• Erram90

    Svårt att skaffa vänner!

    Jag känner mig väldigt ensam , jag tycker det är jätte tråkigt.
    När jag gick i skolan kände jag att jag inte passade in bland dom andra
    jag va en udda indevid och hamnade lätt utanför.

    Det va få som jag kallade för vänner.
    Och mobbnign pågick i en period
    jag va den som inte syntes eller hördes och dom andra såg mig som ett lätt "offer".
    Bytte tillslut skola , hjälpte väl lite men inte särskilt mycket
    det gick bättre sen med åren jag blev hel igen efter mobbnigen.

    Jag är en person som inte syns eller hörs.
    Jag ber inte om mycket uppmärksamhet eller att stå i centrum hela tiden
    va väldigt blyg och tillbakadragen ochså.

    Men som sagt , tiden gick och sedan började man gymnasiet.
    Där jag träffade stora kärleken fick en bra tjejkompis vi har kontakt än idag
    och här står jag nu , gick aldrig ut gymnasiet utan hoppade av helt dels
    för att jag inte orkade med allting i skolan..för mycket press.

    Nu är jag vuxen och går inte i skolan.
    Jag är arbetslös och går hemma hela dagarna
    har absolut ingen att umgås med häller , blir liksom depprimerad på ett sätt och vis
    jag vill ochså ha vänner , få känna mig omtyckt
    har svårt att släppa in människor i mitt liv eftersom jag är väldigt osäker på
    vem som det går att lita på och vem som det går att kalla för "vän".

    Jag har varit en ensamvarg alldeles för länge.
    Trivs i mitt egna sällskap men samtidigt vill jag ha fler vänner att hänga med
    känns för ensamt även om jag har en pojkvän , fattas det något och det är nya vänner.
    I min ålder med gemensamma intressen ... jag vet inte hur jag ska bära mig åt
    för att få dom där vännerna man vill ha , känner mig inte accepterad nånstans pågrundav
    den gamla mobbnigen , självklart har någon spridit ut ett ryckte om mig
    ingen aning om vad det handlar om men säkert inget bra , oftast ryggar folk tillbaka
    och vill inte vara vän med mig , därför är det jätte svårt att skaffa nya vänner idag.

    Jag skulle göra vad som helst för att ta ett gott glas vin tillsammans med någon


    och bara tjöta om ditt och datt .. istället sitter jag här ensam.


    Det skulle glädja mig enormt att få en vän {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Svårt att skaffa vänner!
  • Thotis90

    Du är välkommen att prata med mig Jag har aldrig haft några riktiga vänner. Jag vet inte om man skall säga att det är ett aktivt val jag har gjort, men det har väl blivit så att jag anser mig klara mig bra utan vänner då jag under uppväxten blev mobbad. Det skulle dock inte skada att göra ett försök. Det kan vara skönt att vända sig till någon, ha någon att prata med. Jag känner inte att jag har det... 


    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Erram90

    Det va synd att du bodde en bit ifrån men internetvänner är bra att ha ochså.


    Visserligen klarar jag mig hyfsat bra utan vänner ochså men visst önskar man att man hade några 


    riktiga så att säga , nån man kunde hänga med så att dagarna och livet blev lite roligare.


    Jag känner likadant har inte häller någon att snacka med precis 


    förutom väggarna här hemma men , man behöver människor i sitt liv ochså .


     


    Stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}

  • Mabaja

    Här är en till du kan prata med. Mitt sociala liv består idag av internet. Nästan ingen kontakt med omvärlden förutom min familj... Trivs för det mesta bra även om det blir ensamt ibland... Speciellt nu när maken veckopendlar..

  • Trollbarnet

    Hej TS!

    Främst vill jag fråga hur gammal du är?

    Lät inte alls roligt att vara i den situationen som du befinner dig i just nu men allting går att vända på en femöring bara man vill. Finns många roliga sätt att skaffa nya vänner. Första tipset är väll olika aktiviteter, eller kanske ta någon kvällskurs i någonting du gillar, kanske ett skolämne, en "pysselkurs" eller danskurs, där är det lätt att knyta an med människor som har samma "intressen" som en själv.

    Ett annat bra tips är volontär på olika ställen, vet ju inte riktigt vart du bor men det finns ju röda korset lite här och var, de behöver alltid volontärer och har du tur kan det dessutom leda till jobb, men främst vänner i alla olika åldrar. 

    Sen detta angående ryktesspridningen, tycker inte att du ska hänga upp dig på det. Alla människor snackar skit mer eller mindre, finns ingen som är riktigt hederlig idag, med risk för att låta negativ, men det kommer alltid finnas knivar i ryggen och pappskallar.. Så försökt helt enkelt att sluta vara paranoid och tro att folk "tror" illa om dig. Säg att någon skulle dra upp ett s.k rykte inför dig så säg helt enkelt med ett skratt "ja det var då mer än jag visste" eller något liknande.. Du ska inte vara rädd att konfrontera!

  • Erram90

    Det är samma med mig faktiskt mitt liv består av nästan bara internet , dels för arbetslösheten ochså.


    Har kontakt med min familj och fästman men för övrigt inga vänskapskontakter ..jätte tråkigt tycker jag! {#emotions_dlg.flower}

  • Erram90

    Jag har gått på en kurs förut för första gången i mitt liv.


    Jag gick på en kamerakurs - fotokurs tillsammans med 3 personer till vi va inte alls många


    tyvärr så kostade den kursen förbaskat mycket för bara 2 gånger men.


    Finns ju givetvis längre kurser och billigare men det va min första kurs


    och dom som medverkade va bara tusen gånger äldre än mig. 


    Enklast att skaffa vänner är att gå på kurs ja


     


    jag vill faktiskt bli volontär få resa runt lite ochså , träffa folk


    men har ingen utbildnign till det tyvärr vet inte hur jag ska bära mig åt för att få det ochså


    röda korset finns på flera ställen där jag bor ..har aldrig haft nån tanke tidigare till att vända mig dit innan hehe.


     


    Tja anlednigen till är att jag inte är särskilt omtyckt i de området jag bor i


    och mina föredetta "klasskamrater" spred rykten om mig när jag va mobbad säkert inga bra rykten


    men nånting säger mig att dom är dåliga , jag har fått massor av dåliga blickar från killar och tjejer


    i olika åldrar de gör ju de hela mer att man går och tänker på de viset tyvärr.


    Jag vill inte ha dom blickarna , får dom blickarna än idag 


    ingen aning om varför häller ... någon måste ha sagt något jävligt korkat.


    Ja idioter finns det ju till allt bara att leva med 


    men att få blickar på stan är inget trevligt ... och när dom stirrar så ser dom sura ut så.


    Försöker ignorera blickarna ochså .. inte de enklaste men.. aa.. 


     


    (Det står på min sida hur gammal jag är annars , men är 22) Glad


     

Svar på tråden Svårt att skaffa vänner!