• september13

    Missfall, gravid igen..

    Hej är ny här.. Fick en liten flicka i augusti 2012 som tyvärr inte överlevde ( i 23+1).. Fick missfall i vecka 6, vi hade tvillingar i början.. Så vi trodde att det var kört.. Men efter alla UL vi gjorde så växte våran tjej som hon skulle och allt verkade bra tills jag fick värkar.. Vilket jag inte fattade va de va för nåt förrän de va för sent.. Trodde ja va riktigt hård i magen och hade magknip.. Hade typ magknip i två dagar innan till och från, men de gick över så reflekterade inte över de.. Sen på fredag kväll så stökade våran Maja på som bara den i magen och jag tänkte inte mer på de.. Tills ja kände att hon "gled" ner.. Vi ringde 112 eftersom vi inte visste vad vi skulle göra.. Kom inget blod och inget vatten.. Fick åka ambulans till förlossningen och ca 5 på lördagsmorronen fick jag föda ut våran lilla Maja <3 DEt värsta som jag varit med om psykiskt.. Fysiskt så gick det bra.. Gjorde inte ont för fem öre, men jag fick krysta.. Fick inga komplikationer, fick tabletter mot mjölken och så fick jag några andra tabletter.. Minns inte va de var för riktigt.. Men skulle ta dom i några dagar efteråt tillsammans med alvedon/ipren eller va de va för nåt..

    Hon vägde bara 600 gram.. Våran lilla ängel!! <3 

    Har nu plussat igen, bara 4 månader senare.. Är i vecka 8 nu.. Men vet inte om vi törs hoppas på något.. Ni som har varit med om liknande, hur går de för er? Har andra gången gått bra? Har ni fått extra stöd från BM och extra kontroller?

  • Svar på tråden Missfall, gravid igen..
  • MaNiMi

    Beklagar verkligen förlusten av lilla tjejen!
    Jag fick ett missfall i v 14, blev snabbt gravid igen och det gick bra, hade lite dåliga blodvärden och sånt och fick åka in en sväng med kraftiga värkar ungefär vid den tiden som jag egentligen skulle fött det barn som det inte gick vägen med, gick dock att stoppa med bricanyl. Det var som om kroppen var inställd på att föda barn just då..

    Jag fick lite extrakoll, dels i början, extra ultraljud och likaså efter den vändan med värkarna.
    Mitt missfall berodde troligtvis på en föreliggande moderkaka som släppte, därför kollades det extra noga i början, och efter vändan med värkarna så fick jag kolla så inget hade hänt med livmodertappen vid varje BM-besök.

    Jag hoppas du får den hjälp och stöd du behöver och att det går hela vägen för dig nu!

  • september13
    MaNiMi skrev 2013-01-17 10:59:40 följande:
    Beklagar verkligen förlusten av lilla tjejen!
    Jag fick ett missfall i v 14, blev snabbt gravid igen och det gick bra, hade lite dåliga blodvärden och sånt och fick åka in en sväng med kraftiga värkar ungefär vid den tiden som jag egentligen skulle fött det barn som det inte gick vägen med, gick dock att stoppa med bricanyl. Det var som om kroppen var inställd på att föda barn just då..

    Jag fick lite extrakoll, dels i början, extra ultraljud och likaså efter den vändan med värkarna.
    Mitt missfall berodde troligtvis på en föreliggande moderkaka som släppte, därför kollades det extra noga i början, och efter vändan med värkarna så fick jag kolla så inget hade hänt med livmodertappen vid varje BM-besök.

    Jag hoppas du får den hjälp och stöd du behöver och att det går hela vägen för dig nu!
    Tack! Beklagar erat missfall med, aldrig roligt.. 
    Hos oss hittade dom inget fel alls.. Varken på mig eller bebis.. Så vi har ingen aning om vad som ska hända nu.. Ska till BM på torsdag så får se då vad dom säger.. Men enligt läkaren jag hade så skulle det bli extra kontroller, men när vi har haft kontakt med mvc så har det inte verkat som att det kommer bli något extra..
    Vi får hålla tummarna!! :)
     
  • lina5462
    september13 skrev 2013-01-21 07:47:22 följande:
    Tack! Beklagar erat missfall med, aldrig roligt.. 
    Hos oss hittade dom inget fel alls.. Varken på mig eller bebis.. Så vi har ingen aning om vad som ska hända nu.. Ska till BM på torsdag så får se då vad dom säger.. Men enligt läkaren jag hade så skulle det bli extra kontroller, men när vi har haft kontakt med mvc så har det inte verkat som att det kommer bli något extra..
    Vi får hålla tummarna!! :)
     
    Hej! 
    Jag är inte gravid ännu, men hoppas att kunna börja försöka snart igen efter att ha mist min son för en månad sedan.

    Ville bara säga att om bm säger att inte extrakontroller är nödvändigt så har du rät att kräva det!! Borde inte vara några problem, men om dom skulle krångla så stå på dig! Kram! 
Svar på tråden Missfall, gravid igen..