• Goodwillhunt

    Tidsresa tillbaks i tiden är omöjligt

    Att åka tillbaks i tiden eller åka fram i tiden är helt omöjligt då de saknar logik. Om man tror att det är möjligt då bet man inte vad tid i sig är.

    Man vill åka i framtiden för att uppleva "nuet " men nuet är ju nu. allt man upplever beror inte på tiden, allt vi gör beror på våra handlingar och är oberoende av tiden.

    Det enda man kan göra är att man kan sväva runt en svarthårig för att sedan komma tillbaks till jorden. Det är inte riktigt tidsresa det, det är bara logiskt tidböjning.

    Någon annan som trodde annat?

  • Svar på tråden Tidsresa tillbaks i tiden är omöjligt
  • Aniiee

    Beror på vad man menar. Tvillingparadoxen existerar och är giltig. (Illustreras enkelt genom att nämna att Leia Organa, Luke Skywalkers tvillingsyster är TVÅ ÅR äldre än sin tvillingbror....)

    Det är inte alls omöjligt att vi får till cryo-sleep i framtiden. Det kan man absolut kalla för att resa in i framtiden. 

    Men att någon skulle vilja åka in i framtiden för att uppleva nuet har jag aldrig hört. Att vilja uppleva FRAMTIDEN däremot....


    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Goodwillhunt
    Aniiee skrev 2016-01-02 16:25:24 följande:

    Beror på vad man menar. Tvillingparadoxen existerar och är giltig. (Illustreras enkelt genom att nämna att Leia Organa, Luke Skywalkers tvillingsyster är TVÅ ÅR äldre än sin tvillingbror....)

    Det är inte alls omöjligt att vi får till cryo-sleep i framtiden. Det kan man absolut kalla för att resa in i framtiden. 

    Men att någon skulle vilja åka in i framtiden för att uppleva nuet har jag aldrig hört. Att vilja uppleva FRAMTIDEN däremot....


    Alltså va?

    Det går inte. Man kan inte teleportera in i framtiden men man kan endast böja tiden och det är inte som tidsresa i framtiden endast tidböjning. Tex man kan aldrig åka tillbaks i tiden
  • Goodwillhunt
    Goodwillhunt skrev 2016-01-02 17:21:54 följande:

    Alltså va?

    Det går inte. Man kan inte teleportera in i framtiden men man kan endast böja tiden och det är inte som tidsresa i framtiden endast tidböjning. Tex man kan aldrig åka tillbaks i tiden


    Man åker inte ens fram i tiden, man åker endast fram i händelser, händelser spelar roll i detta fall och inte tiden
  • Aniiee
    Goodwillhunt skrev 2016-01-02 17:21:54 följande:
    Alltså va?

    Det går inte. Man kan inte teleportera in i framtiden men man kan endast böja tiden och det är inte som tidsresa i framtiden endast tidböjning. Tex man kan aldrig åka tillbaks i tiden
    Läs på om tvilligparadoxen så kanske du få ett hum.

    Du verkar prata science fiction, och på de flesta sätt som tidsresande framställs i sci-fi, tja, där håller ja, i det stora hela, med. Men jag pratar science utan fiction, och det är, såklart, aningen annorlunda.

    Nej, åka tillbaka i tiden så som du tänker år inte möjligt. I alla fall inte idag, och förmodligen inte "imorgon" heller. Lik förbaskat så relativitetsteorin just en teori (och vet du inte vad en vetenskaplig teori är så läs på istället för att komma dragande med dumma antaganden), och tvillingparadoxen är bevisad. Helt utan eventhorisonter i svarta hål.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Goodwillhunt
    Aniiee skrev 2016-01-02 17:47:08 följande:

    Läs på om tvilligparadoxen så kanske du få ett hum.

    Du verkar prata science fiction, och på de flesta sätt som tidsresande framställs i sci-fi, tja, där håller ja, i det stora hela, med. Men jag pratar science utan fiction, och det är, såklart, aningen annorlunda.

    Nej, åka tillbaka i tiden så som du tänker år inte möjligt. I alla fall inte idag, och förmodligen inte "imorgon" heller. Lik förbaskat så relativitetsteorin just en teori (och vet du inte vad en vetenskaplig teori är så läs på istället för att komma dragande med dumma antaganden), och tvillingparadoxen är bevisad. Helt utan eventhorisonter i svarta hål.


    Alltså kan du typ sluta kommentera mina inlägg för alltid? Det enda du gör är att snacka skit och gnälla utan ens skriva något relevant om vad jag har skrivit från början. Har du någon 40 års kris? Eller behöver du också träffa en psykolog?

    Är det nu du inser vad tråden gick ut på? Jag skrev ju från början att det var omöjligt. det går inte att gå fram i tiden. Det går att bara böja tiden.
  • Aniiee
    Goodwillhunt skrev 2016-01-02 18:03:33 följande:
    Alltså kan du typ sluta kommentera mina inlägg för alltid? Det enda du gör är att snacka skit och gnälla utan ens skriva något relevant om vad jag har skrivit från början. Har du någon 40 års kris? Eller behöver du också träffa en psykolog?

    Är det nu du inser vad tråden gick ut på? Jag skrev ju från början att det var omöjligt. det går inte att gå fram i tiden. Det går att bara böja tiden.
    Det är inte jag som gnäller eller är otrevlig, faktiskt. Tvärt om, försöker jag komma med lite perspektiv på det du skriver, men kan du inte ta till dig vad andra skriver så är det inte direkt så att det är oss det är fel på.

    Jag skrev från början att det bror på vad man menar med "resa i tiden". Jag har också skrivit att så som du tänker (så det framställs i sci-fi, mestadels) så har du rätt. Det går inte. MEN det är inte det enda sättet att tolka "resa i tiden". Det finns andra, mer verklighetsförankrade, sätt att se på och tolka det hela. 

    Jag svarar på vad jag vill. Mina svar och inlägg verkar dessutom mestadels rätt uppskattade. Varför får du fråga andra. Jag svara på det jag finner intressant, med min syn på saker och mina infallsvinklar. Du tog upp något jag är väldigt intresserad av och dessutom skrivit en mindre uppsats om på universitetsnivå. Sorry, men du kommer få dras med mig i den här tråden. Men det står dig HELT FRITT att ignorera allt jag skriver, och inte svara på det. 
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Goodwillhunt

    Självklart finns det andra sätt att se på det, finns många dimensioner som man kan se på det ifrån. Men att resa såhär går ej.

  • USA111

    Nej faktiskt inte. Jag har bevis på det för när jag var liten skrev jag en berättelse som sen blev sann i framtiden om nu jag lever i riktiga världen och inte matrix sen så spår simpsons framtiden med

  • USA111

    Jo men om man säljer sin själ till satan kan man resa i tiden tidsreseor är möjligt jag har bevis 

Svar på tråden Tidsresa tillbaks i tiden är omöjligt