• mangelica

    Jävla dating sajter!

    Heej på er! 
    Tänkte jag skulle fråga här och se om någon har bättre koll på detta en jag.

    Jag söker en dejting sajt som är heeeelt gratis! Det går ju inte att dejta någon stans innan meddelanderna är slut osv. Och vill gärna prova på nät dejting. Är trött på att vara ensam :/

    Mvh :) 

  • Svar på tråden Jävla dating sajter!
  • xexa

    En del sajter utger ju sig för att vara gratis men sen så måste man ju ändå betala för att tex läsa mejlen. Eller så är dom gratis i två veckor sen måste du betala. Så då är dom knappast gratis. Happy Pancake lever på reklam, dvs hela sidan blinkar av alla annonser plus att dom säljer din mejladress till företag som skickar ut annonser och scam via mejl. Tycker att din fråga är lite underlig. Vad är poängen med att göra en profil när man inte ens kan använda den, du får nog räkna med att betala lite för att få ngt tillbaka.

  • xexa

    E-kontakt och Firstdate har ju fått kritik just för att dom utger sig för att vara gratis fast dom egentligen är dyrast. Du reggar dig gratis på E-kontakt men sen så kommer du ingen vart, du kan varken mejla eller läsa mejl eller titta på foton, dom gör så för att locka in medlemmar. Sen när du avregistrerar dig från gratissidorna som tex dom jag nämnt här så är din profil fortf kvar. Fast du inte kan logga in och se det. Gratissidor luras, knappast värt det.

  • tunepunk

    Problemet med sidor som är helt gratis är att det oftast är massa oseriöst folk där. Det problemet har Qlic.se kommit runt genom att man bara låser upp de man gillar med nycklar. :) Det finns säkert någon som är helt gratis, men då får man säkert stå ut med massa jobbig reklam, och rensa sin inbox.

  • Psykbryt
    MrBig skrev 2012-10-03 16:14:44 följande:
    Happy Pancake och badoo har mycket scammers, många har blivit lurad på dessa sajterna.

    Holder med saraguld, www.elycke.se växer sig större för varje dag.

    Alla profiler kontrolleras och godkänns manuellt, eLycka raderar fortlöpande profiler från andra länder (falska profiler).
     
    Jösses vad lite tjejer där e på eLycka - åtminstone från skåne...
  • Solskenskille

    Jag betalar för mina datingsiter. Har prövat kvarteret och det ni andra snackar om men jag personligen har haft störst lycka på ix-chat.com. Det kostar per meddelande man skickar, vilket indikerar för mig att det bara är seriösa personer som registrerar sig på sidan.

    Lycka till! 

  • 040kille

    Dejtingsidor är egentligen rena skitet. Förväntningarna när man ska iväg på träff skruvas till något som förmodligen inte lär inträffa. Kolla in den här sidan i stället:

    www.citypolarna.se

    Rakt motsatt tänk, men där bildas par lite hela tiden. Ena paret blev föräldrar för några veckor sen, och de är inte det enda paret som har skaffat barn ihop. Väldigt enkelt uttryckt är det bara en kalender. Peta in vad du vill göra, så hänger folk med. Eller häng med själv. Bekantskapskretsen totalt exploderar i omfång.

    Ett hett tips!   


    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Tänt

    Tycker Happypancake har rätt bra singlar, aldrig varit med om scams eller liknande. Skriver till de jag finner seriösa, har text/bild och skriver på ett bra sätt. Såg också easy-dating.se och den verkar ju kunna bli seriös

  • mastress

    Scammers finn på alla dejtingsajter, ända sättet att stoppa dom, är att dejtingsajter, använder sej av tidszonkontrol när dom registerar sej, det gör att man inte kan sitta i ett land utanför EU eller europa och registera sej. Inte ens kunna registera sej på falsk adress som scammers gör, när dom påstår att dom bor i ett europerisk land, fast dom bor i Afrika, USA eller asien.
    När det gäller Happypancake så mobbas vi som är över 50 år, och stämplas som när man passerat 50 år har man passerat bäst före datum och inte är värd nånting.

