Ska vi skaffa en sladdis eller inte???
Jag funderar fram och tillbaka angående att skaffa en trea. Vi har två barn på 6 och 8 nu och livet känns helt underbart!!! Dom är ju äntligen inne i den åldern båda två då vi kan göra massa roliga saker tillsammans (gå på bra biofilmer, åka skidor, gå på restaurang) osv. Allt är så himla roligt, smidigt och bekvämt nu? Så varför funderar jag på en trea?? Min man vill jätte gärna ha en trea.. Visst det vore jätte mysigt och att få en till liten att älska. Det vore ju helt underbart! Men jag är inte jätte förtjust av de första småbarnsåren. Jag tycker verkligen inte att det är kul att putta gungor i lekparken, leka med bilar och lego på golvet eller att sitta och mata med sked.. får nästan ångest bara jag tänker på det. Men jag älskar ju tiden från 5 år och uppåt när man kan göra lite roligare saker tillsammans och man kan prata med dom på ett annat sätt! Och det skulle ju försvåra för oss att kunna göra vissa saker med våra stora barn om vi skaffade en trea. Men samtidigt kan jag inte sluta oroa mig för att våra barn snart kommer vara så stora att dom knappt vill umgås med oss längre. Ju mer tiden går ju viktigare blir ju deras kompisar och andra saker.. Så om vi skaffar en till så kommer vi ju ha en ny liten underbar 5 åring när de stora är 12 och 14... Men frågan är.. orkar jag gå igenom de där första åren igen? Som såklart är jätte mysiga men också väldigt krävande... Dela gärna med er av era tankar.. Ni som har skaffat en sladdis och gärna ni andra också! :)