• Micalela

    Bästa dammsugaren?!

    Nu har den då pajjat helt, våran gamla dammsugare. Frågan är då vilken man nu ska köpa?
    Vilken har ni och hur nöjda är ni? Vi bor ganska stort med öppen planlösning, jag har ont i rygg och fogar så en inte för tung hade ju vart bra! Några tips?!

    micalela.blogg.se

  • Svar på tråden Bästa dammsugaren?!
  • April barn

    Vi har en miljödamsugare från philips Fc9088 tror jag den heter, jag tycker såklart den är kanon :) lagom liten och ganska lätt och smidig :)
    Centraldamsugare tycker jag är ännu mer arbete, svärfar har en som vi provat och det var pest tyckte jag med slangar som skulle ut och viras in, men det är väl en smaksak han verkar nöjd ;)

  • Micalela

    centraldammsugare vill vi inte ha, vi funderade på det när vi byggde huset men nej. den från philips lät intressant! tack!

  • annca

    När det gäller dammsugare av kvaliet så rekomenderar jag Miele som märke.

    Den vi har fick jag när jag flyttade hemifrån -91 och den funkar toppen än. Har inte haft ett enda problem med den. (Ta i trä och peppar peppar och allting. Nu ska jag väl inte säga alltför mycket för då klappar den väl ihop bara för det!)


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Micalela
    annca skrev 2012-05-31 12:44:33 följande:
    När det gäller dammsugare av kvaliet så rekomenderar jag Miele som märke.

    Den vi har fick jag när jag flyttade hemifrån -91 och den funkar toppen än. Har inte haft ett enda problem med den. (Ta i trä och peppar peppar och allting. Nu ska jag väl inte säga alltför mycket för då klappar den väl ihop bara för det!)
    OJ! Vi köpte denna för ca 6 år den och den va inte billig direkt, en electrolux -den tysta vad den nu heter, och den la av pang bom bara sådär!
  • annca

    Probelemt jag upplevt med lättare dammsugare är att då är ofta dammsugarmunstycket också väldigt lätt, och då blir slangen svår att styra och munstycket ligger inte an golvet så bra som ett lite tyngre gör. Den låter ofta lite mer också, då det inte finns lika mycket isolering runt motorn.

    Vi har en enklare lätt maskin på övervåningen, (minns inte vilket märke, mor min köpte den på COOP åt oss) och den är inte mycket at hänga i julgranen... Visserligen har den hållt en 6 år eller så den också, men den är så mycket svårare att använda och den låter som om vi bodde (kvar som) granne med motoruppvärmningsplaten på Malmens militärflygfält...


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Grönland

    Jag gillar Elextrolux ultasilencer green. Nu har vi inte haft den så länge men vi är nöjda och har nu en tilll varje våning :) Den är tyst, har en lång sladd, är lätt att bära, "skafftet" kan man förlänga mycket. När man har dammsugit klart så står skafftet stabilt. Att den består av 55% återvunnet plast är ju också positivt och sladden är grön vilket gör dammsugningen lite roligare :)

  • misplacedname

    Som flera sagt: Miele! Det hade till och med familjen jag bodde med i USA pga kvalitén.

  • Miss Idan

    Lux intellegence utan tvekan, tyst du kan dammsuga när barnen sover, den är i rostfritt stål barnen kan åka på den! Den är rekommenderad av astma och allergi förbundet och renar luften när du dammsuger! Hund och katthår och luddiga mattor är inga problem, inte heller kvalster i sängar och soffor! Den är klart överlägsen alla andra dammsugare på marknaden och håller i ca 18-20 år!!!

  • Minza83

    Dyson! bästa suuuget ever! och en evighetsmaskin, nejdå men den är påslös! = miljömedveten.. enda är väl att den låter lite högt..! finns på pixmania t.ex.. säljs inte längre i någon elaffär i sverige i övrigt, Mediamarkt hade ensamrätt på att sälja dem - men de har slutat sälja dem nu vad jag har förstått...

Svar på tråden Bästa dammsugaren?!