjäl hennes tid hon kunde lägga på någon som känslomässigt ger tillbaka det hon ger dej. Du gör ju hela hennes och din tillvaro till en lögn!

    Jag hade blivit både förbannad och fruktansvärt sårad om någon jag älskade ville skapa en seriös relation med mej bara för att få sex, men lurade mej att tro att jag var älskad tillbaka. Bättre att ha ett kk-förhållande i så fall!

    Vad säger du när hon säger att hon älskar dej?
  • Ignoramus

    De stannar väl aldrig upp tillräckligt länge för att ens notera om hon har en personlighet eller humor... jag vet inte. Jag är själv OTROLIGT obrydd om mitt yttre och sysslar med en hobby där jag enbart möter likasinnade (som till 99% är kvinnor), så jag har lite svårt att relatera till att kvinnor är ytliga varelser som bara bryr sig om mäns bekräftelse då samtliga kvinnor jag möter verkligen är raka motsatsen. Vi har andra, mycket roligare och mer givande, saker att göra än att bry oss om det. Och att döma av tongångarna här på fl låter det som att många män borde ta efter det, hehe.


    Anonym (Präktig) skrev 2019-04-02 04:16:48 följande:

    Uppenbarligen anser många män att det enda intressanta på de flesta kvinnor är hålet och det är förmodligen därför män jaga vidare.

    Om kvinnor var mer självsäkra och jobbade på sin personlighet istället för att bara jobba med sitt yttre hade männen kanske sluta jaga vidare?

    Sist men inte minst så är det få kvinnor som inte är stela och präktiga och vågar släppa loss och vara lite roliga. De flesta kvinnor förmår bara göra sig "roliga" på mäns bekostnad.

    Här i hönshuset kacklas det i lätt eufori när män häcklas men när kvinnor är föremål för samma behandling är det ett jäkla kackel.  


  • Ignoramus

    Manshat leder till hånande och/eller arga inlägg på nätet, som förhoppningsvis leder till att tjejer och kvinnor börjar ifrågasätta hur de blir behandlade och sluta acceptera det som en del av världsordningen.

    Kvinnohat leder till våldtäkter, hot, trakasserier, misshandel, lägre löner, mindre satsningar, bortprioriteringar osv osv osv. Det är klart att de två företeelserna inte får samma bemötande.


    Anonym (Präktig) skrev 2019-04-02 04:16:48 följande:

    Här i hönshuset kacklas det i lätt eufori när män häcklas men när kvinnor är föremål för samma behandling är det ett jäkla kackel.  


  • Liberté
    Ignoramus skrev 2019-04-02 09:03:58 följande:

    De stannar väl aldrig upp tillräckligt länge för att ens notera om hon har en personlighet eller humor... jag vet inte. Jag är själv OTROLIGT obrydd om mitt yttre och sysslar med en hobby där jag enbart möter likasinnade (som till 99% är kvinnor), så jag har lite svårt att relatera till att kvinnor är ytliga varelser som bara bryr sig om mäns bekräftelse då samtliga kvinnor jag möter verkligen är raka motsatsen. Vi har andra, mycket roligare och mer givande, saker att göra än att bry oss om det. Och att döma av tongångarna här på fl låter det som att många män borde ta efter det, hehe.


    Tror du har en poäng om att folk endast skrapar på ytan om ens det.

    Fast samtidigt om jag jämför med många män i bekantskapskretsen så har de knappast någon intressant hobby eller personlighet heller.

    Deras typiska kulturintag en helg är antingen sitta framför tv:n eller dricka bort kvällen samt medföljande bakfylla dagen efter.
    De växer inte direkt som individer medan åren tickar iväg.

    Pysslat en del med randonnée och trail running i Frankrike och det var många kvinnor som höll på med de sporterna. Samma sak med para-point (glidflygning) där ovanligt stor del var kvinnor.

    Så det känns som man endast träffar kvinnor utan intressen så umgås man lite i fel kretsar.
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Fegisar) skrev 2019-04-01 22:32:11 följande:
    Många män hade nog vunnit på att kastrera sig.

    Varför bli ihop med någon som man tycker är ointressant bara för att säkra tillgången till sex?

    Då är det väl bättre att leva själv och umgås med andra män som delar ens intressen?

    Tänk alla stackars män som dansar bara för att få knulla. Tragiskt!
    Dessa "stackars" killar som dansar enbart för att få knulla borde kanske sluta med det då om det är så synd om dem. Gå hem och dra en runk istället! 
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Präktig) skrev 2019-04-02 04:16:48 följande:

    Uppenbarligen anser många män att det enda intressanta på de flesta kvinnor är hålet och det är förmodligen därför män jaga vidare.


