• daniellalundh

    Trafficking

    Ni måste gå in och läsa om trafficking på den här fantastiska sidan. Vilka eldsjälar! De förtjänar att uppmärksammas mer och det här är mitt bidrag till det, skulle vara bra om ni gillade dem på facebook eller delar sidan så att fler får upp hur vansinnigt det är i vår värld.

    Här är länken: www.beewithus.se

    Tack så jättemycket! 

  • Svar på tråden Trafficking
  • hjelp

    Staffan Nordstrand är en riktigt duktig författare och fantastiskt att han engagerar sig i dessa frågor som de allra flesta faktiskt struntar i.

    Jag är ifrån ett av dessa utsatta länder som har jätteproblem med kidnappning av barn för att sätta de i prositution ellerr arbete. Det finns till och med scenarier där barnen säljs vidare till människor som använder dessa barn som slavar.

    Hemskt, det är trevligt att se också på Bee with us att man kan donera till de olika ställena direkt och utan en mellanhand som röda korset eller rädda barnen.

    Jag hoppas att det här utvecklar sig positivt och kommer att hålla koll på denna organisation.

    Såg det här första gången på facebook. Om ni vill göra något så gå åtminstone in och gilla dom på facebook:
    www.facebook.com/Beewithus

    MVH
    Illa berörd 

  • daniellalundh
    hjelp skrev 2013-07-15 11:41:31 följande:
    Staffan Nordstrand är en riktigt duktig författare och fantastiskt att han engagerar sig i dessa frågor som de allra flesta faktiskt struntar i.

    Jag är ifrån ett av dessa utsatta länder som har jätteproblem med kidnappning av barn för att sätta de i prositution ellerr arbete. Det finns till och med scenarier där barnen säljs vidare till människor som använder dessa barn som slavar.

    Hemskt, det är trevligt att se också på Bee with us att man kan donera till de olika ställena direkt och utan en mellanhand som röda korset eller rädda barnen.

    Jag hoppas att det här utvecklar sig positivt och kommer att hålla koll på denna organisation.

    Såg det här första gången på facebook. Om ni vill göra något så gå åtminstone in och gilla dom på facebook:
    www.facebook.com/Beewithus

    MVH
    Illa berörd 
    Tack så mycket!
  • idasmat

    Fantastisk sida! Jag har precis läst Staffan Nordstrands andra bok "Tiggarpojken" och tycker att det verkligen är en bok som alla borde läsa. Det är så otroligt hemskt att se att människohandeln är så stor som den är idag i hela världen. Vi måste ta ett ansvar och göra något åt detta genast! Mår dåligt inombords när jag tänker på alla dessa små barn som utnyttjas =( Vill att detta sprids och tas upp mer, känns som att så många blundar för det här =(

  • Housekilleen
    hjelp skrev 2013-07-15 11:41:31 följande:
    Staffan Nordstrand är en riktigt duktig författare och fantastiskt att han engagerar sig i dessa frågor som de allra flesta faktiskt struntar i.

    Jag är ifrån ett av dessa utsatta länder som har jätteproblem med kidnappning av barn för att sätta de i prositution ellerr arbete. Det finns till och med scenarier där barnen säljs vidare till människor som använder dessa barn som slavar.

    Hemskt, det är trevligt att se också på Bee with us att man kan donera till de olika ställena direkt och utan en mellanhand som röda korset eller rädda barnen.

    Jag hoppas att det här utvecklar sig positivt och kommer att hålla koll på denna organisation.

    Såg det här första gången på facebook. Om ni vill göra något så gå åtminstone in och gilla dom på facebook:
    www.facebook.com/Beewithus

    MVH
    Illa berörd 
    Tack så mycket för tipset! Väldigt bra att de inte går via röda korset och liknande organisationer som oftast tar ut en stor del av kakan själva tyvärr. Det är såna här mindre eldsjälar som gör det hela möjligt att verkligen göra skillnad!
  • daniellalundh
    Housekilleen skrev 2013-08-29 14:11:32 följande:
    Tack så mycket för tipset! Väldigt bra att de inte går via röda korset och liknande organisationer som oftast tar ut en stor del av kakan själva tyvärr. Det är såna här mindre eldsjälar som gör det hela möjligt att verkligen göra skillnad!
    Verkligen, jättekul att det är flera bloggare som har skrivit om den här boken! Fantastiskt!
  • daniellalundh
    staffanärbäst skrev 2013-09-21 13:09:34 följande:
    Gillar verkligen Staffan Nordstrand, ska bli kul att träffa honom på bokmässan i Göteborg. Kolla den här montern:

    www.facebook.com/photo.php?fbid=5218893045565... 
    Ja det var verkligen trevligt att få träffa honom, läste det här idag som jag tyckte var väldigt roligt för honom! Vilken kämpe! http://www.webfinanser.com/nyheter/2478481/staffan-nordstrand-salde-500-exemplar-pa-bokmassan-och-signerade-varje-bok/
  • Menisaren

    Bee with us är ett initiativ utan vinstintresse, sånna organisationer stödjer jag mer än gärna

  • Vickslick
    hjelp skrev 2013-07-15 11:41:31 följande:

    Staffan Nordstrand är en riktigt duktig författare och fantastiskt att han engagerar sig i dessa frågor som de allra flesta faktiskt struntar i.

    Jag är ifrån ett av dessa utsatta länder som har jätteproblem med kidnappning av barn för att sätta de i prositution ellerr arbete. Det finns till och med scenarier där barnen säljs vidare till människor som använder dessa barn som slavar.

    Hemskt, det är trevligt att se också på Bee with us att man kan donera till de olika ställena direkt och utan en mellanhand som röda korset eller rädda barnen.

    Jag hoppas att det här utvecklar sig positivt och kommer att hålla koll på denna organisation.

    Såg det här första gången på facebook. Om ni vill göra något så gå åtminstone in och gilla dom på facebook:
    www.facebook.com/Beewithus

    MVH
    Illa berörd 


    Helt otroligt bra. Jag har letat efter en sådan här organisation ett bra tag nu. Läste på lite om Staffan som verkar vara en riktig hjälte! Han har en ny bok som heter byggfirman som verkar väldigt bra: www.adlibris.com/se/bok/byggfirman-9789186505486
  • Johannajohanna
    daniellalundh skrev 2013-07-08 15:48:30 följande:

    Ni måste gå in och läsa om trafficking på den här fantastiska sidan. Vilka eldsjälar! De förtjänar att uppmärksammas mer och det här är mitt bidrag till det, skulle vara bra om ni gillade dem på facebook eller delar sidan så att fler får upp hur vansinnigt det är i vår värld.

    Här är länken: www.beewithus.se

    Tack så jättemycket! 


    Detta är toppen att det sprids kunskap på detta sätt. Det är hemskt hur många som har fastnat i prostitution som de blivit tvingade till. 

    Jag sprider vidare! www.beewithus.com
Svar på tråden Trafficking