• Sansam

    Sorel barnskor

    Hej!
    Vad har ni för erfarenheter av Sorels barnkängor? Har läst att de är tunga och inte andas så bra, men finns det Sorelmodeller som är lättare och som andas? Jag vill ha en varm känga med bra sula/grepp på och som funkar att leka i på dagis.

    Vi hade Viking Windchill förra året och de var bra, men krångliga att sätta på och mitt barn blev ibland kall trots dubbla ullsockar i dem.

    Funderar även på Viking Nordlys eller kängor från Kamik. Någon med erfarenheter där?

    Andra bra tips mottages!

  • Svar på tråden Sorel barnskor
  • viseversa

    Hatar sorel. Mina barn hade dom med en innerako i ull. Så fort det var lite blött ute blev skorna DYNGSURA och det tog evigheter att torka. Ungarna var kalla om fötterna när detta hände också. Jävla skitskor. Aldrig mer sorel hos oss.

  • Sansam

    Låter inte bra! Tack för ditt svar! Har du tips på några skor som funkat bättre?

  • viseversa
    Sansam skrev 2017-09-04 14:34:49 följande:

    Låter inte bra! Tack för ditt svar! Har du tips på några skor som funkat bättre?


    Jag tycker Ecco funkat bra. Och Viking men du var ju inte nöjd med Viking själv. Kilona har jag ingen egen erfarenhet av men har hört massa bra om det märket. Från Finland och ska tydligen vara väldigt varma och vattentäta.
  • viseversa
    viseversa skrev 2017-09-04 14:44:18 följande:
    Jag tycker Ecco funkat bra. Och Viking men du var ju inte nöjd med Viking själv. Kilona har jag ingen egen erfarenhet av men har hört massa bra om det märket. Från Finland och ska tydligen vara väldigt varma och vattentäta.
    Suck mobilen skrev kilona när det ska stå kuoma . Det är märket.
  • Sansam

    Ja Kuoma har jag oxå hört ska vara varma. Dock inte så vattentäta. Jag har varit supernöjd med andra Vikingmodeller, men Windchill var svår att få på tycker jag. Kanske ska testa en annan modell från dem helt enkelt.

  • aerial

    Hade Kavat Voxna förra året, de får högsta betyg. Har beställt ett par till i vinter också. Hade ett par från Kamik först men passade inte min sons fot alls så fick sälja dem.

  • fluu

    Jag har själv vinterkängor från deras barnsortiment och älskar dem! Jag är hemskt frusen om fötterna och dessa är de enda jag kan ha. Har aldrig frusit i dem och inte heller blivit blöt så länge jag inte klivit rakt i en djup vattenpöl.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gizzmo73

    Dottern som är riktigt frusen om fötterna har haft Sorel youth pac och de funkade riktigt bra men året efter när jag köpte samma model i större storlek så började hon klaga lite på att de var tunga. Testade istället Kamik Waterbug5G som funkade ännu bättre än Sorel. De är både varma och lättare.

  • Gryntroll

    Vi har testat Sorel, Viking och Kavat i olika varianter. Men barnen har blivit både kalla och blöta.

    Däremot har BOGS allvädersstövlar varit toppen! De står emot ganska mycket kyla så det har fungerar bra vintertid men med socka på de allra kallaste dagarna (bor i Stockholms-området). Barnen gillar dem, de är lätta att ta på och har bra grepp. Och de har aldrig blir blöta igenom dem. Kan rekommenderas!

  • LFF

    Älskar mina egna Sorel kängor, men det är inte skor jag använder när det är för böätt och slaskigt ute. 

    Till barnen har vi hittills haft Kavat Yxhult och Glavas "lilla syskon" som jag just tappat namnet på men de ser lika dana ut. De har varit väldigt nöjda med båda modellerna.

Svar på tråden Sorel barnskor