Vad hade era barn för huvudomfång vid 7 månaders kontrollen?
Hej!Är det onormalt att vår dotter har ett huvudomfång på 39,9 cm när hon är nu 6,5 månader gammal väger 7460 gr och är 70.2 cm lång?
Min tjejs huvud ökade tyvärr inte så mycket från gång till gång...men det var ju hon det, vi hoppas att din dotters huvud växer på sig!!! Det hade varit jätteintressant att höra från dej hur det går så skriv gärna här sen när ni mätt igen. Jag har varit såååå orolig för min dotter men hon verkar ha utvecklats normalt så jag hoppas att hon bara har ett litet huvud. Ang att din dotter inte sitter än. Hon var väl bara 6,5 månad? Än tror jag inte det anses som konstigt att hon inte sitter. Det andra tycker jag låter helt normalt!!!
De har bara konstaterat att hennes huvud varit litet och kollat fontanellerna. Nu är hon så stor så man inte mäter längre.
Hur vet läkarna att hon har en hjärnskada då? Har de gjort någon röntgen eller ultraljud? Min dotter hade inte så lågt socker som din dotter. Din lilla tjej måste så gott som varit medvetslös då eller? Vet du vad det låga sockret berodde på? Jag håller alla tummar för dig TS, jag vet hur orolig man är!!
Båda mina barn hade mindre huvudomfång än genomsnittet när de föddes. Nu har ni varit med om någon som inte vi med långt socker, återupplivning.
Min dotter hade 41,4 i huvudomfång vid 6 månader och 42 vid 7 månader. Har legat under medel hela tiden. Hennes storebror hade även han litet huvud men ändå lite större än dotterns. Vid 1 år var dotterns huvudomfång 44,3. Så det ska ju inte behöva vara någe fel om man enbart tittar på litet huvudomfång bara det växer och följer sin kurva. Hoppas på det bästa för er.
Mitt första barn hade ett homf på 44,6 cm (vikt: 7,1 kg och längd: 64 cm) vid sju månaders ålder.
Mitt andra barn hade ett homf på 42,5 cm (vikt: 6,2 kg och längd: 62,5 cm) vid drygt sex månaders ålder.
Min andra han hade 40 cm redan som nyfödding så hans huvud var lite större än normalt.
Vid födseln 32,2
5 månader, 3 veckor 40,2
8 månader 42
7 år 48
Det är väldigt svårt att hitta en ridhjälm just nu men mössor har hon kunnat ha länge .
Jag borde se på hans bok hur utveckligen med huvudet blev men inga problem somsagt.
Så länge huvudet sitter fast är det ok
Jag borde se på hans bok hur utveckligen med huvudet blev men inga problem somsagt.
Så länge huvudet sitter fast är det ok
Någon som kan hjälpa mig ??
Har en 7 månaders son. I januari alltså hans 6 månaders kontroll så hade huvudomfånget vuxit 2 på 1 månad , då fick vi en extra undersökning idag (1 månad senare) Då hade huvudet växt 1. Alltså de normala , endå fick vi remiss till sjukhuset för att kolla ??
LIVRÄDD.
Någon som haft liknande ?? :(