• Anonym (S)

    Bli aldrig tillsammans med en musiker

    Du kommer aldrig bli prioriterad, allt med musiken är viktigare. Och oftast är de helt opålitliga och tar ens energi. Musiker är oftast jävligt egoistiska och sätter sig alltid i första hand. Detta säger jag för alla musiker jag varit tillsammans ned har varit exakt likadana. De suger på allt annat i princip eftersom de är totalt ointresserade av allt som inte har med musik att göra. Alla deras pengar går åt till instrument och turnér så hitta på roliga saker tillsammans kan man glömma. Sorgligt men sant!

  • Svar på tråden Bli aldrig tillsammans med en musiker
  • Anonym (klassisk pianist)

    Förstår vissa synpunkter MEN det är i många fall skillnad på musiker inom rock/pop/producent/studio-jobb jämfört med musiker som enbart håller på med klassisk musik tex i symfoniorkester.... inte mkt otrohet där inte o inte en massa fylla på releasefester... Sex, drugs and rock'n' roll liksom... 

  • MusikerOckså

    Dina argument hjälper inte i den här tråden...

    Du är samma rövhatt - eftersom du är musiker.

    Den här tråden lämnar inget utrymme för nyanser.

    Den är enbart till för vissa behov, att leverera skit.

    Försök inte dra en vals om att du spelar piano.

    Ingen här hör.

  • Fire78

    Bli aldrig tillsammans med en förälder.

    Du kommer aldrig bli prioriterad, allt med barnet/barnen är viktigare. Och oftast är de helt opålitliga och tar ens energi. Föräldrar är oftast jävligt egoistiska och sätter sig alltid i första hand. Detta säger jag för alla föräldrar jag varit tillsammans ned har varit exakt likadana. De suger på allt annat i princip eftersom de är totalt ointresserade av allt som inte har med barn att göra. Alla deras pengar går åt till barnens blöjor och sen aktiviteter så hitta på roliga saker tillsammans kan man glömma. Sorgligt men sant!

  • Craftadde

    Jag spelade bas i ett band under min flickvæns graviditet. Funkar skitbra. Flickvænner måste tolerera att man åker på repning och tar en bærs med polarna ibland. Fan man måste ju leva som pappa också. Nu ær jag inte musiker längre men använder fritiden till att brygga øl istället. Så nu ær det liksom det som ær "problemet".... 

  • Anonym (Anonym)
    Craftadde skrev 2018-03-19 12:25:36 följande:

    Jag spelade bas i ett band under min flickvæns graviditet. Funkar skitbra. Flickvænner måste tolerera att man åker på repning och tar en bærs med polarna ibland. Fan man måste ju leva som pappa också. Nu ær jag inte musiker längre men använder fritiden till att brygga øl istället. Så nu ær det liksom det som ær "problemet".... 


    Hur upplevde din flickvän det hela? Var hon lika nöjd med upplägget? Låter som att du prioriterar dig själv och dina intressen ganska högt.
  • Anonym (Lova)

    Samma som att vara tillsammans med en jägare. Ett intresse som tar över hela livet, ja en livsstil. 

  • Anonym (Fördom)

    Allltid haft fördomar om musiker. De är alltid otrogna , jag tror ingen musiker som har så enormt mycket att välja på är trogen. 

  • USA111

    Så sa en som livestreama på TikTok nyss. Att om man blir ihop med han är musiken prio 1. Man kan tro den sett mig läsa denna tråd

  • Anonym (Davis)
    Gaskarl skrev 2024-04-20 18:04:28 följande:

    Ok, så det är generaliseringar som trendar på FL denna vecka..Haha.


    Jo, för generalisera är väl det enda som verkligen alla kan.

    DrömmerCool
Svar på tråden Bli aldrig tillsammans med en musiker