• Alltvarupptaget123

    Hur sent har ni plussat på gravtest??

    Hej på er! :)

    Jag har i hela mitt liv haft regelbunden mens. (Thank you god). Min mens är nu 12 dagar sen. Jag har tagit 5 stycken gravtest. Clear blue early någon dig efter beräknad mens, sedan clear blu digital igår & idag. Alla visar att jag inte är gravid och något känns väldigt skumt...

    Jag vaknade vid tidpunkt för beräknad mens upp mitt i natten med halsbränna, illamående och ömma bröst. Tiden mellan ÄL och BM hade jag en känsla av molvärk och små stickningar i "tjejmagen" och det har fortsatt ända till nu. Det drar ibland till i buken när jag reser mig upp samt att brösten är svullna & ömma. Jag har fått dålig hy... hård i magen (är aldrig hård i magen normalt, så är även det något nytt för mig). Ja vad mer... jag är helt svullen på magen. Känslosam också. Gråter hela tiden. Ja som ni kanske förstår så känner jag mig gravid ????????. Men ändå, efter 12 dagar så står det "EJ GRAVID" på test!!. Ska självklart ringa barnmorska imorn, men tills dess undrar jag:

    NI SOM PLUSSAT SENT, HUR SENT?? Jag är så frustrerad :) haha...

  • Svar på tråden Hur sent har ni plussat på gravtest??
  • Maria28

    Plussade på bim.. Aldrig hört att man testat negativt då sent om man har regelbunden mens. Har fått liknande en gång, mensen hoppade över en cykel. Har oxå regelbunden med 27 dagar sedan 13-årsåldern.

  • Alltvarupptaget123

    Inte jag heller tills jag började läsa runt om folk som skriver de först plussat på bim +19 och senare! Känns så märkligt. Jag har aldrig haft såhär förut. Brukar känna när jag har ägglossning också ich även den kändes precis som vanligt före denna mensen uteblev... men men det är bara att vänta och se. Hade du några "symptom" av något slag som jag beskrev eller annat konstigt som hände med kroppen den månaden mensen hoppade?

  • Maria28
    Alltvarupptaget123 skrev 2017-05-08 19:57:37 följande:

    Inte jag heller tills jag började läsa runt om folk som skriver de först plussat på bim +19 och senare! Känns så märkligt. Jag har aldrig haft såhär förut. Brukar känna när jag har ägglossning också ich även den kändes precis som vanligt före denna mensen uteblev... men men det är bara att vänta och se. Hade du några "symptom" av något slag som jag beskrev eller annat konstigt som hände med kroppen den månaden mensen hoppade?


    Tror de som inte plussar förrän bim +19 tex har väääldigt oregelbunden cykel.. Iaf måste ägglossningen varit försenad o därmed framflyttad bim. Hormonet hcg börjar ALLTID bildas, men mängden varierar så om det är nån dag över bim så är det nog möjligt men inte typ 19 dagar..

    Njae, det var så många år sedan så jag minns inte så bra, men vad jag minns så hade jag inga symptom alls.. trodde jag var gravid men sedan kom mensen, som om en äl uteblivit.. jättemärkligt..
  • Mammakatten

    Som jag har förstått saken kan det ta ett tag innan det utsöndras med urinen i tillräckligt höga halter för att upptäckas på en urinsticka, och att det är därför (säkert i kombination med oregelbunden cykel) vissa plussar så himla sent. Men också att det är ganska ovanligt. Man kan få ofarliga cystor som hämmar mensen! Kan vara värt att kolla upp.

  • Alltvarupptaget123

    Tack för svar :) ska till gyn imorgon så får se vad de säger! Blev nästan chockad att det Gick så smidigt att få tid för ultraljud trots ej bevisad graviditet... var inställd på att de bara skulle be mig att vänta.

  • Kroneet

    Hejsan! Hakar på här. Har i alla år sedan jag fick mens haft regelbunden mens. Nu är jag inne på BIM 15 och ingen mens i sikte här heller!

    Jag har väldigt ont i korsryggen, även 'växtvärk'träningsvärk' i nedre delen av ryggen, mkt flytningar som gjort många gånger att jag trott att mensen varit på väg! Men icke!... har gjort 2st vanliga CB test men dem visar - (negativt) ett på BIM +4 och +8... tog ett CB digitalt BIM +11 'Inte gravid' jag blir tokig!!!