    Om kvinnor var mer självsäkra och jobbade på sin personlighet istället för att bara jobba med sitt yttre hade männen kanske sluta jaga vidare?

    Sist men inte minst så är det få kvinnor som inte är stela och präktiga och vågar släppa loss och vara lite roliga. De flesta kvinnor förmår bara göra sig "roliga" på mäns bekostnad.

    Här i hönshuset kacklas det i lätt eufori när män häcklas men när kvinnor är föremål för samma behandling är det ett jäkla kackel.  


    Du kan ju pröva relationsdelen el jämställdhet/politik på flashback istället. Där häcklas kvinnor jäkligt mycket grövre än män någonsin kommer att göra här (jag tycker inte det är att häckla när kvinnor ber män att finslipa sina raggningsmetoder, det är snarare ett gott råd), jag har skrivit där rätt mycket förr. Ibland undrar man var alla idioter kommer ifrån då man sällan stöter på liknande i vardagen. Många yngre oskulder som hänger på andra män som är fräcka med tangentbordet och deras åsikter kanske?
    (Det finns ju även seriösa och roliga delar på flashback)

    Vissa män/killar där är riktiga spån. Det talas mycket om att kvinnor och män är sååå olika biologiskt och varför fattar inte alla vidriga feminister det? (varenda människa, feminist eller ej kan se skillnad på ett manligt och ett kvinnligt könsorgan och hur vi ser ut inuti) Kvinnan står absolut under mannen i alla lägen, självklart ska hon städa mest, jämlikhet är det bara idioter som vill ha, tvångsäktenskap vore inte allt för fel ibland (samtidigt som muslimska länder häcklas), tar hon den inte i 2an är hon inget att ha, kvinnors iq ligger alltid under männens, männens fysiska styrka ligger alltid över kvinnornas utan undantag, spelar ingen roll om det är en kvinnlig elitsoldat kontra en spinkig datanörd som knappt kommit ur puberteten osv.
    Dessutom är de oftast både homofobiska och rasistiska. Rasisterna hatar av någon anledning homosexuella, vänsterfolk, kvinnor och feminister mer än de hatar människor som kommer från andra ställen. (Som det så ofta är bland dessa trångsynta människor.)

    Sen när det kommer till detta ämnet, då vill samma män helt plötsligt ha det väldigt jämställt på datingmarknaden. Många är de som gnäller över att de fortfarande är oskulder och det är kvinnans fel. Att de själva spelar dataspel dagarna i ända, struntar i sitt utseende och på intet sätt själva gör sej intressanta för kvinnor tar de inte med i beräkningen. 

    Skulle du hellre vilja ha det så så är det ju bara att gå till flashback. Tycker generellt att männen här är mycket mognare och trevligare!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Fegisar) skrev 2019-04-01 21:29:44 följande:

    3 år är inget jämfört med hur män som är lika passiva som kvinnor har det.

    Många AKTIVA män är ofrivilliga singlar längre tid.


    Men alltså stackars män! Gud va hemskt ni måste ha de!

    Jag var inte passiv utan aktiv o det tog 3år innan jag hittade min sambo. Då hade jag gett upp. Ingen av oss letade efter nån
  • Anonym (Ointresserad)
    cleoeme skrev 2019-03-31 20:38:00 följande:
    Men kära nån, det är väl självklart att kvinnor vill ha jämställdhet för att det gynnar oss. Varför skulle vi vilja ha någonting som INTE gynnar oss? Som inte har gynnat oss någonsin?
    Precis. När det gynnar män är det ointressant med jämställdhet.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Soe) skrev 2019-04-02 14:20:29 följande:
    Dessa "stackars" killar som dansar enbart för att få knulla borde kanske sluta med det då om det är så synd om dem. Gå hem och dra en runk istället! 
    Uppenbarligen har de tröttnat på att runka och insett att vill man knulla för man dansa först.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Vego) skrev 2019-04-02 06:48:20 följande:
    Att många män intresserar sig för allt och alla är inte direkt positivt för oss kvinnor.

    Sist jag använde tinder fick jag meddelande att jag hade över 400 högerswipningar. Och då hade jag ändå ansträngt mig att framstå att jag verkligen inte är allas cup och tea. Att jag hade specifika, rätt udda intressen som kan vara jobbiga, att jag söker specifika saker hos en man. Dessutom var jag rätt mullig på bilderna.. Inte speciellt feminin eller vacker. Jag är inte den som män generellt vill ha, vilket jag också försökte förmedla.

