• Tisse

    Överlappade "plattor"

    Vår dotter är 8 dagar gammal, föddes med kejsarsnitt. Kom hem från BB i lördags. 
    När vi kommit hem från BB kände vi "åsar" på hennes huvud där "plattorna" går ihop, känns som plattorna överlappar varandra.. Antar det kan bli så när de klämmer ihop huvudet?! Någon mer som haft så? När delade de isf på sig igen?
    Blev lite orolig när vi kände att det var så. fontanellerna är som de ska...

     Trodde inte det blev så under snitt utan bara om de "klämdes" ut...

  • Svar på tråden Överlappade "plattor"
  • Challe N

    Jag vet inte alls men hör med BVC ni ska väl ändå dit nu om hon är runt 1 vecka?

  • Hannathu

    De kan ha ganska rejäla åsar som tar lite tid att återgå om jag fattat rätt

    Barnet som delade rum med oss en av nätterna hade jättestora åsar på huvudet men barnläkaren på BB sa att de skulle återgå

  • Story

    Hej, hur har det gått? Har en son med så kallade åsar och som också föddes med snitt. På bb sa de endast att han hade legat för trångt. 

  • elsi
    Tisse skrev 2013-04-05 11:02:16 följande:
    Överlappade "plattor"

    Vår dotter är 8 dagar gammal, föddes med kejsarsnitt. Kom hem från BB i lördags. 
    När vi kommit hem från BB kände vi "åsar" på hennes huvud där "plattorna" går ihop, känns som plattorna överlappar varandra.. Antar det kan bli så när de klämmer ihop huvudet?! Någon mer som haft så? När delade de isf på sig igen?
    Blev lite orolig när vi kände att det var så. fontanellerna är som de ska...

     Trodde inte det blev så under snitt utan bara om de "klämdes" ut...


    Har ni inte varit på BVC ännu? Är väl en väldigt bra sak att fråga där!
  • Kaosigajag

    Här har vi en till. Kejsarsnitt också. Jag frågade läkaren om överlappning och så länge det finnS en svikt och ej stigmat så är det helt normalt, sa hon :)  dem kollar detta innan hemgång sa hon till mig. 

Svar på tråden Överlappade "plattor"