Vägglöss? Rätt agerande efter hemkomst fr Thailand?
Upptäckte Vägglöss första natten på hotellet. Min sambo fick några bett varje gång han släckte lampan.. När han vaknat av detta ca 3 ggr den natten tänkte jag direkt på Vägglöss. Googlade & kollade direkt efter kännetecken. På en textilduk tavla ovanför sängen på väggen kröp det små ljusbruna kryp, ca 2-3 mm långa... Dem sprang väldigt snabbt över den här tavlan. När ljuset vart tänt en stund var dem färre fast man såg några iaf. Det var ett väldigt typiskt "thailändskt" rum..trägolv med ganska breda springor, står trä sängaveln men massa kanter + tavlan jag nämnde..alltså svårt att upptäcka kryp..såg dem bara på tavlan & delen av sängaveln nedanför tavlan. Vi ringde till receptionen som lät oss byta rum. Väl där upptäckte vi likadana kryp på den likadana tavlan (likadana rum) vi drog ut sängen fr väggen & var helt förtvivlade.. La oss i sängen & sov ca 3 h..fick inga fler bett. Nästa dag ville vi flytta men dem ville gottgöra oss & erbjöd oss en svit..jag var arg & ville bara därifrån men eftersom nästan alla hotell i närheten var fullbokade hade vi kanske inget val..3 sista dagarna på resan så vi tog sviten. Gick igenom den noga & hittade inte ett kryp! Skönt! Våra väskor har aldrig vart inne i sovrummet på något av hotellrummen...rummen har vart ca 30-40 kvm. Vi slängde en del kläder och resten gick vi ner med till tvätteriet och fick allt tvättat i 60 grader & sedan inplastat. Väskorna sprayade vi på balkongen med insektspray.. Därefter la ve ner dem inplaste kläderna i resväskan & tvättar nu om allt här hemma. Väskorna är för övrigt placerade ute i kallgaraget -6 grader 12 i natt. Tror ni det var Vägglöss? Hur stor är chansen då att man får hem dem med väskorna? Hoppas någon vill svara. Är det någon som vet något annat vi bör veta om / göra?? Kram / Pyren