    En vanlig tid innan mensen ska komma har jag jätteont i magen och brösten, svullen och dålig i magen. Nu har jag precis fått ont i brösten, tkr dem är större? ???? och är för det mesta hård i magen..

    Vi ligger ju väldigt nära varandra i dagarna! Vore kul att döljas åt. Skönt att se att man inte är ensam! Jag är nästan övertygad om att det är något där inne...känner inte alls igen min kropp!


    Oroad tjej
  • Alltvarupptaget123

    Nu måste vi följas åt! Skönt att du har samma. Jag tycker det är såååå märkligt. Och så skönt att inte vara ensam! Vi ligger ju väldigt nära varandra... och som du säger jag känner inte heller igen min kropp! Ska du boka tid för ultraljud eller avvaktar du?

  • Kroneet

    Jag ringde och pratade med en barnmorska på UM i i fredags förra veckan.. men hon i princip tyckte jag var helt konstig som ringde för att mensen bara var sen x-antal dagar.. hon sa 'asså det görs inge förens mensen varit borta i ett halvår' hon ratade mig ditekt. Så kändes inte så välkomnande. Har köpt tester från RSFU 'tidiga tester' som ska känna av endast 10ml av HCG ämnet som bildad i kroppen... har kollat tabbeller och statistik på google om Hcg och där står det att ämnet kan vara väldigt lågt in till vecka 6 i grav sedan börjar det öka väldigt mkt (såg att CB's tester endast känner av 25ml) så är man väldigt låghormonad så är det ju inte jonstigt att dem inte känner av och man får minus????.. visar inte RSFU testerna något alls så blir det att ringa BM och som du försöka få till med ett ultraljud... orkar inte gå å vänta längre!! Vill bara veta. Känns som om det vore väldigt konstigt om man var skengravid! Jag menar va fan...läst mkt om det med men hoppas verkligen inte jag spelar ett så stort spratt med min kropp och med mitt huvud!

    Hur gick det för dig hos BM? Vad sa dem? Det var idag du skulle dit eller läste jag fel..det var kanske imrn? ????


    Orolig tjeje
  • Carroek92

    Hej! Hakar också på, min mens är 5 dagar sen och testet jag gjorde igår var negativt. Men känner inte alls igen min kropp. Ömmar nere i tjejmagen och ut mot ryggen. Ömma bröst och mår illa/har sura uppstötningar så fort jag ätit något. Kroppen känns gravid men testen säger inte det. Funderar på som någon nämnt om ens cykel inte är så regelbunden och om man måste vänta några dagar på ett pluss eller om jag blivit totalt skengravid. Hoppas att det går bra för er! Man blir galen av all denna väntan.

  • Kroneet

    Jag hade oturen.. min mens kom igår!! ???? så himla tråkigt... jag var helskengravid! Tydligen för mkt tänk

    I huvudet och på så sätt så uteslöt jag mensen ????.. aja bara att gå på att inom smar framtid igen och hoppas på bättre resultat då!

    Lycka till alla ni som väntar på era plus ?????

    Hejar på er!????

  • Alltvarupptaget123
    Kroneet skrev 2017-05-09 19:17:30 följande:

    Jag ringde och pratade med en barnmorska på UM i i fredags förra veckan.. men hon i princip tyckte jag var helt konstig som ringde för att mensen bara var sen x-antal dagar.. hon sa 'asså det görs inge förens mensen varit borta i ett halvår' hon ratade mig ditekt. Så kändes inte så välkomnande. Har köpt tester från RSFU 'tidiga tester' som ska känna av endast 10ml av HCG ämnet som bildad i kroppen... har kollat tabbeller och statistik på google om Hcg och där står det att ämnet kan vara väldigt lågt in till vecka 6 i grav sedan börjar det öka väldigt mkt (såg att CB's tester endast känner av 25ml) så är man väldigt låghormonad så är det ju inte jonstigt att dem inte känner av och man får minus????.. visar inte RSFU testerna något alls så blir det att ringa BM och som du försöka få till med ett ultraljud... orkar inte gå å vänta längre!! Vill bara veta. Känns som om det vore väldigt konstigt om man var skengravid! Jag menar va fan...läst mkt om det med men hoppas verkligen inte jag spelar ett så stort spratt med min kropp och med mitt huvud!

