• Sanna Marie

    Söker andliga och självutvecklings böcker!

    Jag är inne i en fas igen då jag vill läsa bra böcker om andlighet och personlig utveckling.
    Har någon ett bra tips på någon bok som verkligen har gripit tag i er och fått er att känna en positiv vändning i ert liv?

    Jag har en sådan period då jag ängslas mycket och tänker negativt. Har varit oförklarligt irriterad och trött i flera veckor och jag behöver ändra mitt tänkande.
    Fram för bra böcker att förändra sitt liv på!
    Kram på er alla!

  • Svar på tråden Söker andliga och självutvecklings böcker!
  • Maijlo

    Jag tycker att du ska testa dr Phils böcker. De är faktiskt riktigt bra.

    En annan bok som gett mig mycket inom facklitteratur är "Giraffspråket" som handlar om konflikthantering.

  • Sanna Marie

    Dr Phils böcker har jag aldrig läst faktiskt. Jag är väldigt förjust i Louise L Hays böcker (tror jag stavade rätt nu.) eftersom hon har alltid så positiv livssyn och affirmationer i sina texter.

    Några fler tips? Någon?

  • Pico

    Jag kan varmt rekommendera Samtal med Gud-serien av Neale Donald Walsh!

  • SivAndersson

    Jag har läst hur många böcker som helst inom det här området... och den allra senaste är en av dom absolut bästa:

    "Att välja glädjen" av Deepak Chopra (finns som Månpocket)

    Läs den, för den är helt underbar! På engelska heter den "The Spontaneous Fulfillment of Desire" och det säger mer om vad den handlar om än den svenska titeln. Bland annat innehåller den olika meditationer som är väldigt bra att göra, och jag har redan märkt att boken verkligen har påverkat mitt liv - har till exempel blivit mycket mer öppen för det som sker runt omkring mig, och jag känner på mig saker mycket tydligare nu.

    Annars är "Samtal med Gud"-böckerna väldigt betydelsefulla, även för mig.
    Och så vill jag rekommendera Brandon Bays "Resan" - och att även göra en egen "resa"!

  • Sanna Marie

    Tack för tipsen!
    Jag ska iväg på kulturmagasinet i Sundsvall nästa vecka och låna massor av böcker. Det är så härligt att läsa böcker som man kan utvecklas ifrån och känna riktig livsglädje av.
    Kram!

  • Russi

    Säjer också "Samtal med Gud", men även en bok som hette "Att leva i ljuset"
    samt en riktig klämkäcking "Våga leva tvärtom"
    Sistnämda, tyvärr minns jag inte författaren, var en riktig tanke ställare, och jag började också att leva tvärtemot hur jag levt tidigare.

Svar på tråden Söker andliga och självutvecklings böcker!