• Djurvän03

    Tycker du det är tråkigt att top-toy gått i konkurs?

    Tycker du det är tråkigt att top-toy har gått i konkurs? Nu var det iofs ett tag sedan de gjorde det men jag tycker det känns overkligt att BR inte finns mer. :/

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du det är tråkigt att top-toy gått i konkurs?
  • Anonym (Hanna)

    Nej, blev ju ruinerad så fort man klev innanför dörrarna

  • Anonym (A)
    Anonym (Fel) skrev 2019-01-21 17:37:15 följande:
    De prispressande alltid för att möta marknaden.

    Visade man att tex stor och liten hade billigare på en vara, så sänkte de priset till samma pris som stor och liten.

    Så där har du fel.
    viseversa skrev 2019-01-21 18:16:45 följande:
    Fast nej. Dom prismatchade alltid. Sen är lekia betydligt dyrare. På lekia kostar allt 100-200:- MER än vad det gjorde på BR och Toys R us.
    Jo. Att de hade svindyra priser utesluter inte att andra butiker också har svindyra priser. Antagligen är de näst på tur att gå i konkurs. Det finns billigare leksaker i lågprisvaruhus samt på nätet.

  • snedtak

    Nej, jag tror det är en naturlig utveckling. Fysiska leksaksbutiker kommer aldrig kunna konkurrera med priset jämför med e-handeln (som Top toy försökte). Jag tror trenden kommer gå mot lågprisleksaker på nätet samt mindre butiker med högre priser och mer unika varor.

  • Bunny on speed
    MsFry skrev 2019-01-21 17:25:58 följande:

    Ja. Dels så är det såklart synd om de anställda och dels är det trist att det nu finns så få fysiska leksaksaffärer. Halva grejen med att köpa leksaker är ju att gå rint med barnet i affären och välja.


    Precis vad jag tänkte skriva.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (?)

    Top toy? Aldrig hört talas om faktiskt, och då har jag två barn och bor i Stockholm. Var någonstans fanns den butiken?

  • Djurvän03
    Anonym (?) skrev 2019-01-21 19:23:41 följande:

    Top toy? Aldrig hört talas om faktiskt, och då har jag två barn och bor i Stockholm. Var någonstans fanns den butiken?


    Top toy var moderbolaget till BR och Toys?R?us och om jag har förstått det rätt är ett danskt företag. Du kan läsa mer om det här:

    top-toy.com/careers-se/
  • Djurvän03
    Djurvän03 skrev 2019-01-21 19:41:04 följande:

    Top toy var moderbolaget till BR och Toys?R?us och om jag har förstått det rätt är ett danskt företag. Du kan läsa mer om det här:

    top-toy.com/careers-se/


    Eller snarare _var_ ett danskt företag.
  • Anonym (S)

    Nu har jag inga barn så jag berörs ju inte direkt av det, men om det är så att mindre leksaksaffärer gynnas av det så tänker jag att det i alla fall är bättre att de stora affärerna "byts ut" mot näthandel än att de småbutikerna hade tvingats lägga ner.

  • Anonym (anonym)

    Jag tycker synd om de anställda som plötsligt stod utan jobb, och de som hade köpt presentkort hos Toys r us i oktober och november 2018, som blev helt utan både varor eller pengar. Endast dem som hade köpt presentkort i december fick pengarna tillbaka (efter att det hade blivit mycket bråk om saken från arga kunder).

  • Delilah2001

    Ja, det är skittråkigt, och faktiskt sorgligt.

    Vart ska man nu gå och kolla på leksaker med barnen?

    Vi har ingen lokal leksaksaffär här heller. Blir Ica Maxi då, och hur kul är det?

    Jag gillar att handla vissa saker online, men det är ju inte att jämföra med att gå i leksaksaffärer med barnen...

  • flygrl

    Nu har jag visserligen inga barn själv (än iaf) men jag tycker det e tråkigt det snart inte finns några fysiska leksaksbutiker kvar att gå in i och kolla runt och köpa presenter till andras barn. :/ Har alltid gillat gå runt i leksaksbutiker... :)

Svar på tråden Tycker du det är tråkigt att top-toy gått i konkurs?