• Fighter57

    Laser

    Hej! Tänkte fråga om det är nån som har lasrat sin tatuering och fått bort den helt utan några färgrester? När jag googlar så hittar jag inte direkt information om nån verkligen har fått bort sin helt.

  • Svar på tråden Laser
  • Flisan79

    Det sker väldigt sällan och fungerar oftast på små tatueringar som är gjorda med endast svart bläck. Färg är svårare att få bort.

    Ibland får man en pigmentfläck ist. Dvs den svarta färgen är borta men huden blir ljusare ist.

    Laser passar bäst för att bleka en tatuering så pass att den inte syns igenom en ny tatuering som man gör över.

  • Fighter57

    Mår dåligt över tatueringen.. :( känner inte att jag passar i den. Känns otroligt jobbigt. Har pratat med en del kliniker och dom verkar inte helt främmande med att kunna få bort den. Men svårt när man inte sett nån som gjort att.

  • elyse

    Inte helt, men jag vet flera som är i processen med att ta bort. Laser är en djungel och det finns massor av oseriösa kliniker och de som har gammal utrustning. Hairfree & Beauty i Uppsala har sprillans ny utrustning och färg är inga problem. Folk från hela Sverige tar sig dit - de vet vad de sysslar med.

  • Anonym (har också en som jag inte vågar ta bort)

    Kolla "plus" på SVT om laserkliniken i Västerås... Tydligen är rekommendationen från strålskyddsmyndigheten att man ska låta en läkare lasra bort tatueringar. Vem som helst får idag köpa laserutrustning och säga sig vara expert på att ta bort tatueringar...och det kan bli riktigt fula ärr...

  • Fighter57

    Okej.. Jag ska absolut gå till en klinik i så fall. Det känns helt fruktansvärt surt att ha betalt pengar för tatueringen och sen kanske ta bort den. Dyr historia. :( men man lär sig väl nåt av det kanske. En klinik i Malmö sa att dom skulle kunna ta bort den helt men jag har 23 mil dit. :((( mår psykiskt dåligt av detta

  • Fighter57

    Det dumma var ju att jag satte den på underarmen.. Vet inte vad jag tänkte. Gillar tatueringar och hade gärna haft fler men som man kan täcka bättre. Tänk om man hade satt den nån annanstans då hade jag aldrig mått så här. Mår verkligen skit! Har hamnat i nån ond spiral så varje dag känns jobbig. Hur ska jag tänka? Fy tusan för att ångra saker man har gjort!! :(

  • Meddelande borttaget
  • DaBrIn
    VLK skrev 2023-05-02 23:19:15 följande:
    Hej. Jag heter Niclas och jag är Leg. Sjuksköterska och Certifierad Laserbehandlare för att ta bort tatueringar. Jag har sysslat med det här sedan 2008 så jag har mycket erfarenhet kring detta. Jag finns också i Västerås men jag har inget med den laserkliniken som omnämns att göra. Hör av dig till mig på [email protected] så ska jag hjälpa dig. Vår hemsida är www.vasteraslaserklinik.se. Hoppas vi hörs! Mvh Niclas
    Men nu får du sluta spamma. 
Svar på tråden Laser