• Cillen84

    Körtelmage

    Hej där ute!

    Jag behöver info från er som har haft/har barn som drabbats av körtelmage?!

    Min dotter på 6 år fick det konstaterat genom ultraljud för en vecka sedan. Hon mådde skit i flera dagar. Fick springa på toa hela tiden och det bara rann ur henne och hon hade så ont så hon grät. Hög feber på de.

    Det höll i sig flera dagar för att till sist avta. Nu har hon vart i skolan 2 dagar och vart pigg pch onget omt för att idag få ont igen och diarre?! ????

    Tycker inte man kan hitta så mkt info om detta så därför skulle det va skönt att höra hur andra upplevt de? Hur länge höll de i sig? Hade era barn också svår diarre? Fått tillbaka de?

    Ja frågorna är många ????

    Ha de fint. Kram orolig mamma

  • Svar på tråden Körtelmage
  • Anna74a

    Jag hade det som barn, det var bara riktigt dåligt vid ett tillfälle, panikont och 41 graders feber.
    Sedan försvann det lika fort som det kommit.

  • Rumpkulla

    Min son har det. Började vid 1,5-2 års ålder.

    Han får mycket ont, hög feber och kräks under ett par dagar. Sällan diarré i samband med det men varje gång har han alltid blivit förkyld så fort han slutat att kräkas och febern gått ner.

    Enligt barnläkare på KSS i Skövde gör man inget åt det då det brukar växa bort och sällan ger symptom när barnet kommer upp i tonåren.

    Även andra körtlar sväller upp i samband med det. Ljumskar, bakom öronen, i armhålorna och på halsen. Det blir som stora knölar som ömmar väldigt mycket.

  • Cillen84

    Stämmer in en del på min dotter med. Fast hon har den där diarren som inte vill gå över. Hon va inte förkyld innan magontet kom men så fort febern gått ner pch hon blev piggare så blev hon lite snorig. Hon hade också svullna körtlar i halsen/nacken.

    Det jag funderar mest på är hur länge de håller i sig?! Pratar vi veckor eller är det något annat som bråkas i magen på henne nu ????

    Min man har vart på vårdcentralen med henne nu. Tagit sänka i armen och ska lämna bajsprov.

    Dom tyckte vi skulle vara försiktiga med lactos också.

    Visst ett förkylningsvirus går ju sällan över på 1 vecka nu för tiden heller för den delen!

  • Rebbiz

    Fick ni något svar på vad diarrén och magontet den andra gången berodde på? Hur lång tid tog det innan ert barn blev helt bra?

Svar på tråden Körtelmage