• Kakmonster

    Kryddar el smaksätter ni era popcorn med nåt? Vill ha tips inför kvällen!

    Som rubriken lyder...

  • Svar på tråden Kryddar el smaksätter ni era popcorn med nåt? Vill ha tips inför kvällen!
  • Nyfiken gul

    sällan jag äter popcorn men det här är väl vad vi i familjen gillar 

    smält smör - hälls försiktigt ovanpå nypoppade popcorn - det måste vara riktit smör, margarin får konstig konsistens i kontakt med popcorn och smakar bara unket.

    grillkrydda

    torkad dill + salt

     


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • blomman07

    Jag köper färdig cheddarsmak på affären. Annars är grillkrydda gott också. Socker är väldigt gott på "dagen efter"-popcorn. Dvs popcorn som har stått framme sedan dagen innan.


  • Zs1985

    Jag brukar blanda popcorn och ostkrokar/bollar i en skål.. blir riktigt god cheddarsmak på popcornen då :)

  • SIN74

    Jag råkade köpa rapsolja med smörsmak. Stekte kött i det som smakade för.... Men att göra pop corn i den var toppen!!!

  • Angie99

    Smält smör och potatiskrydda. Låter konstigt men är gott!

  • Momat

    Choklad som man smälter och blandar ihop med popcornen. Fantastiskt gott med sött och salt på samma gång. Ibland hackar jag pistagenötter och blandar ner det också, så det fastnar i chokladen. Supergott!

  • fortsätt paddla

    Smör och salt.
    Det får inte vara micropop. Dom ska poppas i gryta och så riktigt smör.

  • JohnnyS21

    Salt, svartpeppar och stoppar ibland i ost i micropop-påsen medans popcornen är varma så den smälter, blir görgott.

  • klyban

    Det händer och finns en hel del goda saker, både i färdiga popcornkryddor eller tex parmesan och smör eller nån annan god kombo.
    Har man dålig fantasi, så kan man söka på amerikanska siter, de har massor av förslag.


     


    Men måste slå ett slag för riva och ned svartpeppar i chipsen och sen försiktigt blanda om.
    Det höjer chipsen till en helt ny nivå.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Kryddar el smaksätter ni era popcorn med nåt? Vill ha tips inför kvällen!