• Inofftjej

    Filmtips!

    Som rubriken lyder:

    Har ni något filmtips för kvällens soffstund? Det kan vara gamla som nya filmer, bara det är good shit. Har ni någon favoritfilm, förklara gärna vad som gör den så bra i så fall. 

    Tack! 

    Själv kan jag väl börja med att tipsa alla om "Trångt i kistan" (engelska versionen) då jag älskar brittisk humor och denna filmen är full av sådan. Massor med otippade twists och hysteriska situationer. Underbar!

  • Svar på tråden Filmtips!
  • Tonensu

    Let's be cops" är kul om du gillar komedi :)

  • Grus grus

    Har legat sjuk idag och blev så sugen på att se sen gamla filmen Twister. Jag gillar Helen Hunt och även om grafiken var sämre än jag mindes den, var det ändå en bra film. Rekommenderas starkt!


    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • Aniiee

    Gå in på listchallenges.com och kolla in mina listor som faktiskt trendar.

    Men annars så....

    Titta på någon av Eddie Izzards shower om du vill ha humor, stand-up.
    -----------------
    Är du ute efter skräck så se The Babadook från förra året.

    Vill du ha lite mindless action så är Guardians of the Galaxy ett bra val. Den är även rätt rolig.

    Drama rekommenderar jag The Theory of Everything eller Boyhood.

    Jersey Boys om du är intresserad av musik.

    (Alla dessa kom ut 2014, faktiskt)
    -------------

    Ett bra sätt att få filmtips är att kolla på WatchMojos toplistor på youtube. Litet smakprov:

    Lord of the Rings är WMs 1a på Best fantasy", strax före Harry Potter.

    Bästa filmen som handlar om vänskap mellan en vuxen och ett barn är About A Boy.

    Seven Samurai är Akira Kurosawas bästa film 

    Batman: Mask of the phantasm är den bästa tecknade superhjältefilmen (och den är förbaskat bra, faktiskt)

    Bästa manliga skådespelaren från UK är Daniel Day Lewis. Jag valde ut Gangs of New York, Lincoln och There will be blood till min egna lista.

    Toy Story har bästa vänskapshistorien i animerad film

    Den bästa filmen som handlar om kalla kriget är Doctor Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, som även är deras bästa komedi från 60-talet.

    Bästa filmen om filmskapande är 8 1/2, alldeles före Ed Wood och The Artist

    Den bästa hollywoodfilmen med speltid på över 200 minuter är Gudfadern del 2, tätt följd av Lawrence of Arabia och Borta med vinden.

    Bästa motion capture performance går (eh, naturligtvis....) till Andy Serkis och Return of the King, Rise of the Planet of the apes och Tintin.

    There... nu har du lite att välja på.


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Inofftjej

    Mycket att välja mellan, nu ska man bara kunna bestämma sig också. Tack för alla tips. ^^

  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Filmtips!