• Jojjanna

    Fått förskoleplats. När börjar inskolningen?

    Min dotter fyller 1 år i mitten av mars. Nu har vi fått en förskoleplats med startdatum på 1-årsdagen.

    Räknar man med att inskolningen börjar då eller börjar den innan? Jag minns inte riktigt hur det var med sonen...


  • Svar på tråden Fått förskoleplats. När börjar inskolningen?
  • Sisisisi

    Det är nog olika så kolla med förskolan hur de gör. Hur lång inskolning är det? Vi började inskolningen två veckor innan jag började jobba.

  • Apelsiner

    I min kommun får barnet inte börjar tidigare, än på sin ett årsdag. Så jag skulle gissa på att inskolningen startar då din dotter fyller ett år :)

  • RöttÄrSött

    Oj uppfattade inte att hon var så liten... Ts: du tycker inte att det är olämpligt att skola in någon som dels är så liten och dels just fått syskon? Vore det inte bättre att vänta till efter sommaren?!

    Om inte för det stora barnets skull så för det lilla barnet med alla smittor...

  • Jojjanna

    Tack för svar. Jag gissar att inskolningen börjar när hon fyller...

    Jag skulle GÄRNA vilja ha henne hemma hela sommaren, men tyvärr håller inte ekonomin för det. Men hon kommer inte gå hela dagar och kommer vara hemma någon dag/vecka. Min son började något senare och det gick jättebra så jag hoppas på det nu med...


Svar på tråden Fått förskoleplats. När börjar inskolningen?