• Alltvarupptaget123

Hur sent har ni plussat på gravtest??

Hej på er! :)

Jag har i hela mitt liv haft regelbunden mens. (Thank you god). Min mens är nu 12 dagar sen. Jag har tagit 5 stycken gravtest. Clear blue early någon dig efter beräknad mens, sedan clear blu digital igår & idag. Alla visar att jag inte är gravid och något känns väldigt skumt...

Jag vaknade vid tidpunkt för beräknad mens upp mitt i natten med halsbränna, illamående och ömma bröst. Tiden mellan ÄL och BM hade jag en känsla av molvärk och små stickningar i "tjejmagen" och det har fortsatt ända till nu. Det drar ibland till i buken när jag reser mig upp samt att brösten är svullna & ömma. Jag har fått dålig hy... hård i magen (är aldrig hård i magen normalt, så är även det något nytt för mig). Ja vad mer... jag är helt svullen på magen. Känslosam också. Gråter hela tiden. Ja som ni kanske förstår så känner jag mig gravid ????????. Men ändå, efter 12 dagar så står det "EJ GRAVID" på test!!. Ska självklart ringa barnmorska imorn, men tills dess undrar jag:

NI SOM PLUSSAT SENT, HUR SENT?? Jag är så frustrerad :) haha...

• Svar på tråden Hur sent har ni plussat på gravtest??
  • Kroneet

Oj va fan.. bara massa frågetecken när jag försöker skicka smilegubbar hahah

• Alltvarupptaget123
    Kroneet skrev 2017-05-09 19:17:30 följande:

Jag ringde och pratade med en barnmorska på UM i i fredags förra veckan.. men hon i princip tyckte jag var helt konstig som ringde för att mensen bara var sen x-antal dagar.. hon sa 'asså det görs inge förens mensen varit borta i ett halvår' hon ratade mig ditekt. Så kändes inte så välkomnande. Har köpt tester från RSFU 'tidiga tester' som ska känna av endast 10ml av HCG ämnet som bildad i kroppen... har kollat tabbeller och statistik på google om Hcg och där står det att ämnet kan vara väldigt lågt in till vecka 6 i grav sedan börjar det öka väldigt mkt (såg att CB's tester endast känner av 25ml) så är man väldigt låghormonad så är det ju inte jonstigt att dem inte känner av och man får minus????.. visar inte RSFU testerna något alls så blir det att ringa BM och som du försöka få till med ett ultraljud... orkar inte gå å vänta längre!! Vill bara veta. Känns som om det vore väldigt konstigt om man var skengravid! Jag menar va fan...läst mkt om det med men hoppas verkligen inte jag spelar ett så stort spratt med min kropp och med mitt huvud!

Hur gick det för dig hos BM? Vad sa dem? Det var idag du skulle dit eller läste jag fel..det var kanske imrn? ????

Jag förstår.... jag var rädd för samma reaktion. Testa att ring en kvinnoklinik/vc eller gyn mottagning istället! Jag ringde gyn och de va supersnälla och bokade in mig på en gång. Nej det blir nästa fredag ist. Kom på när jag haft min mens sist exakta datum, vilket innebär att det är för tidigt för ultraljud nu. Men i slutet av nästa vecka ska jag dit för är jag gravid är jag i vecka sju då om jag är gravid. Att man ska behöva vänta 6 månader känns bara sjukt. Psykisk terror! Hur går det för dig? Jag känner mig fortfarande gravid haha...
  • Alltvarupptaget123

Åh såg nu att du fått mens!! Efter jag svarat. Vad skönt ändå att du fick den tillslut (känner att mens eller plus är skönare än ingen mens och minus) haha! Jag väntar med spänning på hur det blir för mig...

• PinkLipstick

Jag hoppar in om de är okej, min mens e bara 3 dagar sen.. men att få från en cykel som alltid är likadan till förseenad mens förstår ja it.. Alla mina test e negativa :'( inga känningar efter nå heller .. Vi ha försökt sen november aktivt men inget :(

• Kroneet

Hade mens i 2 dagar sen bara försvann det?! Så himla knasigt... brukar alltid hålla i sig i 5-7dagar...

Lycka till hos gyn!! Jag håller tummarna och kikar in här i nästa vecka för å se hur det gått för dig!?

• Alltvarupptaget123

Hej igen alla!! Jag plussade starkt idag på två test! Jag är gravid! Så är det möjligt att reta minus fram till BIM +16? Ja!

• blondi99

Å hoppar in här i hopp om att det finns någon kvar här eller har ni fått positiv eller mens?

Jag är inne på BIM+15 och fortfarande negativt på testerna :( kan man verkligen spela hjärnan och kroppen ett spratt att man e gravid fast man inte är det?

Jag och min sambo försöker inte, utan blir det barn så blir det :) men nu märkte jag att mensen inte kom och började då ta test som bara var negativt. Skulle vara så roligt om man var gravid så vår flicka fick ett syskon.

• anna7607
    Alltvarupptaget123 skrev 2017-05-12 15:20:14 följande:

Hej igen alla!! Jag plussade starkt idag på två test! Jag är gravid! Så är det möjligt att reta minus fram till BIM +16? Ja!

Jag testade negativt Bim 14+6 fick ul direkt dagen efter fatta chocken ... den du. 9 negativa test innan och konstiga blödningar. Blödningarna fortsatte hela graviditeten. Och jag åt p-piller haha nu är min dotter snart 15 :)
  • mammatillengrabb

Hej grattis ni som blivit gravida, vill mest bara säga att i min senaste graviditet kände jag mig gravid, tog flera tester i fler veckor men alla negativa och min sambo sa "såhär många test ljuger inte". Plussade i vecka 7! Och hade innan det regelbunden mens.

• Virgo
    mammatillengrabb skrev 2017-06-26 22:10:00 följande:

Hej grattis ni som blivit gravida, vill mest bara säga att i min senaste graviditet kände jag mig gravid, tog flera tester i fler veckor men alla negativa och min sambo sa "såhär många test ljuger inte". Plussade i vecka 7! Och hade innan det regelbunden mens.

Hej! Vet inte hur gammal tråden är men vilka tester använde du? Clear blue, RFSU? Jag vill inte bli gravid men jag känner mig gravid. Är fruktansvärt förstoppad, dock har jag IBS men brukar inte vara förstoppad. Fått lite sämre hy. Extremt trött men kan bero på nya jobbet och första arbetet som heltid. Svullen mage som också kan bero på IBS. Känns som jag äter mer men även det kan bero på det nya  jobbet då det är så regelbundna tider men frukost, lunch och fika. Aldrig varit en storätare men nu är jag tydligen hungrig vid alla måltider. 

Jag går på p-piller och testar regelbundet med RFSU?s stickor. Typ 2 gånger i månaden. Alla är negativa. Är så rädd att gå för långt över tiden så abort inte blir möjligt men inte kan väl ett graviditetstest visa negativt så sent som typ v. 13,14,15? Vecka 7 var ju väldigt sent bara det. 

• Blubbissatan

min kropp och gravidtest. 3st (märke Ica) har gett jättetunna streck. sen har jag gjort 4 test till som har varit negativa? blir galen. Ni andra som också skrev i tråden. Fick ni mens eller är ni gravida?

skickar med en bild, tror ni det är ?spökstreck??

Svar på tråden Hur sent har ni plussat på gravtest??