• gaymarrige

    Hjälp på plats men vi utesluter muslimer och satsar på de rika vita farmarna i Sydafrika istället

    Sverigedemokraterna har en biståndsorganisation som heter Right Hand Aid.
    Läser man på deras hemsida är ett av deras viktigaste projekt att hjälpa den vita befolkningen i Sydafrika pga att de är rädda för folkmord.
    Dessutom enligt en intervju med ordförande Hans Erling Nielsen så ska de inte hjälpa muslimer utan endast kristna.
    Vad anser ni om detta? 
    Kan man utesluta nödställda enbart för deras religion.
    ska man hjälpa rika vita farmägare när det är miljoner svarta som bor i kåkstäder och svälter och dör av sjukdomar?

  • Svar på tråden Hjälp på plats men vi utesluter muslimer och satsar på de rika vita farmarna i Sydafrika istället
  • gaymarrige
    aysn skrev 2014-10-13 12:10:25 följande:

    Angående pengar... det hjälper föga när man riskerar att bli torterad, våldtagen och mördad.


    vad kan Högra handen aid göra åt saken om inte hjälpa till med pengar till information osv??
  • gaymarrige
    Trots att Sydafrika är en av kontinentens rikaste länder levde 2006 fortfarande 17,4 % av befolkningen under 1,25 USD om dagen, dvs Världsbankens absoluta fattigdomsgräns.

    Tror ni att det är många vita farmare inom dessa 17.4 procenten??
  • aysn
    gaymarrige skrev 2014-10-13 12:15:32 följande:
    vad kan Högra handen aid göra åt saken om inte hjälpa till med pengar till information osv??
    Som sagt, jag vet inget om organisationen eller hur de arbetar. Vad säger de att de gör? Jag tycker absolut att Sydafrika behöver bli ett mer jämställt samhälle och att det är viktigt att arbeta med attityder, så visst borde man satsa på det. Å andra sidan tycker jag inte att det är helt fel att exempelvis vissa amerikanska politiker vill erbjuda de vita farmarna asyl. Det kommer visserligen aldrig att hända, men... feltänkt tycker jag inte att det är.
  • Undrande2014
    gaymarrige skrev 2014-10-13 12:16:34 följande:
    Trots att Sydafrika är en av kontinentens rikaste länder levde 2006 fortfarande 17,4 % av befolkningen under 1,25 USD om dagen, dvs Världsbankens absoluta fattigdomsgräns.

    Tror ni att det är många vita farmare inom dessa 17.4 procenten??
    Du stödjer alltså förintelsen under andra världskriget? Tack, det var allt vi behövde veta.
  • Rataxes
    gaymarrige skrev 2014-10-13 12:16:34 följande:
    Trots att Sydafrika är en av kontinentens rikaste länder levde 2006 fortfarande 17,4 % av befolkningen under 1,25 USD om dagen, dvs Världsbankens absoluta fattigdomsgräns.

    Tror ni att det är många vita farmare inom dessa 17.4 procenten??
    Fattigdomen blir knappast mindre av att Sydafrika dräneras på vita. 1980 fanns det 128 000 vita farmare i Sydafrika, idag är det nere på 40 000. 400 000 vita har lämnat Sydafrika sedan Mandela tog över. 4000 vita farmare har mördats sedan 1994, Payback eller?

    Om några år ser kommer det att se ut som i Zimbabwe...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • gaymarrige
    aysn skrev 2014-10-13 12:26:45 följande:
    Som sagt, jag vet inget om organisationen eller hur de arbetar. Vad säger de att de gör? Jag tycker absolut att Sydafrika behöver bli ett mer jämställt samhälle och att det är viktigt att arbeta med attityder, så visst borde man satsa på det. Å andra sidan tycker jag inte att det är helt fel att exempelvis vissa amerikanska politiker vill erbjuda de vita farmarna asyl. Det kommer visserligen aldrig att hända, men... feltänkt tycker jag inte att det är.
    jag anser att vi kan erbjuda dem asyl här i Sverige det har jag inget emot
  • gaymarrige
    Undrande2014 skrev 2014-10-13 12:27:52 följande:
    Du stödjer alltså förintelsen under andra världskriget? Tack, det var allt vi behövde veta.
    jag stöder ingen förintelse och ser du det i mina uttalanden så behöver du hjälp..
  • gaymarrige
    Rataxes skrev 2014-10-13 12:29:30 följande:
    Fattigdomen blir knappast mindre av att Sydafrika dräneras på vita. 1980 fanns det 128 000 vita farmare i Sydafrika, idag är det nere på 40 000. 400 000 vita har lämnat Sydafrika sedan Mandela tog över. 4000 vita farmare har mördats sedan 1994, Payback eller?

    Om några år ser kommer det att se ut som i Zimbabwe...
    hur många svarta har inte blivit mördade? 
    Zimbabwe har en sjuk jävla maktgalen ledare i Mugabe. Det kommer aldrig bli som i Zimbabwe
  • aysn
    gaymarrige skrev 2014-10-13 12:30:06 följande:
    jag anser att vi kan erbjuda dem asyl här i Sverige det har jag inget emot
    Det tror jag vore den vettigaste hjälpen. Även om många inte vill lämna sitt land, så klart. Men om möjligheten fanns... några skulle kunna räddas.
  • aysn
    gaymarrige skrev 2014-10-13 12:35:14 följande:
    hur många svarta har inte blivit mördade? 
    Zimbabwe har en sjuk jävla maktgalen ledare i Mugabe. Det kommer aldrig bli som i Zimbabwe
    Tyvärr är jag inte så säker på det. Mandela var Mandela och han var unik. Mbeki var helt ok, ingen Mandela, men betänksam och intellektuell. Nu har vi Zuma... som säger att han skyddar sig mot HIV genom att duscha efter sex... vars favoritsång handlar om att skjuta vita bönder (!), en regering full av korruptionsskandaler och märkliga uttalanden. Det är inte Zimbabwe än, men vi skulle kunna hamna där.
  • gaymarrige
    aysn skrev 2014-10-13 12:41:09 följande:
    Tyvärr är jag inte så säker på det. Mandela var Mandela och han var unik. Mbeki var helt ok, ingen Mandela, men betänksam och intellektuell. Nu har vi Zuma... som säger att han skyddar sig mot HIV genom att duscha efter sex... vars favoritsång handlar om att skjuta vita bönder (!), en regering full av korruptionsskandaler och märkliga uttalanden. Det är inte Zimbabwe än, men vi skulle kunna hamna där.
    Zuma är mycket illa omtyckt inom ANC och han kommer inte sitta kvar länge.
  • Rataxes
    gaymarrige skrev 2014-10-13 12:35:14 följande:
    hur många svarta har inte blivit mördade? 
    Zimbabwe har en sjuk jävla maktgalen ledare i Mugabe. Det kommer aldrig bli som i Zimbabwe
    ca 7000 under tiden 1948-1989.

    Efter att ANC legaliserades 1990 fram till valet 1994 mördades 14000, 92% av dessa mord utfördes av svarta mot svarta.

    Nåja, hoppas kan man ju alltid göra.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Hjälp på plats men vi utesluter muslimer och satsar på de rika vita farmarna i Sydafrika istället