    Hur gick det för dig hos BM? Vad sa dem? Det var idag du skulle dit eller läste jag fel..det var kanske imrn? ????


    Jag förstår.... jag var rädd för samma reaktion. Testa att ring en kvinnoklinik/vc eller gyn mottagning istället! Jag ringde gyn och de va supersnälla och bokade in mig på en gång. Nej det blir nästa fredag ist. Kom på när jag haft min mens sist exakta datum, vilket innebär att det är för tidigt för ultraljud nu. Men i slutet av nästa vecka ska jag dit för är jag gravid är jag i vecka sju då om jag är gravid. Att man ska behöva vänta 6 månader känns bara sjukt. Psykisk terror! Hur går det för dig? Jag känner mig fortfarande gravid haha...
  • Alltvarupptaget123

    Åh såg nu att du fått mens!! Efter jag svarat. Vad skönt ändå att du fick den tillslut (känner att mens eller plus är skönare än ingen mens och minus) haha! Jag väntar med spänning på hur det blir för mig...

  • PinkLipstick

    Jag hoppar in om de är okej, min mens e bara 3 dagar sen.. men att få från en cykel som alltid är likadan till förseenad mens förstår ja it.. Alla mina test e negativa :'( inga känningar efter nå heller .. Vi ha försökt sen november aktivt men inget :(

  • Kroneet

    Hade mens i 2 dagar sen bara försvann det?! Så himla knasigt... brukar alltid hålla i sig i 5-7dagar...

    Lycka till hos gyn!! Jag håller tummarna och kikar in här i nästa vecka för å se hur det gått för dig!?

  • blondi99

    Å hoppar in här i hopp om att det finns någon kvar här eller har ni fått positiv eller mens?

    Jag är inne på BIM+15 och fortfarande negativt på testerna :( kan man verkligen spela hjärnan och kroppen ett spratt att man e gravid fast man inte är det?

    Jag och min sambo försöker inte, utan blir det barn så blir det :) men nu märkte jag att mensen inte kom och började då ta test som bara var negativt. Skulle vara så roligt om man var gravid så vår flicka fick ett syskon.

  • anna7607
    Alltvarupptaget123 skrev 2017-05-12 15:20:14 följande:

    Hej igen alla!! Jag plussade starkt idag på två test! Jag är gravid! Så är det möjligt att reta minus fram till BIM +16? Ja!


    Jag testade negativt Bim 14+6 fick ul direkt dagen efter fatta chocken ... den du. 9 negativa test innan och konstiga blödningar. Blödningarna fortsatte hela graviditeten. Och jag åt p-piller haha nu är min dotter snart 15 :)
  • mammatillengrabb

    Hej grattis ni som blivit gravida, vill mest bara säga att i min senaste graviditet kände jag mig gravid, tog flera tester i fler veckor men alla negativa och min sambo sa "såhär många test ljuger inte". Plussade i vecka 7! Och hade innan det regelbunden mens.

  • Virgo
    mammatillengrabb skrev 2017-06-26 22:10:00 följande:

    Hej grattis ni som blivit gravida, vill mest bara säga att i min senaste graviditet kände jag mig gravid, tog flera tester i fler veckor men alla negativa och min sambo sa "såhär många test ljuger inte". Plussade i vecka 7! Och hade innan det regelbunden mens.


    Hej! Vet inte hur gammal tråden är men vilka tester använde du? Clear blue, RFSU? Jag vill inte bli gravid men jag känner mig gravid. Är fruktansvärt förstoppad, dock har jag IBS men brukar inte vara förstoppad. Fått lite sämre hy. Extremt trött men kan bero på nya jobbet och första arbetet som heltid. Svullen mage som också kan bero på IBS. Känns som jag äter mer men även det kan bero på det nya  jobbet då det är så regelbundna tider men frukost, lunch och fika. Aldrig varit en storätare men nu är jag tydligen hungrig vid alla måltider. 


    Jag går på p-piller och testar regelbundet med RFSU?s stickor. Typ 2 gånger i månaden. Alla är negativa. Är så rädd att gå för långt över tiden så abort inte blir möjligt men inte kan väl ett graviditetstest visa negativt så sent som typ v. 13,14,15? Vecka 7 var ju väldigt sent bara det. 

Svar på tråden Hur sent har ni plussat på gravtest??