• Ina87

    Svåraste graden av Endometrios

    inalashes.se/

    Här skriver jag om min Endomterios som tog nästan 8 år att få en diagnos. Sorgen över att de slarvat med mig, för två år sedan med nonchalans vid en titthålsundersökning, där man kunde se sammanväxtningar, vridna äggstockar/äggledare nedåt och bakåt men det var inget fel på mig inte, värk, smärtor m.m. Tre v sedan en ny op och då fick jag min diagnos, hade tur att läkaren var Endometrosspeciallist. Ska man behöva ha TUR innan man dör av undernäring? Gå gärna in på min blogg och läs om min långa väntan och bemötande i vården och kommentera. Hur har du haft det med din endometrios?

  • Svar på tråden Svåraste graden av Endometrios
  • LillaJag06

    Här har du en till med Endo. Har nedreglerad med sprutor i 1 och 1 halvt år nu. Samtidigt som jag har en spiral insatt.
    Är du medlem i föreningen?

    Bloggade själv ganska intensivt men har nu lagt det på is. Vill inte outa mig för mycket här men om du läst bloggar om Endo är chansen stor att du läst min.

    Vad ska du nedregleras med?
    Själv har jag fått prova både gonapeptyl Depot och nu enanton Depot som verkar vara den vanligaste.

    Fråga gärna något om du undrar.
    Tillhör själv de med svår endometrios.

  • trainlikeagirl

    Har själv en mkt dålig erfarenhet med sjukvården, blivit akut op men va inga fel på mig, åker in akut nästan varje gång som jag har mens eller ägglossning men jag är bara där för att få starka värktabletter enligt dom, har haft svåra smärtor sen jag va 16 år och det blir bara värre är idag 26 år....får olika svar från läkarna "de e garanterat endo" eller "de kan absolut inte vara endo, gå hem å lägg dig men värmedynan" för den har man ju inte provat förut!!!

    Känns som man ska ha tur för att få svar.... 

  • Zinfandel
    trainlikeagirl skrev 2013-07-18 19:41:42 följande:
    Har själv en mkt dålig erfarenhet med sjukvården, blivit akut op men va inga fel på mig, åker in akut nästan varje gång som jag har mens eller ägglossning men jag är bara där för att få starka värktabletter enligt dom, har haft svåra smärtor sen jag va 16 år och det blir bara värre är idag 26 år....får olika svar från läkarna "de e garanterat endo" eller "de kan absolut inte vara endo, gå hem å lägg dig men värmedynan" för den har man ju inte provat förut!!!

    Känns som man ska ha tur för att få svar.... 
    Vad har du blivit opererad för..? Endo är ganska lätt att diagnosticera av en duktig läkare via laporaskopi, kräv att få gjort det!
  • trainlikeagirl

    Gjorde en laproskop! men det är inte så lätt som det sägs att alltid se de via laproskopi, cystorna kan va jätte små och lätt att missas, tyvärr!

    Försöker få en remiss till endo centrum i sthlm men de va inte heller de lättaste!! 

Svar på tråden Svåraste graden av Endometrios