• Nattis12

    Symtom efter fått tillbaka embryo?

    Hej! Jag undrar om det finns några "vanliga" symptom efter att man har fått tillbaka embryon? Är på ruvardag 4 och det är det första ivf försöket så allt känns helt knasigt.


  • Svar på tråden Symtom efter fått tillbaka embryo?
  • minime85
    Humsebumsen skrev 2012-05-20 16:29:27 följande:
    Hur går det för alla?

    Nattis, hur gick testet? 
    Är på rd 10 och plussade imorse! Kan inte tro att det är sant! Är så otroligt tacksam och lycklig samtidigt som jag är livrädd.. Tänk om jag och sambon äntligen ska få bli föräldrar i slutet på januari!?! Drömmer
  • Nattis12

    Grattis minime85!!

    Tyvärr humsebumsen så var mitt test negativt, men eftersom jag redan hade börjat blöda så hade jag inte förväntat mig något annat=(
    Hur går det för dig? 

  • Humsebumsen

    Grattis minime!!! Hur känner du dig då? Mår du bra?

    Synd nattis! Måste kännas jobbigt! Stor kram till dig!
    Jag går hela tiden och vill att tiden skall gå så jag kan testa ( en vecka kvar...suck) men samtidigt är det mysigt att gå omkring och tänka att man är gravid (även om man inte vet så är det så till motsats bevisas) och det testet våndas man verkligen för. Skall göras på mors dag oxå av alla dar, hoppas det är ett tecken!
    Jag mår bra annars. Känner inget särskilt mer än att jag äter mer än vanligt och att i ansiktet börjar det ploppa upp massa finnar Hoppas det är bra tecken

  • jazmine25

    Hoppas jag får hoppa in här.

    Jag ruvar på en blasto. Jag är på RD 7 idag. Jag har haft lite mensvärk som kommit och gått sen RD 4. Idag kände jag en helt ny symtom som jag hört ska vara ett gott tecken det drar i ljumskarna. Det är 6 dagar kvar till TD och imorgon har jag BIM=skräckens dag. Jag kör ostimulerat.

    Vad känner ni andra?

  • just great

    Hej!
    Jag är på rd 10 och imorse blödde jag tills nu.
    Det är kört för mig.Jag mår så dålig och gråter hela dan.

  • jazmine25
    just great skrev 2012-05-30 19:00:06 följande:

    Hej!
    Jag är på rd 10 och imorse blödde jag tills nu.
    Det är kört för mig.Jag mår så dålig och gråter hela dan.


    Vad jobbigt. När har du TD?

    Det finns ju vissa som blöder i alla fall en antar att det är en klen tröst.
  • just great
    jazmine25 skrev 2012-05-30 19:43:49 följande:
    Vad jobbigt. När har du TD?

    Det finns ju vissa som blöder i alla fall en antar att det är en klen tröst.
    Imorgon har jag TD men hoppet är ute.
  • minime85

    Humsebumsen - Tack! :) Jag har blivit överstimulerad i.o.m. graviditeten men annars mår jag underbart! Ska på ultraljud den 20e juni, känns så långt bort! Men idag på en kontroll (för vätskan i buken & de förstorade äggstockarna) fick jag iaf bekräftat att graviditeten sitter på rätt ställe, så skönt att höra även fast jag vet att risken är oerhört liten!

    Hur går det för dig? Glad

  • Humsebumsen

    Minime85:
    Jodå, testet var positivt
    Nu känner jag massor, men mkt är nog bara pga magkatarren. Brösten ömmar, magen svullen, illamående på morgonen. Ultraljud 21e
    Hur kommer det sig att du var och kollade buken? Var det du som ringde och ville kolla?

  • minime85

    Humsebumsen - Va underbart, grattis! :D Jag har varit ÖS sedan tisdag förra veckan och imorse mådde jag sämre, fick därför en "akuttid" för undersökning.

  • jazmine25

    Liteen ljusbrun flytning idag på självaste BIM så jag testade för att få det bekräftat att det misslyckats. Jag fick minus. Jag testade inte på morgon urin. Nu har jag väntat hela dagen på att mensen ska komma men den kommer aldrig. Jag är på RD 8 idag. Kan det vara så att det var för tidigt att testa?

  • minime85
    jazmine25 skrev 2012-05-31 23:09:34 följande:
    Liteen ljusbrun flytning idag på självaste BIM så jag testade för att få det bekräftat att det misslyckats. Jag fick minus. Jag testade inte på morgon urin. Nu har jag väntat hela dagen på att mensen ska komma men den kommer aldrig. Jag är på RD 8 idag. Kan det vara så att det var för tidigt att testa?

    Det är väldigt individuellt när man får sina plus. Mitt t.ex. hade med största säkerhet inte synts rd 8, möjligen pyttelite rd 9 pga att det var så svagt rd 10! :) Jag hade också molvärk och känningar i ljumskarna, hoppas du också blivit gravid! :D
  • jazmine25

    Nu har mensen satt igång ordentligt. Hatar detta men det är ju bara att ta nya tag. Ska redan göra nästa FET denna månad.

  • just great
    jazmine25 skrev 2012-06-01 12:50:19 följande:
    Nu har mensen satt igång ordentligt. Hatar detta men det är ju bara att ta nya tag. Ska redan göra nästa FET denna månad.
    Va jobbigt.Hoppas du får barn utan IVF.Man vet inte kanske nån
    dag händer detta.
  • minime85
    jazmine25 skrev 2012-06-01 12:50:19 följande:
    Nu har mensen satt igång ordentligt. Hatar detta men det är ju bara att ta nya tag. Ska redan göra nästa FET denna månad.

    Tappa inte hoppet! Jag läser flera bloggar där tjejerna fått minus med ET och plus med FET! ;) Lycka till med nästa försök! Kram!
  • von Hiram

    Hej alla,
    hoppas jag får hoppa in i tråden.

    Är i Riga och har satt in två frysta embryon i naturlig cykel tidigare idag., snart sex timmar sedan. Det sticker i magen, känns som att det sticker precis där de stoppade in embryona, små små distinkta stick precis i mitten av livmodern, känns som i mitten av slemhinnan - just där de lagt in embryona (vet såklart inte exakt, men det är så det känns...!).

    Någon som känner igen det? Jag är livrädd att det är något dåligt, som att den där katetern de stoppat in embryona med råkat skrapa lite inne i livmodern el dylikt. Kanske bara fantasier men skulle bli så glad om någon upplevt detsamma (helst någon som sen faktiskt blev gravid Flört

    Tack från Ella

  • Entsko

    Hejsan alla! 


    Jag är på ruvardag 5 (om man räknar återföringsdagen) och känner som molande värk :(. vi gjorde återföring i naturlig cykel med fryst embryo denna gången utan något progesteron (Livio ger ingen progesteron i naturlig cykel). Detta är vårt andra försök och nerverna är hemska, jag tyckte jag hade sådan här värk sist också när jag inte plussade?. Är så rädd att det inte kommer funkar igen och hur man skall orka detta än en gång :(. 

Svar på tråden Symtom efter fått tillbaka embryo?