  • EmmaElisabeth2

    Hittade min fästman och far till vårt kommande barn på happy pancake för 4 år sen, så visst går det! (Jag är 26 och han 29)

  • mastress

    Dom kan släcka ner alla dejtingsajter, finns ingen dejtingsajt som är fri från scammers.

  • ellenR

    Finns seriösa och oseriösa oavsett datesiida man är på . Men jag gav happypancake ett sista försök, tänkte annars lever jag singel resten av livet . Men oj så fel jag hade för jag hittade min prins och är nu påväg bli sambo med honom :).

    Nog har jag väl fått väldigt oseriösa förslag på Date sidor men inte mer oseriösa än då man vart på krogen . Vet även vänner som hittat sin partner via internet :)

  • Oldemar
    For att hitta sexpartner använder jag Fastfoxx.som, har funnit att det är lättast att hitta seriöse där.
  • mastress

    Finns inte en ända dejtingsajt som är fri från scammers, dom sprider ut sej på alla dejtingsajter. Polisen bryr sej inte utan låter bedragarna fortsätta härja på dejtingsajter.

  • happyy

    Nätdejting har varit mitt främsta val genom åren.
    Blir frustrerad att folk än idag kan hävda att gratissidorna är oseriösa.

    HappyPancake är helt gratis, lever på reklam, har flest antal besökare.
    Stort antal folk gör det mindre desperat.

    Badoo, ansågs var sexplatsen förr men vänskapssida idag. Knappt några besökare. Tinder har tagit över sextronen.

    Mötesplatsen är väldigt få besökare också, mest äldre personer som inte söker dejter utan snarare en plats att sitta och chatta på.

    Badoo och Mötesplatsen har system som lockar dig att betala.
    Badoo med fejkannonser, utländska som dom översatt till svenska.
    När ditt medlemskap går ut på mötesplatsen så får du alltid ett brev ifrån någon attraktiv som du inte kan läsa, du betalar, det står inget speciellt och personen är borta. Jag har kontaktat Mötesplatsen om det och dom förnekar inte utan erbjuder mig då gratisperioder som kompensation.

    Det är bara korkat att ge bort pengarna för få tillgång till 20tal personer utspritt i hela sverige som bara sitter och chattar lite för fördriva tiden när man kan vara på gratis happypancake med hundratals i närområdena.

    Glad att "detta är inte riktigt min grej men testar" trenden har försvunnit, nätdejting är normaliserat. Skryt om vin, tatueringar och gym börjar ebba ut, ska bli intressant att se vad nästa trend blir.

  • Johan70

    Happypancake må ha många medlemmar och annonser, men det är få som svarar när man skriver till någon där.

    Okcupid har knappt några medlemmar i Sverige. Man får upp massa människor från andra länder i listorna.

    Academicsingles/be2 är en djävla skitsida. Om man en gång har betalat för premiummedlemskap så fortsätter de att dra pengar oavsett om man vill avsluta medlemskapet eller inte. Man får kontakta sin bank och spärra/byta ut bankkortet som man har betalat med. Dessutom verkar de flesta profilerna vara fejk.

    Mazily är trevligt med folk som gillar kultur, men de flesta där är lite för rädda att ta steget till att träffas.

    Tinder funkar bra, jag har träffat fler personer därigenom. Det har inte blivit något förhållande, men det beror ju mest på omständigheterna - att jag inte har passat så bra ihop med dem jag har träffat. Fast vem vet, någon av dem jag chattar med nu kan det ju bli något med.

  • Sandajo

    Happy pancake är bra för tjejer. För killarna är det oftast överviktiga 2-barsmammor som gäller. (Dom tror dom ska få David Beckham) helt utanför sina proportioner om sin egen dimension.

  • mastress

    Många tjejer som registerar sej på fake adress på alla dejting sajter och tror att alla i Sverige är rika  och att det inte finns någon som är fattig. Scammers kommer man aldrig ifrån dom sprider sej som en löpeld på alla dejting sajter.

Svar på tråden Jävla dating sajter!