    ÄNDÅ är det flera hundra som swipar höger.

    Vad skulle vara lösningen för att få dejtingvärlden mer jämn menar du? Ska vi också swipa höger på allt och alla? Eller borde männen bli lite mer kräsna i vilka de söker kontakt med?
    Varför är många män bara intresserade av sex?
  • Anonym (Ointresserad)
    Ignoramus skrev 2019-04-01 20:55:13 följande:

    Jag hade jättegärna sett en total jämställdhet i den här frågan. Men det är männen som måste ändra på sig och sluta ragga på allt som rör sig. Lösningen är verkligen inte att kvinnor ska börja härma männen.

    Är för övrigt helt övertygad om att kvinnor tar hur mycket initiativ som helst, men att de väljer ut en man istället för femton+. Och gör det mer subtilt.


    Vilka uppoffringar har kvinnor gjort för jämställdheten?
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Anna) skrev 2019-04-02 18:06:02 följande:
    Men alltså stackars män! Gud va hemskt ni måste ha de!

    Jag var inte passiv utan aktiv o det tog 3år innan jag hittade min sambo. Då hade jag gett upp. Ingen av oss letade efter nån

    Om fler kvinnor vore aktiva skulle nog männen inte vara lika aktiva.


    Jag tror det är gamla föreställningar att mannen skall uppvakta som spökar.

  • Anonym (Ointresserad)
    Ignoramus skrev 2019-04-02 09:08:15 följande:

    Manshat leder till hånande och/eller arga inlägg på nätet, som förhoppningsvis leder till att tjejer och kvinnor börjar ifrågasätta hur de blir behandlade och sluta acceptera det som en del av världsordningen.

    Kvinnohat leder till våldtäkter, hot, trakasserier, misshandel, lägre löner, mindre satsningar, bortprioriteringar osv osv osv. Det är klart att de två företeelserna inte får samma bemötande.


    Var kommer kvinnohatet ifrån?
  • Anonym (lebban)
    Liberté skrev 2019-04-02 10:08:46 följande:
    Tror du har en poäng om att folk endast skrapar på ytan om ens det.

    Fast samtidigt om jag jämför med många män i bekantskapskretsen så har de knappast någon intressant hobby eller personlighet heller.

    Deras typiska kulturintag en helg är antingen sitta framför tv:n eller dricka bort kvällen samt medföljande bakfylla dagen efter.
    De växer inte direkt som individer medan åren tickar iväg.

    Pysslat en del med randonnée och trail running i Frankrike och det var många kvinnor som höll på med de sporterna. Samma sak med para-point (glidflygning) där ovanligt stor del var kvinnor.

    Så det känns som man endast träffar kvinnor utan intressen så umgås man lite i fel kretsar.
    Man blir otroligt imponerad av detta. Killar är alla desamma.
  • Anonym (/)
    Anonym (Anna) skrev 2019-04-02 18:06:02 följande:

    Men alltså stackars män! Gud va hemskt ni måste ha de!

    Jag var inte passiv utan aktiv o det tog 3år innan jag hittade min sambo. Då hade jag gett upp. Ingen av oss letade efter nån


    3 år? Och du var på väg att ge upp?

    Jag har försökt aktivt i 16 år och bara skrapat ihop 3 korta dejter. NU börjar jag få tankar att ge upp.
  • Anonym (lebban)
    Anonym (Präktig) skrev 2019-04-02 04:16:48 följande:

    Uppenbarligen anser många män att det enda intressanta på de flesta kvinnor är hålet och det är förmodligen därför män jaga vidare.


    Om kvinnor var mer självsäkra och jobbade på sin personlighet istället för att bara jobba med sitt yttre hade männen kanske sluta jaga vidare?

    Sist men inte minst så är det få kvinnor som inte är stela och präktiga och vågar släppa loss och vara lite roliga. De flesta kvinnor förmår bara göra sig "roliga" på mäns bekostnad.

    Här i hönshuset kacklas det i lätt eufori när män häcklas men när kvinnor är föremål för samma behandling är det ett jäkla kackel.  


    Fy fan vilken attityd du har mot kvinnor. Vad får du allt skit ifrån? Arbeta på dig själv du din äckliga man.
  • Anonym (Monika)
    Anonym (lebban) skrev 2019-04-24 12:39:42 följande:
    Man blir otroligt imponerad av detta. Killar är alla desamma.
    Precis man blir sjukt imponerad.
Svar på tråden Hur känns det att slippa jaga män?