• Längtar efter en bebis

    Pergotime trippel någon som har tagit ?

    Heej tjejer undrar ifall någon har tagit trippel pergotime och hur gick det ,efter hur många försök blev det ett plus ?

    Jag själv tog vanlig kur och dubbel men inget verkar fungera så nu inväntar mens och ska ta trippel kur.

  • Svar på tråden Pergotime trippel någon som har tagit ?
  • trina

    Fick testa trippel en gång men fick ingen äl. Så det blev att prova sprutor istället som tyvärr fungerade för bra, fick mer än ett ägg som växte dig stor så vi fick inte försöka "själva". Blev ivf för vår del som till slut blev en pojke :)


  • Längtar efter en bebis

    [quote=76900724][quote-nick]trina skrev 2016-08-21 09:49:27 följande:[/quote-nick]Fick testa trippel en gång men fick ingen äl. Så det blev att prova sprutor istället som tyvärr fungerade för bra, fick mer än ett ägg som växte dig stor så vi fick inte försöka "själva". Blev ivf för vår del som till slut blev en pojke :)

    [/Okej vad vare för sprutor om man får fråga ?

    Hur märkte du att att du inte fick ngn ÄL men gjorde inte du ultraljud när du fick trippel fick DU någon äggblåsa ? :) tack för svar

  • trina

    Fick göra ultraljud där man konstaterade att inga ägg hade vuxit så det blev ingen äl.

    Sprutorna hette gonal-f och är samma som de man får vid ivf. Jag har PCO så jag har ingen ägglossning, därför fick vi prova på att försöka få en eller max två ägg med låga doser. Tyvärr reagerade jag för bra på de två omgångar vi försökte, fick mer än tre ägg som växte till sig så vi fick aldrig "ligga på beställning". Istället bestämde vi oss för ivf och det funkade efter många om och men.


  • Längtar efter en bebis

    Aah Okej Okeej , då är jag med .. Hur gick det dåh ?

    Jag fick ta För 2 månader sen dubbelkur som växte bara en ägg men blev inget så denna ggn skickade min läkare trippel kur..

    Detta är vår andra försök med Pergo , nu inväntar jag mensen och ska ta trippel kur..

    Förra året tog jag första vanlig kur och blev direkt gravid med min dotter som är 14 månader idag..

    Har du barn sen innan ?

    Försöker du bli gravid nu eller ?

  • Längtar efter en bebis

    [quote=76907429][quote-nick]trina skrev 2016-08-23 15:56:37 följande:[/quote-nick]Vi fick en pojk för sex månader sen, första barnet. Tog två försök med ivf och tre återföringar med fruset embryo!

    [/ Oooh Grattiis till er ??

Svar på tråden Pergotime trippel någon som har tagit ?