• Hella725

    Väntetid i Sthlm/fel ordning?

    Hej alla/ någon, hoppas att kunna få lite klarhet. Vi har stått i kö sen 2013-06-14 men ännu inte fått tid för kuratorsamtal, men dock har vi för snart ett år sen gjort livmoder och äggledarspolning ( HSS) . Jag tycker att det är en märklig ordning. Borde man inte göra HSS strax innan inseminering?
    Är det bara vi eller är detta den ideella ordningen ?
    Besök 1 urinprov blodprov cellprov och gyn-undersökning.2013-05-30
    Besök 2 HSS 2013-10-?
    Besök 3 kuratorsamtal ( ej fått besökstid än , väntar på brev)
    Jag undrar även om denna väntetid är lika lång för andra ( vi fick höra 14 månaders väntan , och när jag ringde för 3 v sen fick ja till svar att remissen kunde komma i sep-okt)
    Och sen hur länge måste vi sedan vänta efter samtalen ( om vi nu blir godkända) :)?

    Hehe mycket frågor och funderingar (à). Är lite orolig och otålig och hoppas någon kan hjälpa till att reda ut trasslet i mitt huvud:).

  • Svar på tråden Väntetid i Sthlm/fel ordning?
  • insemination
    Hej. Jag och min sambo står också i kö för insemination, men i en annan stad. Vi började med prover, därefter spolning och nu väntar vi på kuratorsamtalet - så det verkar som att det är i den ordningen dom kör, vilket jag kan tycka är märklig. Vi har stått i kö sedan sep-13 och kommer förmodligen inte bli kallade i år för kuratorsamtalet...väntan är lång och seg. Jag undrar också hur länge vi kommer få vänta på själva inseminationen efter kuratorsamtalet, känns ju som att det borde gå snabbt eftersom en redan stått i kö så länge. Hoppas ni blir kallade snart! :)
  • Hella725
    insemination skrev 2014-09-10 18:01:44 följande:
    Hej. Jag och min sambo står också i kö för insemination, men i en annan stad. Vi började med prover, därefter spolning och nu väntar vi på kuratorsamtalet - så det verkar som att det är i den ordningen dom kör, vilket jag kan tycka är märklig. Vi har stått i kö sedan sep-13 och kommer förmodligen inte bli kallade i år för kuratorsamtalet...väntan är lång och seg. Jag undrar också hur länge vi kommer få vänta på själva inseminationen efter kuratorsamtalet, känns ju som att det borde gå snabbt eftersom en redan stått i kö så länge. Hoppas ni blir kallade snart! :)
    Hej okej skönt å veta att men inte är den ända. Hoppas ni inte behöver vänta så länge ni heller :)
Svar på tråden Väntetid i Sthlm/fel ordning?