• Monsa

    Hey Jude!

    Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

    Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

    Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

    Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

    För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

    Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

    "hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

    Marcink

  • Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

    KidA: hade ju varit rart...men maken verkar inte vara så lättövertalad....

    Hörreni, i dag är det 9 maj, betyder det att tråden stängs vid midnatt?!?!? (Hade jag nu vetat hur man gör en bekymrad smiley hade jag gjort det!)
    Eller har jag missat en nu tråd som redan startats?! *paranoid*

  • hot fuss

    ska jag ta på mig ansvaret o starta en ny? eftersom monsa inte är här o så.


    stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

    KidA
    Ja gör det! Sötsonen på bilden är ju bara för bedårande

    Jag har precis kommit hem från Vårruset, trött och svettig i soffan

    Vem tar ansvar för samordningen inför söndagen? Jag kan i a f bidra med informationen att det inte är någon sol på uteserveringarna på första Långgatan vid 11-tiden...

  • bubele

    Hattifnatt
    Hade inte läst ditt inlägg innan jag skrev mitt...vad är oddsen för att båda använder ordet bedårande?

  • hot fuss

    jag gjorde så här nu bara. hoppas ni godkänner. annars får vi flytta till en annan tråd o så.

    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m9225138.html

    ang söndag så ringde agnes pappa nu på kvällen o meddelade att han inte kommer vara i stan (gbg) med agnes i helgen. de ska till agnes farmor i nyköping istället så vi kommer inte åka t gbg nu i helgen. blir om ytterligare 3 veckor. sorry!


    stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

    Hur skall vi andra göra?
    Mayasmama, Hattifnatt och Nyb? Ses ändå?

    Flyttar till nya tråden nu

  • mrshudson75

    Hej alla,
    jag försöker få tag på en väninna som flyttade till israel för ca 10 år sedan.
    Kanske inte ok att skriva ut hela namn här så skriver bara initialer och efternamn. Hon hette B J och bytte till C L Goldman. Då hade hon två barn. Bodde i sthlm o sen Gbg.
    jag heter Lisa och man kan få min mail 🙏☺️❤️